Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na een decennium weer eens wat aankloten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Na een decennium weer eens wat aankloten

Korting op 420shop
    Beste geïnteresseerden!

Nadat ik een ruime 10 jaar geleden fanatiek bezig was met tuinieren en verslagen maken op wietforum.nl (RIP) begon het de laatste jaren toch weer te erg te kriebelen om niet weer even wat kleins te ondernemen.Vooralsnog doe ik het als hobby, ik blow zelf niet meer (maar voor een eigen kweekje met weinig THC er in wil ik nog wel een uitzondering gaan maken) maar ik heb toendertijd enorm genoten van het kweekproces zelf met het uitproberen, verschillende soorten zaden uitwisselen met andere forummers, technieken proberen etc etc.

Toendertijd had ik mijn CV kast omgebouwd tot een respectabel houtje-touwtje kweekhok met PL buizen (LED was toen nog amper aan de orde). Ik woon nu ergens anders dus nu ga ik een klein tentje neerzetten binnen met een LED lamp (foto's volgen nog). Ook ga ik op het balkon wat neerzetten. Ik ga kijken hoe ik met niet al te veel materiaal en tijdsinvestering toch wat leuks kan kweken.

Over naar de specificaties.

Zaden:

- Honey Peach Auto CBD (Sweetseeds)
    - Sunshet Sherbet Auto (Zamnesia)
    - Milky Way F1 Auto (RQS)
    - Diesel Automatic (Zamnesia)
    - CBD Fix Automatic (Zamnesia)
    - Critical Feminized (RQS) (oude zaden, heb ze maar ter ontkieming gelegd kijken wat er van komt)

image.png

Kweekmethodes:

Ontkiemen

Op dit moment hangen de zaden tussen vochtig toiletpapier in een ziplockzakje in mijn CV kast. De twee oude criticalzaden zitten in spongepots en ééntje lijkt nu een teken van leven te vertonen (zie foto linkerzaadje wit puntje)
    image.png

Buiten

Buiten op het balkon zet ik twee autoflowers (Honey peach en Sunset sherbet) in 12L potten wanneer ze ontkiemd zijn over een paar dagen. Ik wil ze uit de ontkieming direct in de eindpot doen omdat autoflowers niet houden van overpotten. Omdat het nog niet superlekker weer is ga ik er denk ik dan een plastic folie over spannen met wat gaten of een halve colafles (TIPS WELKOM). Ik ga hiervoor universele potgrond van de intratuin gebruiken die ik aan wil lengen met wat Monster Bud Mix van Zamnesia (https://www.zamnesia.nl/6114-monster...%20is%20een,op lossing%20bevat%20150g%20gedroogde%20mestkorrels.) Ik hoor verschillende verhalen over bijvoeden van autoflowers; ik had bedacht dat universele potgrond met wat bovengenoemde mix afdoende zou zijn voor de eerste periode en dan nog kijken of bijvoeden nodig is (TIPS WELKOM).
    Ik ga de planten dmv LST wat bossiger maken.

Binnen

Tentje met twee autoflowers (Milkyway en CBD fix) en een LED lamp van Lumeri SQ200 (schijnt een kutlamp te zijn maar dat is wat ik nu heb). 11L Geotextiel potten van Zamnesia. Universele potgrond met Monster bud mix (zelfde als buiten). Ook hier ga ik de planten dmv LST wat bossiger maken.

Ik ga in dit topic dingen plaatsen over de voortgang en vragen stellen als ik tips van de ervaren kwekers nodig heb; leuk als jullie het willen volgen en meedenken over het proces.

Groetjes,
    LS

Hallo LS9

Succes! Wat ga je doen met die twee fems?

Ik heb maar 2x auto's gekweekt op mijn balkon, en die heb er gewoon zo neergezet. Worden ze het sterkst van
    Het zal nu wel wat langzamer gaan kwa temp maar daar doe je niks aan he

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• LS9
      LS9 commented
      Editing a comment
      Ik denk dat ik één van die fems bij mijn schoonmoeder in de tuin ga zetten, de ander weet ik nog niet. Misschien ook op het balkon

Nou even een update. Omdat dit een binnen alswel buiten verslag is zal ik deze ook in de binnensectie zetten zodat de binnenfanaten daar ook mee kunnen lezen.

Afgelopen dagen veel gebeurd;

- Alle zaden zijn ontkiemd.

