Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweek buitensoorten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2e kweek buitensoorten

    Korting op 420shop
    Hey,

    Dit is mijn 2e kweek, vorig jaar ook geprobeerd, is niet zo fantastisch gegaan, 4 planten dood gegaan en van 1 moest ik de halve oogst weggooien door toprot, ook veel te laat begonnen toen, dus dit jaar ga ik het beter aanpakken. Ik dacht het is nu lekker weer dus laat ik nu maar beginnen

    Ik heb aan zaadjes besteld:
    - 1x LSD(barney's farm)
    - 1x Frisian Dew(Dutch passion)
    - 1x Hollands Hope(Dutch passion)
    - 1x Passion #1(Dutch passion)
    - 5x White Widow(seedsman)
    - 1x Jorges Diamonds(Dutch passion)

    Ik ga maar 5 planten zetten(ik wil niet illegaal bezig zijn), dus 5 white widows ga ik weggeven aan me vrienden denk ik, of nog ff iets op vinden

    Aan andere supplies heb ik:
    - Potgrond: 3x 50L canna terra professional plus
    - Plagron terra grow(groeivoeding)
    - Plagron PK 13-14(groeivoeding)
    - 5 47L potten
    - 8 6,5L potten voor na ontkieming

    Ik moet dus nog 2 zakken canna terra professional plus kopen, ik had niet gedacht dat ik zulke grote potten zou kopen en had de zakken al besteld, maar dat is voor latere zorg.
    Als ik me zaadjes binnen heb en heb ontkiemd zal ik even wat foto's maken.

    Grtz,
    Lucky
    Last edited by luckyluck; 8 April 2010, 18:07.
    pick it, pack it, fire it up, come along...

    #2
    Re: 2e kweek buitensoorten

    Okay,
    Mooie opstelling lekker prof
    denk ook al aan de bestrijding van beestjes en toprot, plaats planten die je kan verzorgen.
    zoals een onderdak geven als het gaat regenen.. Wat je kan doen is toch enkele stekjes van die
    white widow nemen zodat je zelf ook een white widow hebt want die smaken goed

    Zalig dat jij ook gaat buitenkweken ! Respect =D

    Comment


      #3
      Re: 2e kweek buitensoorten

      Ja bestrijding van beestjes enzo moet ik nog ff wat op vinden, ik wil niet van agressieve chemische troep, dus ik zoek eigenlijk iets biologisch.
      Afdakje had ik inderdaad ook al aan gedacht aangezien dat vorig jaar helemaal niet goed ging zonder afdakje :p wat is hier het handigste voor?(materiaal, opstelling enz.)
      Misschien dat ik een aantal white widow's bij een vriend kan zetten, dat we de opbrengst delen ofzo, ik hoor er inderdaad goede verhalen over.

      Grtz,
      Lucky
      pick it, pack it, fire it up, come along...

      Comment


        #4
        Re: 2e kweek buitensoorten

        ga je verduisteren?
        ben benieuwd

        Comment


          #5
          Re: 2e kweek buitensoorten

          mooi lijstje heb je daar! nice! succes komt goed!

          smoke it!

          Comment


            #6
            Re: 2e kweek buitensoorten

            Luckyluck, wat heb jij even geluk dat ik ook liever bio ga dan al dat chemische shit ! =D

            Comment


              #7
              Re: 2e kweek buitensoorten

              Klinkt allemaal veel belovend ben zelf ook bezig met de white widows van seedsman

              Ben benieuwd hoe je kweek zal gaan verlopen

              Comment


                #8
                Re: 2e kweek buitensoorten

                Hey,

                Ik ga niet verduisteren, maar het is 's nachts wel bijna helemaal donker in me tuin dus ik denk dat dat niet veel uitmaakt.
                Ready set grow, weet jij een goed biologisch middel dan aangezien jij ook graag met biologisch werkt?
                Ik kan niet wachten om eindelijk weer te beginnen!
                pick it, pack it, fire it up, come along...

