Mededeling

Collapse
No announcement yet.

••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: ••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Leerzame test met die potten in de zon. Ik had ook een hele andere uitkomst verwacht...
    Net bouwsel met die leds. Compliments....ben benieuwd naar je kweek eronder.

Grtz, Ron

Comment

Zoals altijd ziet het er weer netjes uit. Mooi ook al dat buiten spul. Altijd jaloers als ik dat weer zie. Helaas is het hier geen doen om buiten te kweken.

Ben wel nieuwsgierig naar welke bin die CXB 2530 zijn.
      Wat betreft die extra warmte, zou het best wel gaan schelen als je die driver buiten de tent plaatst. Die van mij worden ook allemaal best warm +50 graden. Maar ook deze is weer leuk gebouwd! Ben benieuwd of je in je kelder de boel ook om gooit naar led?

Greetzz

Comment

Mooie update weer.
        Leuk tezien dat je een zelfde soort frame als mij hebt gebouwd.

Comment

Puik werk QnQ!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

We hebben het natuurlijk wel over grote potten, die 3L potten waar m'n autoflowers instaan worden vast warmer.
            Alhoewel, ik zit wel vaker mis Misschien ook eens testen.

Ik denk dat de veel hogere temperatuur schadelijker is dan die lage temperatuur 's nachts.
            Het heeft natuurlijk ook te maken met de vochtigheid. In een zeiknatte pot gaan de wortels sneller rotten als de zon erop staat.
            Daarom hou ik ze vrij droog op warme dagen. Njah, of het blad moet heel erg gaan hangen, dan gooi ik er een plens bij
            Met een beetje latex maak je zwarte potten simpel wit.

Welke bin de LEDs zijn heh...
            Ik heb daar wel naar gekeken, en voor kennis aangenomen.
            Ik wilde ook kiezen uit leds die op voorraad waren, en dan kun je wel de meest optimale zoeken, maar die hebben altijd precies een levertijd van 8 weken ofzo.
            Maarre..ik zoek de factuur er even bij [...] Het complete fabrikantnr. is: CXB2530-0000-000N0HU440G
            Die zijn 4000K 3955 lm. Als driver heb ik daar de ELG-150-C1050B bij gezocht, die wordt 38 graden in het frame. (daarom blijft het kroonsteentje-in-hotglue mooi zitten)

Ghehe..Tokkelboer, dat frame is het resultaat van flink wat wiet en een avondje zagen, passen en meten. ('t is ook niet helemaal recht
            Wat een toeval heh..

In de kelder komt voorlopig geen led. Ik heb nog een stuk of 20 splinternieuwe HPS lampen op voorraad
            Dus ik kan nog wel zo'n 200 kweekjes vooruit. En daarna zien we wel wat er mode is.

Thanks voor de comments allemaal en ook als je zwijgend toekijkt ben je welkom

>>> abboneren op dit topic ? <klik>
            >>> Zie je geen foto's ? Als je minimaal 18 bent kun je hier gratis lid worden en alles zien.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het frame van mij is ook niet helemaal recht haha.

Comment

Ahhaha...inderdaad, dat lijkt van dezelfde fabriek te komen Grin-smiley3.gif
                Wat mij opviel toen ik de Basilicum eronder zette is dat er wel wat luchtverplaatsing is.
                De fans draaien op 6 Volt, via een decennia-oud adaptertje. Er zitten zelfs nog schroefjes in

Ik heb de koelprofielen een kwartslag gedraaid zodat de lucht van de fans door de koelribben naar elkaar toe blaast.
                Daardoor ontstaan wat wervelingen en een briesje rond de plant. Ik moet nog zien wat voor effect dat gaat hebben.
                Ik vermoed dat ze wat meer willen gaan drinken waardoor ze sneller zullen ontwikkelen.

Comment

Eens je scheef genoeg bent is die frame recht hoor.
                  Dergelijke cob frame's doen me altijd denken aan een politie drone van de nabije toekomst.
                  Het mist enkel nog een blauw led-stroboscoopje en een luidspreker in het midden.

Comment

Dat is nog lang niet gek QnQ, 139,4 lm/w is al een pak beter dan zon t-neon die doet iets van 105 lm/w waarvan je ook nog eens zowat de helft kwijt raakt aan verliezen. Ook nog een stuk hoger als dat je met HPS zou hebben die hebben zon 100 lm/w na aftrek van verliezen. Een kweek master als jij haalt hier vast wel 200g onder weg als je eronder zou gaan afbloeien.