- De milky way f1 is in twee dagen zo bizar hard ontkiemd dat hij een wortel van 4cm heeft ontwikkeld en zelfs de zaadhuls had afgeworden in het toiletpapier. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb hem toen aan de wortel vast moeten pakken en in de grond moeten doen, hoop dat er geen erge schade aan is gericht.

- De Milky way en CBD fix zaden zijn in de tent in 11L potten met universele potgrond met perliet en 35gr monster bud mix per pot gezet onder een lumeri SQ200 lamp.

- De Sherbet en Honey peach zaden zijn op het balkon in 12L potten met potgrond van de ranzijn (https://www.ranzijn.nl/ranzijn-bio-p...universeel-30l) gezet met perliet en 35gr monster bud mix per pot. De zak potgrond was volgens mij wat nat geworden aan de onderkant, deze aarde rook een beetje vreemd toen ik aan de onderkant van de zak aan was gekomen. Ik had de pottten toen al gevuld toen ik dat realiseerde dus ik heb het maar zo gelaten, hoop dat het niet erg is.

- De buitenplanten heb ik met een halve literfles afgedekt waar ik twee gaatjes in heb geprikt om zo een iets warmer klimaat te creeeren voor als ze opkomen.

Tot zo ver al het nieuws. Ik plaats alle fotos hier onder. Geef gerust commentaar of tips of wat dan ook want uitgeleerd zijn we nooit. Groetjes!

image.pngsherbet ontkiemd
    image.pnghoney peach ontkiemd
    image.pngmilky way die erg graag wou, zo kwam ie na twee dagen het papier uit
    image.pngmilky way en cbd fix in de tent onder de lamp​
    image.pngplastic potten voor buiten met perliet en monster bud mix
    image.pngde buitenplanten zoals ze er nu bij staan​​
    ​​​

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Discolamp.

Marshydro heeft goede lampen.

Autos geven we lichte potgrond en kwart doseringen voeding in de bloei, misschien dat jouw mix al teveel is.

En ik zag triploïde zaad bij growers choice, misschien .......hè.

O, peperplanten doen we hier tegenwoordig ook aan.

• LS9
      LS9 commented
      Editing a comment
      Ja die lamp is niet ideaal. Ik kan misschien een 450w ledlamp krijgen dus dan schiet het al wat meer op. Dan gaat de huidige aan het plafond voor de koninginnedag after

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Als het een goeie is kan je 2.5 gram per watt halen.

Bij led let je dan op hoeveel umols dat ding heeft, gbars 2.3, migro array 2.7.

Update! De Sherbet en Honey peach zijn sinds 18-4 in de aarde en sinds 20-4 boven. Ik was een weekendje weg dus had ze nog eeven op de vensterbank met een fles er over om lekker rustig boven te kunnen komen. Ik ga ze nu zo veel mogelijk buiten zetten (nog wel met fles ter berscherming) om alsvast aan buiten te kunnen wennen. Wanneer ze wat groter zijn haal ik de fles er af om ze aan wat wind bloot te stellen. Heb op één pot wat schimmel op de aarde maar dit haal ik er met de hand gewoon van af, schijnt niet veel kwaad te kunnen. Linksboven sherbet, rechtsboven honey peach. Groetjes!
    WhatsApp Image 2025-04-22 at 10.33.57.jpg WhatsApp Image 2025-04-22 at 10.33.56.jpg WhatsApp Image 2025-04-22 at 10.33.57 (1).jpg WhatsApp Image 2025-04-22 at 10.33.57 (2).jpg

Comment

Hallo, ben ik weer eens. Enorme mazzel met het weer gehad de afgelopen week; zowel voor mijzelf (ik was een week fietsen door nederland) als voor mijn kleine groene dames. Ze doen het goed, ik vind ze er gezond uitzien qua kleur en blad (de honey peach heeft een wat rimpelig blad maar ik denk niet dat dit iets ernstigs is). De honey peach was topzwaar geworden en was omgebogen; ze heeft zich nu weer hersteld en is weer mooi omhoog gegroeid (zie foto). Ik zat er over te denken om ze te ondersteunen met sateprikkers maar ik wil ze toch liever blootstellen aan de wind (niet heel sterk op het balkon) zodat ze mooie stevige stammetjes krijgen. Laat vooral tips en vragen achter als je mee wil denken!