                Comment


                  #9
                  Re: 2e kweek buitensoorten

                  Oorspronkelijk geplaatst door luckyluck View Post
                  Hey,

                  Ik ga niet verduisteren, maar het is 's nachts wel bijna helemaal donker in me tuin dus ik denk dat dat niet veel uitmaakt.
                  Ready set grow, weet jij een goed biologisch middel dan aangezien jij ook graag met biologisch werkt?
                  Ik kan niet wachten om eindelijk weer te beginnen!
                  Ja hoor ik ken wel enkele receptjes ^^

                  -Zorg teneerste voor een gezonde bodem !

                  Middel: Afrikaantjes (Tagetes patula) plantenMiddel: Alsemextract
                  Doel: tegen rupsen, bladluizen, appelbladroller, bramengalmijt
                  Recept:
                  100 gram van gedroogde alsemplanten met 1 liter water 20 minuten koken. Dan 1 dag laten trekken, zeven, zachte zeep toevoegen. Verdunnen 1 deel op 4
                  delen water


                  Middel: Basaltmeel of lavameel
                  Doel: algemeen plantversterkend middel
                  Recept:
                  Strooi het poeder rond planten. Plantversterken door het hoge gehalte aan silicium, magnesium en calcium, maar het bestaat ook uit zeer kleine naaldjes hetgeen het landen van vlliegende insecten bemoeilijkt


                  Middel: Bonenkruid
                  Doel: houdt zwarte bonenluis en wortelvlieg weg
                  Recept:
                  Plant bonenkruid tussen de gewassen


                  Middel: Brandnetelextract
                  Doel: tegen luizen
                  Recept:
                  Pluk een flinke bos met verse brandnetels, 20 tot 30 minuten koken, zet ze 1 tot 2 dagen in een emmer water en daarna zeven. Zachte zeep aan toevoegen. Op de met luizen bezette planten sproeien, meermaals herhalen


                  Middel: Brandnetelgier
                  Doel: plantversterkend (bladbemesting)
                  Recept:
                  Pluk een flinke bos jonge niet bloeiende brandnetels en zet ze in een emmer water. Door ze 2 weken onder water te zetten (elke dag roeren) ontstaat een gistingsproces waardoor het organisch materiaal afgebroken wordt en zijn voedingsstoffen afgeeft. Deze kunnen in water oplossen. Het gaat vooral om stikstof en calcium. Dat aftreksel heet plantengier en kun je als bijbemesting toepassen voor snelgroeiende en veeleisende groenten. Na 2 weken zeven en sterk verdund gebruiken, 1 op 10 of 1 op 20. Met een gieter giet je dan op de grond, aan de voet van de planten, liefst op bewolkte dagen en op vochtige grond om verbranding te voorkomen


                  Middel: Citrus-olie
                  Doel: tegen spint, bladluis en sommige soorten wolluis
                  Recept:
                  De schil (alleen het gekleurde deel, niet de witte onderschil!) van citrusvruchten fijn snijden en enkele dagen in spiritus laten weken. Zeven en met water gemengd spuiten.


                  Middel: Citrusschillenextract
                  Doel: tegen schurft
                  Recept:
                  Verzamel schillen van alle soorten citrussoorten en kook deze 30 minuten in water. Laat de schillen daarna nog 2 dagen in het afgekoelde water staan, daarna zeven


                  Middel: Compostextract
                  Doel: algemeen plantversterkend, tegen alle bladschimmels, grijsrot, schurft, bladvlekkenziekte
                  Recept:
                  Voeg 1,5 kilo compost toe aan 10 liter water en laat dit minimaal 1 en maximaal 2 weken trekken. Daarna zeven en onverdund gebruiken (vernevelen). Jonge planten met wortelkluitje in aftreksel dopen alvorens het te planten


                  Middel: Goudsbloemengier of -extract
                  Doel: versterkt de planten en bevorderd hun gezondheid
                  Recept:
                  Neem 1 kg verse plantendelen of 200 gram gedroogde delen op 10 liter water. Zet de plantendelen 2 weken onder water, daarna zeven en verdund gebruiken (1 op 10 liter water), niet gebruiken bij zonnig weer om bladverbranding te voorkomen.


                  Middel: Goudsbloemen (Calendula officinalis) planten
                  Doel: Aaltjesdodend
                  Recept:
                  De wortels van goudsbloemen hebben, net als die van afrikaantjes, aaltjesdodende eigenschappen. Ze kunnen daarom succesvol worden toegepast tussen teelten of als teelafwisseling.


