Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers kweken in het Gelderse Rivierenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflowers kweken in het Gelderse Rivierenland

Korting op 420shop
    Na jaren geleden voor het eerst mijn eigen plantjes buiten gekweekt te hebben, begonnen mijn handen dit jaar voor de tweede keer weer flink te jeuken en zoals je ziet kon ik mezelf niet in bedwang houden want daar hoort natuurlijk een kweekverslagje bij!

Ik heb 6 AFjes van RQS besteld en 3 gratis zaadjes erbij. Zodra deze binnen zijn worden ze allemaal direct ontkiemt.

1 x Purple lemonade
    1 x Mimosa
    1 x Sweet skunk
    1 x Fat banana
    1 x NYC sour D
    1 x Blue cheese
    3 x Northern light

De vorige keer ook zaadjes van RQS gebruikt en ondanks niet al te beste reviews heb ik goede resultaten gehad en waren ze makkelijk te kweken en zeer lekker te roken

Na ontkiemen laat ik ze ongv. 1 week voorgroeien op de vensterbank in kleine potjes met een paar LED lampen erbij. Daarna 6 stuks buiten in kweekzakken van 26L en 2 in potten van 15L.

De Purple lemonade gaat in een 10L pot en blijft van begin tot eind binnen op de vensterbank staan met LEDs erbij gewoon om te kijken of ze daar ook goed op gaan.

Verder gebruik ik voor de bodem een 50/50 mix van universele potgrond en Plagron allmix. Qua voeding alleen Biobizz bio bloom tijdens de bloei.

Zodra de plantjes boven zijn zal ik ook foto's bij gaan voegen. Tot de volgende!

Aha.......

Comment

• highflyin
      highflyin commented
      Editing a comment
      Vertel......

Succes!

Ik zou één northern light in een kweekzak doen, één in de 15 liter pot en eentje binnen

En dan vergelijken

Leuk man

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• highflyin
      highflyin commented
      Editing a comment
      Leuk experimentje
      Ik heb evt. wel plek om er 2 binnen neer te zetten. Waarom ook niet!

Mooie soortjes! Ben erg benieuwd, ik schuif aan.

Comment

• highflyin
      highflyin commented
      Editing a comment
      Welkom!

Slechte reviews is meer omdat ze bijna alleen F1 verkopen met de nieuwe soortjes is niks stabiel en heel veel verschillende pheno’s.
    De zelfde soorten zijn gekruist maar daar heb je ook weer pheno verschillen dus ga je nooit het zelfde wietje krijgen
    Het origineel is meestal n kloon de nagemaakte zou je dan zelf op pheno hunt moeten en er veel tijd in stoppen maar dan kom je nog niet in de buurt van het echte
    Neemt niet weg dat als je de planten netjes opkweekt je n goede wiet hebt alleen de smaak en potentie zal iets anders zijn.

Succes

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Minigrowcase De generatie F8 zaden is pas stabiel bij cannabis.
      F1 zou meer groeikracht hebben en is ook redelijk stabiel wanneer verkregen uit stabiele ouders (F8).
      Op F2 zal de toverdoos der genetica van pa en moe echt open gaan, waardoor niet-dominante (uiterlijke) kenmerken ineens dominant kunnen worden.
      Last edited by Highrider; 4 dagen geleden.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Dus van zamnesia en rqs is de F1 bullshit?

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Dat zeg ik zeker niet. Ze bewaren papa en mama waarschijnlijk, waardoor ze keer op keer het zelfde kweken en de uitkomst daardoor al weten.

Veredelen is het moeilijkste van cannabis. Ik denk dat ik het net begrijp, laat staan dat ik het feitelijk goed kan uitleggen.
      Ik zie het zo: de hasj plant/haze/afghaan van vroeger waren 1 specifieke pheno, die door heel het land gecloned en verdeeld werden. Dat is de reden dat iedereen die smaak nog kent. 1 specifiek pheno, niet 1 specifiek soortje.
      Last edited by Highrider; 4 dagen geleden.

Mooie variatie aan soortjes , subke , succes !
    Ganja always does the trick.