IMG_3710.jpg de honey peach die was omgebogen en toen weer naar boven gegroeid
      IMG_3711.jpgHoney peach van boven
      IMG_3712.jpgSunshet sherbet
      IMG_3713.jpgSunset Sherbet
      IMG_3714.jpgGezellig

Oke dat was 'm weer. Groetjes!​​​​​

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en toch een beetje ondersteuning geven. 😊

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yup
        Effe een heuveltje zand eromheen kan ook
        Je theorie klopt, maar wat vertroetelen vinden de dames wel lekker

IMG_3717.jpg IMG_3719.jpg Op aanraden van Babz Takketoelli Toch wat ondersteuning gegeven.

Comment

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Strak plan, goed uitgevoerd, heuveltje had ook gekund

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wat ingraven had ook gekund idd, maar leuk gedaan zo.

• PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Onthoud dat stammetjes van zaailingen de eerste 2 weken niet nat mogen worden! De stammetjes zijn simpelweg te week en vallen om!!

En toen we toch bezig waren gelijk de tomaatjes, valeriaan, kamille en aardbeien allemaal in een grote bak overgezet met wat perliet en overgebleven monster bud mix. Minimoestuin, kijken wat er gebeurt met verschillende soortjes samen
      IMG_3722.jpg IMG_3721.jpg

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Leuk, ik ben benieuwd.
        Als het goed gaat ga ik hetzelfde doen. 😊

IMG_3860.jpg IMG_3866.jpg IMG_3868.jpg

Klein updateje! dames groeien lekker. Had de stokjes even weggehaald maar toch weer teruggezet omdat de honey peach nog niet helemaal sterk is tegen de wind. Verder heeft de sherbet een blad wat een beetje om lijkt te krullen naar beneden, weet niet wat dit betekent. De honey peach heeft bij alle bladeren dat de randen wat omhoog staan, zie fotos. Iemand een idee hierover? En wat vinden jullie van de kleur van de bladeren? Allright groetjes (fotos vlnr: gezamenlijk, sherbet, honey peach)

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wow
        Zijn dit dezelfde als een week geleden? Gaan hard dan!
        Kleur is prima, beetje lichtjes maar wel ok
        Ik denk een soort van windstres ofzo, of zonstress. Ze verdampt teveel dus sluit ze de bladeren een beetje.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Heb je nog potgrond? Anders even goed aanvullen dan heb je geen stokjes meer nodig.

Zijn echt flink gegroeid zeg!😁

• LS9
        LS9 commented
        Editing a comment
        Ja ze gaan ineens hard, het is natuurlijk ook heerlijk weer. Ik denk dat ze wellicht wat zonstress hebben omdat het ineens zo warm is geworden. Maar ik neem aan dat ze daar ook wel aan wennen, de komende weken blijft het zo lekker.

Ik had nog een vraag naar jullie mening. Ik zat er over te denken wat low stress training toe te passen bij deze dames als ze daar aan toe zijn (ik geloof dat het gangbaar is om dit na de 4e node te doen) om ze wat bossiger te maken en zodat er meer zon op delen van de plant komt. Echter zijn het autoflowers die 8-9 weken oud worden en zitten ze al in week 4 na ontkiemen. Ik ben bang dat ik doordat ze al een korte groeiperiode hebben, de LST meer kwaad dan goed gaat doen. Wat vinden jullie hiervan?

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        LST zegt t al low stress daar kan n afje ook wel tegen

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Lst is prima toe te passen,je forceert immers de zijtakken op 1hoogte te laten groeien (meer licht =meer gewicht) in het kort meer opbrengst zonder de plant te beschadigen,immers week 4 is wel al wat laat maar mogelijk zeker nog.

IMG_3893.jpg IMG_3897.jpg IMG_3896.jpg IMG_3895.jpg IMG_3894.jpg Paar fotootjes gewoon voor de gezelligheid! Ik ga ze vandaag overdag even geen water geven, pot is nog prima zwaar (gistermiddag water gegeven). Lees vaak dat het goed kan zijn voor de wortelontwikkeling om ze af en toe even een beetje dorstig te maken. Ik geef ze dan vanavond vlak voor het donker weer te drinken.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Liever niet op het blad, en smorgens en savonds is beter in de zomer om de grond te koelen en zuurstof door de grond te trekken voor of na de warmte.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Naar mijn weten kan je het beste bewateren voordat het licht aan gaat, of in dit geval wanneer de zon boven komt, dan kunnen ze mooi alles verdampen.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Kijk dat was de reden!