                  Middel: Kalkcyanamide korrelvorm
                  Doel: Tuinmeststof met vele nevenwerkingen: verhoogt de weerstand tegen ziekten en schimmels, weert mollen, verhoogt Ph, doodt mossen, stikstofbemesting, tegen slakken en hun eieren, tegen knolvoet bij koolgewassen, tegen bodemschimmels, wortel- en stengelrot, fusarium en Phoma
                  Recept:
                  Korrels bij planten strooien


                  Middel: Kamille-extract
                  Doel: tegen luizen
                  Recept:
                  Pluk een handvol verse bloemen, enkele uren in lauw water laten weken, zeven, zachte zeep aan toevoegen, klaar om mee te spuiten


                  Middel: Kervel planten
                  Doel: weert mieren, slakken en luizen
                  Recept:
                  Plant Kervel tussen planten of gewasen die de genoemde beestjes aantrekken


                  Middel: Knoflookextract / Knoflookgier / Knoflookthee / Knoflookpoeder
                  Doel: preventief tegen schimmels, versterkt planten in hun afweer, houdt door de geur schadelijke insecten op afstand, bevat allicine, een bacteriedodende stof met antibiotische eigenschappen, een aftreksel werkt plantenbeschermend, versterkend en genezend tegen onder andere echte meeldauw.
                  Giet knoflookgier uit over de bodem om te voorkomen dat schimmelsporen in de bodem zouden kunnen overleven. Houdt ook wortelvlieg weg bij zomer- en winterwordtelteelt. Bij een echte meeldauwaantasting op bijvoorbeeld komkommer, meloenen en augurken: gedurende 5 opeenvolgende dagen behandelen met een knoflookthee. Knoflookpoeder wordt gestoven onder zaailingen en jonge plantjes als afweermiddel tegen vogels en insecten. Het is ook bruikbaar ter voorkoming van algemene roestziekten op bijvoorbeeld fuchsia 's, stokrozen en rozen
                  Recept Knoflookthee:
                  Snijd 5 knoflookbollen in kleine stukjes en giet er 1 liter kokend water over. Laat het 24 uur lang trekken en giet het vervolgens af. Voeg daar dan 3 liter water aan toe om te verdunnen. Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen.
                  Recept Knoflookextract:
                  Snijd 1 grote knoflookbol in kleine stukken en overgiet ze met 1 liter heet water. Gedurende 1 dag laten trekken en dan toepassen.
                  Recept Knoflookgier:
                  Snijd 10 grote knoflookbollen in kleine stukjes en overgiet ze met 2 liter heet water. Na de afkoeling er nog eens 5 liter water aan toevoegen. Laat het mengsel staan tot de gisting begint. Daarna gebruiken.


                  Middel: Kruidengier
                  Doel:: versterkt de planten en het bodemleven en hun weerstand tegen schimmels
                  Recept:
                  Pluk verse plantendelen van niet bloeiende planten, of planten die geen zaden hebben gevormd en knip in grove stukjes. Week 1 kilo plantendelen in 10 liter koud regenwater in een plastic emmer. Laat 2 weken in trekken op een zonnige (geen hete) plaats en roer het regelmatig om. Na 2 dagen begint het gistingsproces. Om de stank te verminderen kan er gesteentemeel aan toegevoegd worden (ook rijk aan sporenelementen). Gebruik verdund 1 liter op 10 lieter water, als bladbemesting (bij bewolkt weer) of aangieten. Kruiden die gebruikt kunnen worden voor deze gier zijn onder andere: brandnetel, rabarber, venkel, paardebloemen, smeerwortel, goudsbloem, kool, rode bieten


                  Middel: Bier
                  Doel: het lokken van naaktslakken
                  Recept:
                  Vul een potje of meerdere potjes met bier. Graaf ze in de bodem zodat de slakken er makkelijk ingeraken. Het bier regelmatig verversen (na regen). Elke dag de potjes nakijken en slakken verwijderen


                  Middel: Mosterdplanten planten
                  Doel: schade door naaktslakken verminderen
                  Recept:
                  Plant mosterdplanten tussen planten of gewassen die gevoelig zijn voor slakken


                  Middel: Oost-Indische Kers
                  Doel: vermindering aantasting witte vlieg, houdt zwarte bonenluis weg
                  Recept:
                  Plant deze planten naast planten en/of gewassen die gevoelig zijn voor witte vlieg en zwarte luis.