Comment

Ik herinner mij zojuist dat dit niet de tweede maar eigenlijk de derde keer is dat ik zelf planten kweek. Wat suf
      Beetje vergeetachtig geworden van al dat roken

Comment

Heyyy het gaat lekker hier

Afgelopen woensdagavond heb ik alle 9 zaadjes in het water gedaan, 20 uur laten dobberen en daarna in de watten gelegd.
        Donderdagavond waren de Blue cheese en de Fat Banana al ontkiemt!
        De dag erna de rest ook behalve 1 Northern light, die ligt nog.
        Dus nu staan er 8 te broeien op de vensterbank en verder maar afwachten wat de NL gaat doen. Gelukkig heb ik er hier nog 2 van.

Vandaag ook nog een aantal zaden gekregen van een vriend. Hier heb ik één Blueberry auto en één white widow auto van te ontkiemen gelegd.

Nu maar weer even geduld hebben tot de dames hun kopje boven de grond steken
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Mooie opkomst ! Schrijf ik op in mijn studieboekje over maanstanden

De meeste dames zijn inmiddels boven de grond en zien er gezond uit.
        Één van de Northern Lights gaat wat minder maar lijkt er wel bovenop te komen gelukkig.
        Ik weet alleen niet wat de fuk de Fat banana aan het doen is maar niet veel goeds. Ligt een beetje half plat en ziet er bleek uit. Mischien staat ie te nat?
        De White widow en de Blueberry zijn inmiddels ontkiemt en ook in de grond gestoken. Ik ben erg benieuwd naar deze 2 want ik weet dat het feminized autos zijn maar niet waar vandaan.
        De NYC Sour diesel, tja.. wel ontkiemt maar verder gebeurt er niet veel.
        We gaan het wel zien..
        Nu ga ik blowen. Doei!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

Comment

Heel jammer van het weer maar vanavond is het toch echt zover om de dames te verhuizen naar hun nieuwe potten

De Sour diesel is inmiddels overleden maar de Fat banana is een beetje bijgetrokken en groeit weer dus het totaal is nu 10 stuks.

Ik heb uiteindelijk besloten om geen plant op de vensterbank te zetten. Halverwege de dag moet deze steeds verzet worden naar het andere raam en ik heb i.v.m. werk simpelweg de tijd niet om dit te doen. Ik heb wel een kweektentje met twee full spectrum lampen van 40W per stuk met tijdschakelaar waar wel een plant onder zou passen. Ik denk dat ik daar lekker mee ga experimenteren.. De rest mooi naar buiten.

Zodra de boel vanavond verpot is neem ik nog wat foto's!

Comment

• highflyin
            highflyin commented
            Editing a comment
            De ruimte heb ik wel maar dat wordt dan wel een hele grote

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Daarom neem ik bierpongcups en rozenpotten , penwortel kan wat verder schieten en toch een mooie kluit maken.

• highflyin
            highflyin commented
            Editing a comment
            Goede tip Wesley!

De potten alvast voorbereid
          This gallery has 1 photos.

Comment

Daar staan ze dan!
            Nu maar weer geduld hebben. Water geven is waarschijnlijk toch even niet nodig als ik het weerbericht voor de komende weken moet geloven.
            Ik heb wel een extra laagje grond erop gedaan om de steel te verstevigen voor als het flink waait. Kan evt. altijd nog een touwtje spannen als er storm opkomst is.
            Zo dat was 'm even voorlopig. Tot de volgende!
            This gallery has 4 photos.

Comment

• highflyin
              highflyin commented
              Editing a comment
              Dankje

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Door teveel water verzuipen ze hè, deze hebben nog geen water nodig.

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Netjes!

Was vergeten om nog wat kiekjes van de Purple lemonade die binnen staat te posten
            This gallery has 4 photos.
            Last edited by highflyin; 3 dagen geleden.

Comment

• highflyin
              highflyin commented
              Editing a comment
              Ik woon in de middle of nowhere. Nog nooit een blauwe pet gezien hier

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Nice, welke leds heb je?

• highflyin
              highflyin commented
              Editing a comment
              Ik heb 2 full spectrum lampen van 40W p.s ooit op amazon besteld en heb er ook nog een kleine ledlamp bij gehangen maar deze is misschien 10W

Ik heb deels een paar zeilen over de pergola heen gelegd om toch de planten een beetje te beschermen tegen de regen.

Comment

Bezig...
            X