b8c7febc-4cb4-4a4e-b1d0-2e26b1e24fba.jpg 50e94097-26af-4363-990f-c968dd1ab539.jpg 1638136f-1d14-4e19-bfd4-ace30118c932.jpg Staan er vandaag weer lekker bij. Ik vind ze er retegezond uit zien. Ik zou graag binnenkort beginnen met LST. Ik wil de hoofdtak als eerste in een hoek van 45-60gr naar beneden buigen en vastbinden. Zouden jullie dit nu al doen of nog even wachten? Of liever uberhaupt geen LST? Of bij eentje wel en de ander niet? Groetjes!

Comment

• LS9
        LS9 commented
        Editing a comment
        Hallo! Deze bekertjes zijn 12L potten en die zijn groot genoeg op het balkon

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ok 12liter groot genoeg maar da gon beren van vrouwtjes worden de de lente is i the air , die genieten er van lekker buiten in't zonnetje zalige foto èé

• Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Die zien er gezond uit!

IMG_3989.jpg IMG_3991.jpg IMG_3998.jpg IMG_3994.jpg IMG_3993.jpg Ff klein updateje. Nu net de 4e node aangemaakt. Twijfel er nog steeds over om ze LST te geven komende week te ja of te nee. Maar ze zien er gezond uit!

Comment

• LS9
        LS9 commented
        Editing a comment
        Toppen ga ik sws niet doen, autoflowers leven te kort om daarvan te herstellen. Maar omdat ze op t balkon staan dacht ik idd LST.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Autoflowers niet kunnen toppen is onzin, alle auto’s die ik heb gekweekt allemaal getopt nu ook weer. Gaat perfect als je het goed doet.

Alleen het groei spurtje boven eruit trekken met je nagels. Plant staat dan niet stil ivm herstel en je krijgt een mooie brede plant.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Het kan wel, alles kan. Maar buiten zou ik het doen zoals de natuur het bedacht heeft. Worden heel mooie kleine kerstboompjes

IMG_4076.jpg IMG_4075.jpg IMG_4073.jpg IMG_4072.jpg Klein updateje. We groeien gestaag door. De stammetjes worden mooi dik en ze gaan al lekker ruiken. Ik zal morgen in de zon als ze mooi rechtop staan nog wat fotos plaatsen.

MAAR!!! Een mysterie. Ik zag een paar dagen geleden ineens een klein plantje ontspruiten uit de aarde bij de Sunset Sherbet. Ik dacht het zal wel iets uit een vogeldropping of whatever zijn. Maar het begint dus echt op een wietplantzaailing te lijken! En er ontspruiten er nog twee. Wat de fuck is hier aan de hand? Ik heb niks extra's in die pot gedaan 😂 wie kan dit uitleggen?

groetjes

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Effe snel in een ander potje doen?

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        èén act van god !!!!!

seg gade gij die daar op't terras laten opgroeien ??

• LS9
        LS9 commented
        Editing a comment
        Repelsteeltje ja misschien goed idee, alleen weet ik niet hoe diep die wortel van die zaailing nu al reikt, en geen zin om het wortelstelsel van mijn main plant te vernaggelen...

Remco ja ik laat ze de gehele cyclus op het balkon staan

IMG_4094.jpg IMG_4095.jpg IMG_4092.jpg IMG_4093.jpg Zoals beloofd nog een fotootje in het licht. Mooi om de verschillen tussen de soorten te zien. De sherbet is wat langer en heeft wat dikkere, rondere bladeren. De honey peach is iets korter en wat bossiger maar weer wat slankere scherpere bladeren.

Ik heb ook al een paar bloeihaartjes gespot.

ik heb de mystery seedling er uit gehaald en in een potje gedaan, hoop dat ie het overleeft want heb volgens mij wel wat worteltjes gesloopt bij het er uit halen.

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        dien komt er wel door zolang er maar iets van wortel te zien is , sterke beesten se !!

ik zou al maar de kop eruit doen , want anders gaan het mooie bomen worden !!

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Er zijn fotos waarop een flinke wortelkluit word gehalveerd met een kapmes.

Die gaan hard seg wens je veel succes en ik kom zeker regelmatig kijken

Comment

Bezig...
      X