Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

    Korting op 420shop
    Het weer begint beter te worden en het begint aardig te kriebellen. Om dit jaar maar eens vroeg te starten met mijn buitenkweek heb ik vast 1 Northern Light en 1 Hollands Hope ontkiemd.
    Over een paar weken ga ik de rest ontkiemen, zodat deze half mei naar buiten kunnen.

    De Northern Light is al aardig op dreef en vandaag opgekomen, Yes
    Beide zaadjes zijn goed ontkiemd, maar de Hollands hoop doet het rustig aan.

    Ik ben van plan om ze een week of 3 voor te groeien onder de TL en dan naar buiten te doen, waar de grond al lekker voorbewerkt is, met wormen mest.

    hier wat foto's van de 2 zaden in mijn zelfbouw kweek kast.
    Attached Files

    #2
    Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

    Hey succes!
    Irritant he dat vroege gekriebel grrr :p

    Comment


      #3
      Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

      Goed nieuws!!

      Ook de Hollands Hope heeft zich laten zien. Nu hebben we twee prachtige dames!!
      Hieronder nog een paar foto's, hoop dat ze het goed blijven doen onder de TL's.
      morgen weer een update.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

        wees gerust binnen enkele dagen kunnen ze buiten, vanaf 1 april kunnen ze normaal buiten..
        ik begin op 1 April.
        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

          Hoi,

          Verstandig van je om 2 bakjes water neer te zetten, iets wat ik ff ben vergeten op zolder.

          Comment


            #6
            Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

            Zo weer een update:

            De planten blijven het goed doen, alleen de Northern light heeft wat brandplekjes op haar bladeren doordat ze de TL raakten.
            De Hollands hope groeit flink door en is begonnen aan een groei spurt.
            Nu lekker water blijven geven en regelmatig controleren.

            Ik heb mijn kweek kast voorzien van twee computer ventilatoren, zodat waneer de planten wat groter zijn ze ook nog voldoende frisse lucht binnen krijgen. Doordat de TL vrij veel warmte afgeeft (wat ik niet had verwacht) is de temperatuur in de kast rond de 27 - 28 graden. En voor een wat hogere luchtvochigheid heb ik twee aardige bakken met water in de kast geplaatst.

            Hoop dat de planten het nog een week of drie uit kunnen houden in de kweekkast, want het weer is niet alles nu, nat en veel wind is niet echt gunstig voor een mooie buitenkweek!

            Hier wat foto's:
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

              Ziet er netjes uit!
              Mijn plantjes houdt ik ook nog binnen.
              Ik denk dat uit eindelijk halverwege april ze naar buiten gaan.

              Comment


                #8
                Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                @ mamba, neem misschien 15mei. Ijsheiligen, het kan dan niet meer gaan vriezen..
                Grtz

                Comment


                  #9
                  Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                  Kijk mijn dames groeien! het gaat lekker, alleen heeft de Northern light wat meer aandacht nodig, omdat er enkele bladeren verbrand zijn gaat er meer energie naar het herstel dan naar de groei, maar dit komt wel goed. Het plantje heeft een beetje gele bladeren maar nog niets ernstigs.

                  De Hollands Hope begint al een flink plantje te worden, mooi vol en niet te lang. Ik geef de plantjes nu twee tot drie keer per week wat groei voeding bij.

                  hier wat foto's:
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                    Hey,

                    Niet te veel voeren die HH, anders haalt hij de dakgoot

                    Grtz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                      heey
                      ongeduldig valt wel mee ik ben ongeveer even ver haha, je plantjes zien er wel al erg mooi uit heb al 9 zaden ontkiemt en heb er al 7 die de grond uitgesprongen zijn zo een 7 cm hoog allemaal klavertje vier haha, ik wacht nog 2 tot 3 weken dan zet ik ze naar buiten, een beetje vroeg maar dat moet goed gaan haha, en mischien wel voor ijsheilig is geweest maar ik acht de kans tog vrij klein dat we nog vries krijgen aangezien de strenge winter, en daarbij als jouplanten al 4 weken lekker gegroeit heeft en je zet je plant niet op de grond(voor vorst aan de grond) kan er al helemaal niet zo veel mis gaan, die an mij gaan rond half april tot de 20ste ongeveer lekker naar buiten haha, tot nu toe ieder jaar op ijsheilig planten naar buiten gedaan, maar altijd tog eerder willen doen dus dat ga ik dit jaar ook doen! plus daarbij heb ik gehoord en gelezen dat deze zomer lekker vroeg begint en we een max temperaturen van wel 39 graden gaan bereiken deze zomer word de heetste ooit in nederland( groot brittanie universitaar meteorologisch instituut ofzo) nou succes in ieer geval haha gr

                      Latersss succes ermee
                      Last edited by Diesel; 5 April 2010, 11:11.

                      Comment


                        #12
                        Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                        Hey HJM,

                        Ik laat de planten lekker vrij groeien en heb meer dan genoeg ruimte. zolang de planten niet groter worden dan 3 hoog en 3 breed heb ik plaats voor 20 planten buiten, maar het worden er dit jaar een stuk of twaalf. mooi 4 soorten om te vergelijken wat ze doen.
                        Ik heb nu Hollands Hope en Northern Light alvast staan, zodra deze naar buiten gaan ga ik de rest ontkiemen. dit worden nog een paar HH en NL + Big Bang en The Church.

                        En zolang de bladeren niet te groen, geel of grijs worden is er met de voeding niets aan de hand.

                        Groet GRASper

                        Comment


                          #13
                          Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                          Hey Diesel,

                          Deze 2 dames zijn een mooi begin om me bezig te houden, zodra ze 3 weken oud zijn gaan ze naar buiten, ondanks het weer. dan ga ik plaats maken voor de rest van mijn zaden. die dan wel na ijsheilige naar buiten gaan. Maar ze doen het super.
                          Bedankt voor je reactie!

                          Groet GRASper

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

                              Nice,

                              Bedankt voor de tip, ik zal eens opzoek gaan naar zeewierkalk.

                              Greetz GRASper

                              Comment

                              Bezig...
                              X