Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PufPufPiraatje in de tuin,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

PufPufPiraatje in de tuin,

Korting op 420shop
    Best JD-ers,

Dit jaar gaan we het eens heel anders doen, na jaren een binnentuin te hebben gehad, gaan we dit jaar eens buiten spelen.
    Om eerlijk te zijn begin ik al met wat vals spelen, ik heb de planten die straks in de tuin komen te staan al eind van februari gekiemd en ze voor gegroeid onder 150 wat CXB3590 COB LED.

De zaden die ik ga gebruiken zijn 10 Mexican Haze x Crocketts Haze van Alchemistic, waar ik hoop 5 vrouwelijke planten van over te houden. ze komen in een 1/2 open kas te staan waarbij de zijkant en een deel van de voorkant open is. zodat er genoeg luchtstroom is.

Jammer genoeg laten deze planten maar geen voorbloei zien... ik verwacht dat de planten met de lange internodes mannen zijn, maar ja zeker weten doe ik het (nog) niet
    IMG_20250414_100626_1.jpg
    1,5 liter pot/zak waar ze op staat komen trouwens van Temu lol

IMG_20250414_100313.jpg
    Ik heb de planten niet gelabeld omdat ze toch allemaal van de zelfde soort zijn en ik nu geen zaden ga maken
    IMG_20250414_100706_1.jpg IMG_20250414_100700_1.jpg

IMG_20250414_100344_1.jpg IMG_20250414_100400.jpg IMG_20250414_100335_1.jpg
    De plant hier onder heb ik beschadigd door het heen en weer slepen, en er bleven maar 2 hoofdtakken over. Een leuke gelegenheid om eens te kijken of mainlinen iets is wat ik vaker wil gaan doen.. Deze plant word nu ook al verduisert, en ik heb geen idee of het een man of een vrouw is,.. We gaan het zien.

dIMG_20250414_100257_1.jpg IMG_20250414_100253.jpg

De bedoeling is dus om volgende week of 5 planten in de kas te zetten en dan hopen op genoeg leuke vrouwen zodat de kas snel vol zal raken en ik kan beginnen met het verduisteren om lekker vroeg te kunnen oogsten. En er misschien nog wel een rondje autoflowers na te kweken.

Attached Files

Dat kan je toch zien in de oksels vanaf node 6/7!?

Haartje/balletje.

Comment

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Bij de meeste soorten wel, maar niet bij allemaal,..
      Bij deze zal ik moeten wachten tot ze echt bloeien ben ik bang voor

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gvd dan.

Leuke plannen!
    En wat goed dat je met die ene gewoon gaat mainlinen, ziet er nu al goed uit.
    Hopelijk geen mannen in je kas. 🀞🀞🀞

Veel plezier met je kweek en ik volg. 😊
    ​​​​​​

Comment

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Nou ik hoop toch wel op een mannetje of 2 a 3,. Anders zit ik straks met te veel planten

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ahh ok, nou dan op naar een leuke mix van beide. πŸ‘

Van alles een stekje maken
    en dan toch een mini ronde binnen draaienπŸ™ˆπŸ™ˆ
    De snelste en kortste klap
    Met beloning een voorproefje op wat gaat komenπŸ€ͺ

Comment

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Dat is op zicht nog niet eens zo'n raar idee, maar daarmee haal ik wel dan de structuur uit de planten die ik graag zie ... dan zou ik 1 van de 4 geplande hoofd takken moeten opofferen ... ik ga er eens over nadenken

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Of nog heel even geduld hebben
      Zodat je van de onderste scheuten van je hoofdstammen een stekje kan maken
      De onderste foto kan dacht ik al
      Als ik het goed zag

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Ja sommige zijn wat verder dan anderen dat klopt,..

Succes PufPuf!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi man
      Vollegrond dames

Kun je geslacht nu bijna zien?

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Nop,.. ze laat nog steeds niks zien en ik ben al ruim voorbij de 7e internode
      Dus ik denk dat dit soortje echt het geslacht pas laat zien als ze de bloei in gaan

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het begin is dus al bijzonder
      Dat beloofd wat

Leuk ik volg Captain Puf

Comment

Nice, ik ga je volgen.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

• PufPufPiraatje
        PufPufPiraatje commented
        Editing a comment
        Welkom,
        Pak een stoel en blijf staan zou ik zeggen,..
        Ik kan je kennis zeker gebruiken met dit projectje,..

Volgens mij word het tijd voor een update,..

Niks bijzonders te melden.. Alleen dat ik de planten nu een tijdje binnen heb staan ivm het weer (typte hij op een stralende dag), en dat blijft ook nog wel een weekje of 2 zo aangezien de huurbaas iets wil komen doen.

