Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x gevonde zaadje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x gevonde zaadje

    Korting op 420shop
    dag kwekers had nog een zaadje gevonde thuis en had deze late ontkiemen tot mij verbazing kwam die nog uit ook nog en met da lkkre weer van gister (had hem in de zon gezet) en tot mij verbazing toen ik vanochtend wakker werd was het plantje al zn 3 cm groot hehe laguh denk wel dat hij beetje te vroeg is om nu al te begin met planten maar agja ga tog 1 april 5x haze zette dus het is gewoon voor de fun kijke of ze het nu al kunne overleven ze staat nu ook lekker in het zonetje zal zo eens een fototje poste grtz

    #2
    Re: 1x gevonde zaadje

    hier is die dan
    Attached Files
    Last edited by thegod; 4 March 2010, 13:53. Reden: foutje

    Comment


      #3
      Re: 1x gevonde zaadje

      Overleven zal ze wel maar zal waarschijnlijk wel flink gaan strekken nu zo vroeg in het seizoen. Tenminste voor een zuidraam. Buiten zal ze niet overleven met de nachtvorst. Pas na 15 mei ben je zeker dat er geen nachtvorst meer komt. De intensiteit van de zon en het aantal licht uren is nu nog te weinig voor ze. Ze zal opzoek gaan naar bruikbaar licht en al haar energie in lengtegroei gaan stoppen in plaats van blad aanmaak. TL-letje kleurcode 33 er vlak boven zou veel helpen.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: 1x gevonde zaadje

        hmm ok zal er even over denke komt me ma houd nie van electerichiteit alemaal zo erbij
        Last edited by thegod; 4 March 2010, 15:23.

        Comment


          #5
          Re: 1x gevonde zaadje

          IMG_0027..jpgIMG_0026..jpgIMG_0025..jpgik heb nu wel een iets of wa denk ik ik heb in de keuke onder de kastjes nog een tl buis (lamp) het is een daks 18w warm white is dat een goeie? of is het niks wouw het graag even weten hier de fotos 1tje wel beetje onduidelijk maja

          en hoe ver moet ik hem er vanaf zete 1cm? ofgewoon zn 10 cm?

          grtz

          Comment


            #6
            Re: 1x gevonde zaadje

            Beter zou koudwit zijn omdat daar meer blauw aandeel in zit. Warmwit is eigenlijk meer geschikt voor de bloei vanwegen het grote aandeel rood in het spectrum. ff ander buisje halen kost ook geen drol. kleurcode 33, koudwit. Plantje tot 3 cm onder de lamp zetten.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: 1x gevonde zaadje

              IMG_0028..jpgIMG_0029..jpghoppa ik kijk net in de schuur wa denk je cool white 2 stuks w00t dus dit zijn wel goeie denk ik daks 18w cool white kleurcode ken ik nie vinde


              en hoe zit het met de veiligheid een beetje met tl want het is vlgens mij nogal een gevaarlijk ding aan de draade te zien maar is de kans groot da er brand door komt?

              en hij is ook al best oud denk ik paar jaar

              grtz...
              Last edited by thegod; 4 March 2010, 16:06.

              Comment


                #8
                Re: 1x gevonde zaadje

                18 wat is voor een zaailing ruim voldoende en koud wit is idd het juiste spectrum voor de groei. weet niet wat ik op die foto zie maar ken er weinig uit opmaken.

                Een normaal 18 wat tl armatuur is kema gekeurd en veilig. er branden immers niet dagelijks huizen af omdat men daar een tl armatuur gebruikt. Mits correct aangesloten kan er niks gebeuren. Tl geeft ook zeer weinig warmte de lamp zelf eigenlijk nauwelijks. de vsa in het armatuur geeft de warmte die zeer beperkt blijft. Of een oeroud armatuur uit een garage veilig is, hmm. Kost nieuw met lamp 7 euro bij de gamma.

                Grtz
                Last edited by monty; 4 March 2010, 16:15.

                Comment


                  #9
                  Re: 1x gevonde zaadje

                  ok dan ga ik tog voor een nieuwe omdat me ma het maar niks vind bedankt monty

                  Comment


                    #10
                    Re: 1x gevonde zaadje

                    Hehe, 1 april grap gaat bij mij ook door.
                    :p

                    Comment


                      #11
                      Re: 1x gevonde zaadje

                      hmm had nog geen nieuwe tl gekogt maar onder die 18w warm white gezet 3 cm er van of en als de zon buite was buite gezet maar nu gangt hij in een keer scheef tege de grond net of hij nu al stamrot ofiets heeft weet miss iemand iets want op foto is niet duidelijk genoeg om te zien

                      Comment


                        #12
                        Re: 1x gevonde zaadje

                        wagt nog eve af tot morge hoe het er dan mee staat als die nog ut zlefde is gooi ik um weg en kan er een slotje op

                        Comment


                          #13
                          Re: 1x gevonde zaadje

                          Ik ben vorig jaar in Maart begonnen met kweken en in de avond zette ik mijn mini binnen overdag als boven 0 graden is gewoon buiten geschud zetten.
                          En mijn planten deden het goed le beetje op dat het niet zo heel erg koud is en dan moet het gewoon lukken.
                          Als echt heel koud is kan je zo kleintje ok voor de raam zetten hij zal wel strekken maar je kan hem later over potten.
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: 1x gevonde zaadje

                              het is niks geworden leek tog egt op stamrot ofiets heel raar wagt nog even 1 a 2 weekjes me spullen vast verzamelen en dan ga ik voor de haze dit jaar^^en miss een maisveld kweekje^^ doe er maar slotje op maak over 2 weken wel nieuwe topic tog bedankt voor de reacties

                              Comment

                              Bezig...
                              X