Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Ben al een tijdje veel aan het lezen op het forum omdat ik voor het eerst 11 wietzaadjes had ontkiemt en ze in kleine potjes met gewone potgrond had gezet. Toen ben ik overal gaan lezen en heb ik dingen in huis gehaald wat me belangrijk leek voor mijn planten. Ik heb gemengt: Potgrond, tuincompost, koemestkorrels, hydrokorrels, kalk, beendermeel en stikmest (fosfaat ofzo). Hier heb ik mijn 6 weken oude planten in overgepot. 2 waren er dood aan het gaan dus had er 9. Deze zijn nu allemaal aan het dood gaan. (zie discussie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ze-slap-hangen) Op dit moment zijn er nog 3 die geen tekenen van doodgaan vertonen, maar groeien heel langzaam. Duss in de verwachting dat die ook nog zullen dood gaan heb ik vandaag 5 zaadjes in me ontkiem kastje (net gekocht lol xD paar euries bij action) gedaan. Op natte watten.

    Vanaf nu wil ik gaan bijhouden hoe ze het doen, en omdat dit mijn eerste keer is zijn alle tips & tricks welkom! Ik heb ook niet super veel te besteden dus zal het moeten doen met wat ik heb. Maar omdat ik bang ben dat ik weer een fout maak denk ik dat ik ze alleen in potgrond met een beetje mest doe, zodat ik zeker weet dat het wel gaat lukken.

    Nou, ik ga jullie op de hoogte houen

    Groetjes,
    Big Wiettie
    Last edited by Jointjedraaien; 2 August 2010, 15:32.

    #2
    Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

    Oke ik hoop dat je er mooi meiden van ga maken het zijn zeker de sterkere , ik hoop ook dat het niet 3 kerels zijn .

    Zet ze straks gewoon op een aarde van de growshop kost je een euro of 6 voor 50 liter.



    Greetzz GG

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

      Je hoeft eigenlijk niks te besteden.
      Alles wat je er aan besteed is alleen maar luxe.
      Mijn planten betsteede ik nooit wat aan en die deden het pirma.
      Dit jaar voor het eerst voeding gekockt van 8 euro en meer zal het niet worden dit jaar.

      Gewoon laten ontkiemen tot een kleine wortel. en daarna in de aarde.
      Water geven en meer hoef je niet te doen.
      Alleen zorgen dat het genoeg licht krijgt.

      Zo zet ik mijn planten in de ochtend en middag in de tuin en in de avond op de vensterbank. zo heeft het bijna de heledag licht.

      Groetjes

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

        Heey oke nice!

        Is serieus de aarde zo goedkoop? Ik heb voor die andere spullen bij elkaar ongeveer 80 euro uitgegeven. Heb er echt spijt van dat ik dat heb gedaan maarja. Binnenkort ga ik naar een growshop en dan zal ik waarschijnlijk wel een zak meenemen als het zo goedkoop is en anders gaan ze gewoon in potgrond met een beetje mest Doet het ook goed bij iedereen. Maar ik vind het ook leuk om te experimenteren maar dat is niet goed uitgevallen haha maarjaa..

        Ook nog leuk, vanmiddag had ik me kweekbakje buiten gezet, boodschappen gedaan, kom ik terug, ligt me bakje in de tuin , er stond dus blijkbaar meer wind dan ik dacht, wel 4 zaadjes kwijt, verdorie, ik mag geen geluk hebben lol . Vanaf nu ga ik er extra voorzichtig mee om Me zaadjes zijn op haha xD

        Jullie horen weer van mij

        Groetjes

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

          Ja aarde kost echt niet veel en een flesje voeding ook niet .

          Greetzz GG

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

            Als je ze genoeg aandacht geeft, komt de rest vanzelf, soms moet je wat geduld hebben. Succes.
            Enjoy life, it is to short.

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

              mmoet deze neit verzet worden?

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                Hallo Hallo,

                Ja het is een tijd rustig geweest, sorry hiervoor.
                Maar nu zijn ze al flink gegroeid Een aantal hebben het er niet overleeft, maar het weer was ook niet bepaald geweldig. 4 hebben het er gelukkig wel overleeft

                Nu ga ik mij afvragen, zijn het mannetjes of vrouwtjes?

                Helaas heb ik ook last van beestjes. Zwarte vliegjes, heel raar. Ik heb ze 1 keer bespoten met spiritus en allesreiniger en water en gister met een biologisch middel tegen luizen. Ik hoop dat het helpt.

                --------------

                Dat was 2 weken geleden
                Maar nu ga ik eindelijk me bericht er ook opzetten. Mijn pc was geformatteerd dus had niet de mogelijkheid om de foto's er ook bij te zetten. Aangezien ze nu weer verder gegroeid zijn maak ik er straks foto's van en dan zet ik deze erop

                Heb de planten nu 2x behandeld met het biologische middel tegen ongedierte en de beesten lijken verdwenen te zijn, maar ik hou het goed in de gaten.

                Maaaaarr Nu ga ik mij dus afvragen zijn het mannelijke of vrouwelijke planten?
                Over een paar uurtjes staat de foto's erop.

                Als jullie opmerkingen hebben of weet je of het mannelijk of vrouwelijk is, antwoord wordt erg gewaardeerd

                Bedankt alvast

                Groetjes,
                Big Wiettie

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                  Zou je een foto kunnen plaatsen van je planten?


                  groetjes
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                    Hier heb ik een foto's van een plant die volgens mij al gaat bloeien??

                    IMG_1342.jpg IMG_1341.jpg IMG_1338.jpg IMG_1339.jpg IMG_1337.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                      Nou dat is dus en man beste zo snel mogelijk verwijderen
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                        Dat dacht ik al, dankje wel ga hem zo snel mogelijk verwijderen

                        Die bolletjes zijn toch het kenmerk ervan?

                        Groetjes
                        Big Wiettie

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                          Hier nog wat foto's van een andere plant, ik weet niet of je het al kan zien.
                          Ik vind het nog heel moeilijk om het te herkennen haha

                          IMG_1347-P2-1.jpg IMG_1346-P2-2.jpg IMG_1349-P2-3.jpg IMG_1344-P2.jpg

                          Bedankt weer

                          Groetjes,
                          Big Wiettie

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                            ja, dat is balen dat het een mannetje is, weg ermee.
                            volgende keer beter.
                            ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste keer wiet kweken! Tips & Trick Welkom!!

                              Volgens mij is dit een vrouwtje

                              IMG_1352-FE1.jpg IMG_1351-FE2.jpg IMG_1355-FE.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X