                  Middel: Heermoesextract (wordt ook wel paardenstaart genoemd)
                  Doel: tegen alle soorten schimmels
                  Recept:
                  Pluk vers loof, enkele dagen goed laten drogen. Kook 30 gram gedroogd loof in 1 liter water gedurende 20 minuten, daarna nog 1 dag laten trekken, zachte zeep toeveoegen, zeven en 1 op 4 verdunnen voor gebruik. Op het blad vernevelen )op bewolkte dagen) ter voorkoming van schimmels.


                  Middel: Rabarberbladgier -extract
                  Doel: tegen luizen, rupsen en koolvliegen
                  Recept Rabarbergier:
                  Pluk een handvol rabarberbladeren van planten die geen zaden hebben gevormd, gedurende enkele uren in water laten staan in een plastic emmer. Daarna zeven en voor gebruik 1 op 10 tot 1 op 20 liter verdunnen. Tegen luizen en rupsen sproeien (bij bewolkt weer), tegen koolvlieg aangieten aan de stam van de plant.
                  Recept Rabarberextract:
                  Pluk 1 kg blad, kook 20 minuten in 2 liter water, voeg zachte zeep toe. Daarna zeven en voor gebruik 1 op 4 verdunnen met water


                  Middel: Rode bietengier
                  Doel: versterkend (bemesting) voor het gazon. Gele of arme plekken worden er 2 maal per week mee aangegoten. Is ook te gebruiken bij pas aangelegde gazons als startbemesting
                  Recept:
                  Neem 1 kg verse plantendelen of 200 gram gedroogde delen op 10 liter water, zet deze 2 weken onder water (elke dag roeren). Na 2 weken zeven en sterk verdund gebruiken, 1 op 10 of 1 op 20. Vernevel op gazon, bij bewolkt weer


                  Middel: Selderij
                  Doel: vermindert ei-afleg van koolmotten
                  Recept:
                  Plant selderij (zowel knol- als bleekselderij kan gebruikt worden) tussen koolgewassen. De geur van selderij houdt koolmotten op afstand


                  Middel: Silicium + algenmeel of zeewiermeel + kiezelzure kali
                  Doel: voorkoming van schimmelziekten, versterkt planten en stimuleert de groei.
                  Recept:
                  Poeder strooien rond planten in door de grond inwerken


                  Middel: Smeerwortelgier
                  Doel: rijk aan stikstof en kalium, vooral een bemestend effect op vruchtgewassen
                  Recept:
                  Neem 1 kg verse of 200 gram gedroogde plantendelen op 10 liter water. Zet deze 2 weken onder water (elke dag roeren). Na 2 weken zeven en sterk verdund gebruiken, 1 op 10 of 1 op 20. Aangieten of vernevelen op bewolkte dagen


                  Middel: Stijfselmeel / Aardappelmeel
                  Doel: tegen luis, spint, trips en witte vlieg. Niet giftig maar absoluut niet "diervriendelijk": het plakt de poten en vleugels vast en verstikt ze uiteindelijk
                  Recept:
                  2 tot 4 eetlepels aardappelmeel in 1 liter heet water oplossen, afkoelen en 2 tot 3 druppels vloeibare zeep toevoegen. Onverdund vernevelen, na een paar dagen kan het weer afgespoeld worden.


                  Middel: Tomatengier
                  Doel: bevordert de groei van tomaten, uien, prei, selderij, peterselie en komkommer
                  Recept:
                  Neem 1 kg verse of 200 gram gedroogde plantendelen op 10 liter water. Zet deze 2 weken onder water (elke dag roeren). Na 2 weken zeven en sterk verdund gebruiken, 1 op 10 of 1 op 20. Aangieten of vernevelen op bewolkte dagen


                  Middel: Uienloofextract + boerenwormkruid
                  Doel: bestrijding van wortelvlieg
                  Recept:
                  Pluk een flinke bos met uienloof en boerenwordmkruid, 20 tot 30 minuten koken, zet ze 1 tot 2 dagen in een emmer water en daarna zeven. Zachte zeep aan toevoegen. In juni, juli aangieten of sproeien