Die 38graden van de driver valt mij dan ook best wel mee inderdaad. En Je frame werkt natuurlijk zo ook mooi mee als warmte geleider, althans dat heb ik hier wel. Met deze wat warmere dagen moet hier de afzuiger ook wel aardig aan het werk, ik heb de zelfde tent maat en 150W led. Maar heb dan ook al snel de omgevingstemperatuur +25 graden op de zolder als de zon er lekker op staat te bakken.

weeeejoo 20 lampen nog op voorraad ik ga voortaan ook maar lampen vragen met kerst, beter dan al die douchepakketjes maar inderdaad dan kun je nog ff vooruit das meer voorraad als dat de growshop hier in de schappen heeft liggen

succes met alles, greetzzz

Comment

511_emb_jy_q034_.JPG

Remember remember, the 3rd of september..
                      Er worden geen koningen vermoord ofzo, maar het wonder is geschied!!1

QNQ201609.382.JPG

De Dark Devil is donker geworden!
                      QNQ201609.381.JPG

Tja het blad dan...mede als gevolg van het ongelofelijke kudtweer hier, voor en tijdens het weekend.
                      Het zit natuurlijk ook een beetje in de genetica, de Suzie Q is namelijk zo groen als gras. (foto next time) music4.gif
                      Ik ga niet elke dag bij m'n plantjes kijken, zeker niet als het regent, duh...
                      Maar ze is in 2 dagen van groen naar dit gegaan.
                      Tja, het blijft groene wiet natuurlijk, want dat blad knip ik er toch af.
                      Mgoed, ze doet haar best.

Dat kan niet gezegd worden van de Bloody Skunk.
                      Die kreeg na 1 dag slecht weer alweer op nieuwe plekken rot, dus die heb ik geoogst.
                      Als het eenmaal gaat rotten heeft het met autoflowers niet zo veel zin om nog verder te rekken.

De led hangt, en er staan wat zaaidingen onder.

QNQ201609.380.JPG

Ietsiepietsie gestrekt, het is toch even uitproberen wat de goeie hoogte is, maar verder zien ze er nog goed uit.

QNQ201609.379.JPG

De week begint goed, het was best fietsweer vandaag.
                      Mooi stukkie weggeweest.

QNQ201609.377.JPG
                      Over de hei, die mooi kleurt in het zonnetje.

QNQ201609.378.JPG QNQ201608.383.JPG
                      Vitamientjes onderweg.
                      Ja, enne..hmm, ook een foto van een peperplant, uit de tuin.
                      Logisch. Dus.

Legion.JPG

Holloa!

Comment

wat voor soort is die peper Q ????

Ben me namelijk in het verdiepen in pepers , dat wil ik graag 2017 eens gaan proberen

Dat van je rot in de Bloody skunk is klote zeg die zag er nu net zo bizar uit! er is nog wel wat bruikbaars afgekomen????
                        sigpic
                        LED there be light

Comment

Ik zou het niet weten.
                          Ik dacht dat ik daar Spaanse had gezaaid.
                          Al die gevulde pepers zien er wel leuk uit enzo, maar da's niet zo mijn ding, en een Spaans pepertje gooi ik wel regelmatig door m'n eten.
                          Paar jaar terug ook diverse soorten gekweekt, maar ik hou toch meer van de klassieke pepers.
                          Dit jaar voornamelijk Spaanse dus, daar ga ik geen gebrek aan hebben deze winter.

Micro-update;

QNQ201609.383.JPG

De Dark Devil staat er strak bij.
                          Dat had ik vorige week niet verwacht.

QNQ201609.385.JPG

De zaailingen onder de nieuwe LED staan er redelijk bij.
                          Het blad kan beter, maar ze groeien in elk geval goed.

bike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.pngbike.png

QNQ201609.384.JPG nosweat.gif

Comment

Q ook met led begonnen , benieuwd wat jij er van gaat vinden

groetjes en gl m8
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Die Dark Devil W0o0o0o0o0o0o0o0ooo00oot (mooie foto ook)
                              sigpic
                              LED there be light

Comment

Zo te zien was je lekker aan het fietsen door het bos, wat je het een en ander aan zweet heeft opgeleverd. Hahaha[emoji1360]
                                Verder zien je plantjes er goed uit.
                                Keep em growing.

I like it!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Bezig...
                                X