Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

    Korting op 420shop
    Ik zaaide mijn zaden een kleine 48 uur gelede op watten in een klein petri schaaltje (ik werk in een labo )

    Ik plaatse deze op een plekje waar geen direct licht aan kon en waar de temperatuur fluctueert rond de 21 graden.

    Op de foto zie je mijn ontkiemde Red dragon, ik ben zeer benieuwd naar deze soort (http://www.barneysfarm.com/seeds/ind...detail&lang=en).

    Mijn Blueberry laat nog op zich wachten maar die heeft ng wel even tijd veronderstel ik?

    Ik heb ondertussen mijn red dragon al in aarde gestopt (halve centimeter diep), losse aarde erover want in deze fase is zuurstof essentieel, anders verzuip je de kiem letterlijk.

    Dit is mijn eerste post van het kweekverslag, zodra de BB een teken van leven laat zien, trek ik fotos en swier ze hierop zodat het kweekverslag up to date blijft!


    flappe
    Attached Files

    #2
    Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

    Update: De blueberry is ondertussen ook uitgekomen, maar ik ben fotos vergeten te trekken voor ik hem in de grond stopte

    Nu is het wachten tot ze boven de grond uitkomen... hier gaan zeker fotos van gepost worden

    flappe

    Comment


      #3
      Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

      Jeeeej nieuw leven
      veel geluk

      Comment


        #4
        Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

        001..jpg004..jpg

        UPDATE: Mijn red dragon is ondertussen lekker beginne spruiten! Mijn blue berry is op weg

        Heb ondertussen een grond mengsel gemaakt van ongeveer 10% compost, 10% kleiige bodem die ik van een natuurgebiedje in de buurt geleend heb , 10 % vermiculiet en 70 % gewone potgrond, dit geheel heb ik begoten met een 1/100 verdunning vis emulsie, deze grond staat nu te rusten in het tuinhuis!

        Comment


          #5
          Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

          UPDATE: Dag 6 na ontkieming van de red dragon

          De blue berry is ondertussen ook volledig zichtbaar! Snachts zet ik de plantjes binnen maar overdag ,als het weer het toelaat, gaan ze buiten! Ik wil ze zoveel mogelijk in de zon zetten omdat mijn red dragon begint te strekken.

          Van wanneer kan ik gewoon buite late staan?

          Dag 6..jpg dag 6-1..jpg

          Comment


            #6
            Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

            gaat goed komen
            zie ik
            succes

            pease

            Comment


              #7
              Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

              Oorspronkelijk geplaatst door Sebhasj View Post
              gaat goed komen
              zie ik
              succes

              pease

              Bedankt ! ik hoop het ook!

              Ik heb beslote mijn planten buiten te late staan, maar snachts gaat er een stolp over ik trek sebiet fotos en zwier die er even op!

              Mijn red dragon begint te strekken en das omdat die deels achter glas staat binnnen op de venster bank!

              Comment


                #8
                Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                zie hier mijn constructie

                De stolp gaat er snachts over om iets ofwat te beschermen!

                Dag 6-2..jpgDag 6-4..jpgDag 6-3..jpg

                Comment


                  #9
                  Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                  Hey ziet er goed uit, een goede oplossing om je planten te beschermen tegen de kou s'nachts.
                  Ben je niet bang dat je planten verstikken door een tekort aan zuurstof?

                  Succes

                  Grasper

                  Comment


                    #10
                    Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                    Of het veel vrieskou gaat tegenhouden weet ik niet, maar het is niet dat het -5 gaat worden ofzo dus het kan wel wat helpen. Zo'n klein plantje lijkt me niet zoveel zuurstof nodig te hebben dus ik denk wel dat je het zo kan trekken. Maar eenmaal het groter wordt zal je wel iets anders moeten vinden. Over een weekje of 2 kan je stolpje van je plantje want dan zijn de temperaturen weer plantvriendelijk .

                    Binnenhalen lijkt me trouwens nog altijd de beste mogelijkheid, aangezien het zo'n klein potje is. Strekken kan je voorkomen door ze onder een lamp te zetten met het juiste spectrum etc... Zoniet dan zet je ze mooi in de zon en als je ze gaat overpotten dan plant je ze in tot aan de lobblaadjes (die kleine ronde blaadjes die eerst tevoorschijn kwamen toen je plantje uitkwam).

                    Ijsheiligen (15mei?) is de officiele datum om ze buiten te zetten

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment


                      #11
                      Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                      Niet echt de hoeveel zuurstof die een plant, zeker een kiem, gebruikt voor photorespiratie is zeer miniem!

                      voor de geintereseerde:

                      oxygene respiratie is eigenlijk een artefact in planten, het enzyme ( rubisco of ribulose 1,5 bifosfaat carboxyloase oxygenase) dat CO2 in de krebs cyclus lanceert is geevolueerd/ ontstaan tn er ng zuurstof limiterende condities waren (ongeveer 2% tegenover 21 % nu)

                      CO2 wordt door rubisco aan een gebonden om zo suikers te genereren in de krebs cyclus

                      Tn het zuurstof gehalte steeg bleek dat zuurstof in deze condities ook bindt op de catalytische site van rubisco, waar normaal CO2 bind! Bij het binden van zuurstof op het enzyme onstaan er producten die eignlijk niet nuttig zijn voor de plant. Hier spreekt men over Photorespiratie! Zodra het donker wordt en photosynthese valt stil, het process waar de plant zijn energie haalt neemt deze photorespiratie de boven hand en verbruikt hij O2 in plaats van het te genereren!

                      Maar dit blijft echt zeer laag

                      Comment


                        #12
                        Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                        Of het veel vrieskou gaat tegenhouden weet ik niet, maar het is niet dat het -5 gaat worden ofzo dus het kan wel wat helpen. Zo'n klein plantje lijkt me niet zoveel zuurstof nodig te hebben dus ik denk wel dat je het zo kan trekken. Maar eenmaal het groter wordt zal je wel iets anders moeten vinden. Over een weekje of 2 kan je stolpje van je plantje want dan zijn de temperaturen weer plantvriendelijk .

                        Binnenhalen lijkt me trouwens nog altijd de beste mogelijkheid, aangezien het zo'n klein potje is. Strekken kan je voorkomen door ze onder een lamp te zetten met het juiste spectrum etc... Zoniet dan zet je ze mooi in de zon en als je ze gaat overpotten dan plant je ze in tot aan de lobblaadjes (die kleine ronde blaadjes die eerst tevoorschijn kwamen toen je plantje uitkwam).

                        Ijsheiligen (15mei?) is de officiele datum om ze buiten te zetten

                        Greetzzz

                        Jona
                        Volgens de weerman zou de temp deze nacht rond de 7 graden liggen, ik ga het wagen!

                        Comment


                          #13
                          Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                          Goed flappe, ga ervoor zou ik zeggen .

                          Even terzijde: gelieve niet 2x na elkaar te posten maar de 'Bewerk Bericht' functie te gebruiken, zo houden we het mooi overzichtelijk .

                          Greetzzz

                          Jona

                          Comment


                            #14
                            Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                            Update: meer fotos van de plantjes

                            Dag 12-1.jpg Dag 12-2.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: 1 x blueberry autoflower (fem) & 1 x Red dragon (fem)

                              Leuk ^^
                              Staan ze nu nog onder die koepels? neen toch :p

                              Comment

                              Bezig...
                              X