En aangezien ik een eeuwige twijfelaar ben, zit ik er nu over te denken om de planten toch maar niet in de volle grond te zetten, maar op kuipen, zodat ik ze in de schuur kan zetten op het moment dat ik ze groot genoeg vind.. Maar nog belangrijker voor het geval er weer een brief van de huurbaas komt,.. Het nadeel is in de schuur heb ik maar ruimte voor 2 planten op grote kuipen en aangezien de planten nog steeds geen geslacht laten zien. toch maar wat stekken nemen om direct op 12/12 te zetten.

De dame die ik aan het mainline ben, staat als enige nog wel steeds buiten, die word wel elke ochtend om 9.00 uur in de kas gezet, en om 21.00 uur in de schuur. Ze heeft de afgelopen tijd maar 1x voeding gehad normaal krijgt ze regenwater. Maar om nu een hele emmer voedingswater te maken voor 1 plant dus ze kreeg wat over was van de dames uit een andere kweekje, een EC van 1,0 (kraanwater ec 0,326) en een Ph van 6.0 ...

IMG_20250426_121122_1.jpg
      Deze foto was van gisteren,.. Alles helemaal naar onderen toe gebonden aan de rand van de pot.
      IMG_20250429_161928_1.jpg
      Foto van de zelfde plant 1 dag later op een andere locatie in de zelfde tuin.

De andere planten staan dus nu even tijdelijk in mijn groeikast, en waarschijnlijk heb ik dus beestjes mee genomen (trips of spint) ,.. fijn als je groeikast op de zelfde kamer staat naast een kast waar nog planten in de bloei staan,.. dus toen ik het zag de planten maar direct behandeld met groene zeep, spiritus en neemolie .. en nu maar hopen dat ik alle die f*ckers heb geraakt ...

IMG_20250428_190303.jpg IMG_20250428_190307_1.jpg IMG_20250428_190319_1.jpg IMG_20250428_190309_1.jpg IMG_20250428_190445_1.jpg IMG_20250428_190447.jpg

O, ja de planten hadden net voor de foto allemaal een knikbeurt gekregen om alles op de zelfde hoogte te krijgen en omdat ik ze in de hoogte moet gaan beperken.. mijn groeikast is niet zo heel hoog...

Opzicht ben ik best happy met hoe de planten nu gaan..
      Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Verschillende beestjes kan je ook wissel spray doen, bijvoorbeeld tijdens regen periodes.

• Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Of toch kiezen voor 15L emmers ipv grote kuipen. Dan kunnen er mogelijk meer de schuur in.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Of effe wat latjes op de onderste leggen, zodat je kan stapelen.

Spinnen haten ook pepermunt.

Volgende keer je hokken preventief spuiten met iets als Massai. Hebben ze in Duitsland als Anti Spinnmilben.

Als jij een poeder verstuiver regelt, heb ik wel diatomeeΓ«n aarde voor je. Dat vinden die beesten ook niet fijn.
      Ik heb deze, en die vond ik in de rommel winkel voor 5 pleuro

Last edited by HJM; 30 April 2025, 11:47.

Comment

• PufPufPiraatje
        PufPufPiraatje commented
        Editing a comment
        Super bedankt alvast,...
        Via Temu heb ik al wat gevonden voor nog geen 7 euro, Maar ik zal hier het komende weekend eerst een rondje maken langs de 2de hands shops. Voor ik de kinderen aan het werk laat zetten..

Ik had mijn hele kweekkamer schoongemaakt met dethol, daarna met groenezeep, spiritus en wat neemolie, om vervolgens de ozongenerator in de kamer te hangen voor een 3 kwartier... Maar ja als je zo slim bent als mij, op mooie dagen de planten buiten te zetten en op mindere dagen toch maar weer onder de lamp te zetten.. Helpt zo'n grote schoonmaak ook niet echt.

Nop, en die beesten komen vaak in de grond mee.
      Bestuif de grond dus flink met diatomeeΓ«n aarde en/ of kaneel. poeder.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Kaneelwater maken, werkt veel beter want extractie.

• PufPufPiraatje
        PufPufPiraatje commented
        Editing a comment
        Ga ik doen,..

Tijd voor een kleine tussentijdse update,..

De plant die ik aan het mainline ben en als enigste nog buiten staat heeft zijn geslacht getoond,..
      Het is een kerel , was natuurlijk te verwachten als je met reguliere zaden werkt. Het was omdat de plant beschadigd was, anders was ik nooit gaan mainline. Maar blij dat toch te hebben gedaan, weer iets van geleerd.

Nou gelukkig staan er nog wat plantjes in de groeikast, dus een ramp is het niet,.. maar ik baal toch wel beetje,..
      IMG_20250502_110459_1.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        De grootste ook?

• PufPufPiraatje
        PufPufPiraatje commented
        Editing a comment
        Nee gelukkig niet,..
        Maar was wel gewoon een mooie plant,..

Nou, verplicht zaadjes maken dan.

Comment

• PufPufPiraatje
        PufPufPiraatje commented
        Editing a comment
        Dat lag niet geheel in de lijn der bedoelingen, Maar ach waarom ook niet?
        Wat stuifmeel opvangen kan ik wel doen...
    Bezig...
    X