Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaden in Jack Herer? 1e keer kweken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaden in Jack Herer? 1e keer kweken.

Korting op 420shop
    Beste forumleden. Ik heb voor het eerst 2 wietplanten gekweekt. Ik dacht. Ik start met iets wat het wel oké zou kunnen doen in het Nederlandse klimaat. Heb daarin wel gemerkt dat de zadenverkoopsites de boel wat rooskleuriger voordoen dan de praktijk. Inmiddels heb ik 2 mega wietplanten. 1 in pot en 1 in de volle grond. So far so good. Alleen lees ik veel enge verhalen over toprot, dus de komende periode wordt het nog wel spannend of er nog wat te oogsten gaat zijn. De plant in de pot kan helaas niet meer naar binnen. Te groot 😅
    Nu gaat mijn vraag aan jullie daar niet over. Ik ontdekte vandaag iets wat op zaden ontwikkeling lijkt. Kan iemand mij vertellen welke gevolgen dit heeft voor mijn plant en oogst?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Itsmeitsme1; 14 September 2025, 21:36.

Als je plant bestoven zou zijn komen daar zaadjes in anders blijven ze leeg

Comment

Dat is een galyx en geen zaadhoes.

Zaad zit in de toppen.

En die heb jij niet!!!!!

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Weinig gehoord over okselzaad hier hoor.

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Begrijpelijk @rreppellsteeltjam , de buitenkwekers hier zijn het ofwel al gewend geraakt, of ze letten er nauwelijks op. Maar het valt me op dat er zowieso weinig wordt buitengekweekt op het forum. Misschien dat we het daarom minder vaak tegenkomen als lezer.

• Itsmeitsme1
        Itsmeitsme1 commented
        Editing a comment
        Ik hoop geen spijt te krijgen van het buiten kweken van een fem. Topjes groeien gelukkig nu heel snel. Hopelijk is alles optijd klaar voordat de toprot toe slaat. 😅

Comment

Misschien leuk om even een foto te posten van de gehele plant. Ze is 2.90 hoog en 2.30 breed.

Comment

• Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Heel mooi, zo'n grote plant, maar om grote dikke toppen lekkere wiet te maken heeft die plant toch iets anders nodig dan het weer dat er aankomt in dit seizoen op deze plek op de aardbol. Buiten kan je beter autoflowers zetten.

• Itsmeitsme1
          Itsmeitsme1 commented
          Editing a comment
          Dat is de les die geleerd is na deze eerste kweekpoging. 😅 Voor nu maken we er hopelijk het beste van en is het nog ergens een beetje oké wat er af komt.

Comment

Plant 2 staat in pot en heeft meer weg van een kerstboom. Ze is 2.75 hoog. Heb groene vingers maar dit is toch wat boven verwachting. 😅

Comment

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            wat gaaf man.verwacht je geen problemen met geuroverlast?

Ik denk dat er niet veel mensen veel last hebben van de geur. Of ik moet mijn buren echt verkeerd inschatten. Ze zijn niet van die zeurende types in ieder geval en wonen op enige afstand. Buiten mijn directe buren heb ik niemand die heel dichtbij woont. Gelukkig maar, want ruiken zullen ze zeker.

Comment

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            wat een luxe. nou succes verder. zelf geen ervaring met buitenkweek dus kan je geen tips geven.
            Last edited by Alzheimer; 19 September 2025, 19:05.

• Itsmeitsme1
            Itsmeitsme1 commented
            Editing a comment
            Dankje Alzheimer. Ik hoop dat het weer nog even mooi blijft zodat ik mijn werk niet ten onder zie gaan aan toprot voor de oogst. We wachten het af.
        Bezig...
        X