                  Uienloofgier
                  Doel: bestrijding van luizen, rupsen en meeldauw
                  Recept:
                  Zet 1 kg vers of 200 gram gedroogd uienloof, enkele dagen in 10 liter water laten staan, zachte zeep toevoegen, zeven, verdunnen 1 op 10 tot 20 liter water. Venevelen bij bewolkt weer. Je kunt dit zelfde recept ook maken van uienschillen, dan vooral preventief tegen schimmels gebruiken


                  Middel: Venkelgier of -extract
                  Doel: bevordert algemeen de groei van planten. Het is goed om te gebruiken als afwisseling tussen brandnetelgier en smeerwortelgier.
                  Recept:
                  Zet 1 kg verse of 200 gram gedroogde venkel (knol en loof), enkele dagen in 10 liter water laten staan, zachte zeep toevoegen, zeven, verdunnen 1 op 10 tot 20 liter water. Venevelen bij bewolkt weer.


                  Middel: Vlierextract
                  Doel: bestrijding van bladluizen, rupsen en andere insecten
                  Recept:
                  Pluk 0,5 kg verse bladeren, laat ze 30 minuten koken in 1 liter water, laten afkoelen en wat zachte zeep toevoegen, zeven, 1 op 4 verdunnen voor gebruik (vernevelen)


                  Middel: Zeep + Olie
                  Doel: bestrijding van blad-, wol- en dopluizen
                  Recept:
                  Meng door 1 liter water 2 eetelepels zachte zeep en 1 eetlepel olie ( bijvoorbeeld slaolie of zonnebloemolie). Vernevelen bij bewolkt weer. Twee keer per week herhalen tot er geen luizen meer zijn.


                  Middel: Zeewierextract
                  Doel: stimuleert algemeen de planten en versterkt tegen ziekten en plagen
                  Recept:
                  Je kunt kant-en-klare zeewierkalk kopen en tussen de planten en/of op de bodem strooien. Deze kalk bevat enorm veel sporenelementen welke de plantengroei ten goede komt.
                  enzo ken ik er nog een paar...

                  BRON : Biologisch kweken
                  Last edited by Jointjedraaien; 10 June 2010, 03:15.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2e kweek buitensoorten

                    aha genoeg biologische middeltjes dusbedankt!
                    pick it, pack it, fire it up, come along...

                    Comment


                      #11
                      Re: 2e kweek buitensoorten

                      Er zijn er inderdaad genoeg =D
                      ik denk van paar Afrikaantjes en Goudsbloem naast mijn Cannabisplant te zetten en op de geurilla spot zaai ik ze gewoon met de hand...
                      Over heel de kweekplaats =^p

                      Comment


                        #12
                        Re: 2e kweek buitensoorten

                        Leuk hoor al die verschillende soortjes, dat gaat een gezellig tuintje worden.

                        Succes!!!

                        Greetz,
                        Emilio

                        Comment


                          #13
                          Re: 2e kweek buitensoorten

                          Ik ga me eerst maar ff druk maken om het ontkiemen enzo
                          De frisian dew en hollands hope begint al een worteltje te vertonen(na 20 uur) dus das erg mooi, de rest nog niet.
                          Ik heb nog wat cocopeat potgrond van vorig jaar, is het slim om dat te gebruiken na het ontkiemen of beter niet?(de zak heeft wel de hele tijd buiten gelegen..)
                          Heb gister wat foto's gemaakt:

                          47 L pot


                          Alle zaadjes(ook een paar voor binnen)



                          Aan het onkiemen:



                          Grtz,
                          Lucky
                          pick it, pack it, fire it up, come along...

                          Comment


                            #14
                            Re: 2e kweek buitensoorten

                            je pakt het goed aan! goed om te zien!

                            smoke it!

                            Comment


                              #15
                              Re: 2e kweek buitensoorten

                              Zozo ziet er mooi uit...
                              Ivm die potgrond weet ik het niet hoor, of ja cocos shizzel...
                              Zet je ze allemaal appart in een 47 liter pot? ^^
                              gaan grote struiken worden...

                              Comment

                              Bezig...
                              X