Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

    Korting op 420shop
    Bij deze ga ik m'n best doen dit jaar ook mijn kweek bij te houden.
    Begin April heb ik 2 zaadjes White Widow (Feminised) te ontkiemen gelegd tussen 2 stukjes keukenrol op een schaaltje. Een paar dagen later zat het worteltje eraan en konden de 2 dames in de grond in een turfen stekpotje (ideaal want deze kan je straks met potje en al in grond zetten).
    Niet veel later lieten zij hun koppie zien (foto1)
    De dames gingen goed en ik wil deze 2 gebruiken om binnenkort wat stekken van te maken voor wat vrienden. Daarna zullen de dames lekker op m'n balkon komen te staan.
    Een weekje terug ook m'n Lowryders #2 (Autoflowering) te ontkiemen gelegd. Deze waren 2 dagen terug ontkiemd en staan nu ook in de grond. Vanmorgen lieten 2 van de drie dames hun koppie al zien, de derde schoot wat later wortel dus die zal vanavond of morgen wel boven de aarde komen.

    Ik ben helaas vergeten foto's te maken van het ontkiemen maar hoop dit goed te maken door dit jaar wel m'n kweekverslag bij te houden.
    In totaal komen er dus 5 planten op m'n kleine balkon te staan, vorig jaar was 't al behoorlijk druk met 4 planten.
    Voorlopig blijven de dames nog even binnen achter het glas aangezien het te koud is 's nachts.

    Keep you posted!
    Attached Files
    Last edited by Mert; 29 April 2010, 09:11.

    #2
    Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

    Dag Mert!
    Leuk dat je een draadje maakt van je kweekje daar

    Je plantjes zien er goed uit maar ik moet wel opmerking dat ze nogal gestrekt zijn. Dit komt doordat de lichtintensiteit niet hoog genoeg is. Je zet ze achter een raam dus de zon kan er maar moeilijk bij, zo gaat je plant op zoek naar licht door heel erg uitgestrekt te gaan groeien. Je kan dit verhelpen door een lamp boven je plant te hangen (met de juiste kleurencode uiteraard ). Zoniet gaat je plantje heel onstevig zijn en moet je hem beginnen ondersteunen enzo...

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

      Dat viel mij inderdaad ook al op.
      Zou het voldoende zijn om een halogeen bureaulamp erop te zetten? Deze heb ik nog staan en kan er mooi boven. Ze krijgen op zich ook licht van buiten, alleen zie ik dat de planten iedere keer naar het raam draaien. Ik draai ze dan iedere avond weer braaf de andere kant op zodat ze wel recht groeien.
      Last edited by Mert; 29 April 2010, 13:48.

      Comment


        #4
        Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

        Halogeen werkt niet nee, verkeerde lichtspectrum. Je kan een spaarlamp of TL erop zetten met de juiste kleurencode (kijk even op het forum voor details daaromtrent). Ik vrees dat het licht van buiten niet sterk genoeg is momenteel (wat verder naar de zomer toe zal dat wel het geval zijn hoor).

        Greetzzz

        Comment


          #5
          Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

          Demijne doen het uitstekend gewoon buiten en snachts binnen
          zij nr 2 ..jpg zij nr1..jpg

          Comment


            #6
            Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

            Hij heeft ze achter een raam staan, het is geweten dat die tot 30% lichtsterkte kan wegnemen... Dus buiten zetten zonder je raam ervoor is een optie denk ik

            Comment


              #7
              Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

              Ziet er een nette start uit, let er wel op dat je ze niet te vochtig houd want ons plantjes heeft het liever wat droger aan de voetjes dan te nat en je grond ziet er (te) vochtig uit.

              Greetz,
              SF
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

                Thanx voor de tips. Ik ga vandaag eens kijken of ik een geschikte lamp kan vinden.
                Ze staan inderdaad achter glas, gelukkig wel enkel. Als het mooi weer is gaan de planten het balkon op, vorige week prima gegaan tot het weekend werd
                De Lowryders doen het ook prima, alleen wilt er 1 niet boven de grond komen. Hopelijk laat deze vandaag zijn koppie zien want hij doet er al 2 x zo lang over as de andere 2.
                Ik zal ook weer wat foto's schieten.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

                    De feminized WW komen hier vandaan, Lowryders ook btw: http://www.wietzaadjes.nl/shop/main.php
                    Ik had eerst verzending gekozen, maar toen kwam ik erachter dat deze kerel praktisch om de hoek woont
                    Maar stekken is dus geen goed idee.... mmm
                    Dan maar wat mensen teleurstellen dit jaar Als ik maar weer een jaar vol kan houden op m'n eigen kweek.
                    Thanx voor de tip maar weer! (Ik zal er stiekem toch wel wat stekken maar i.i.g. maar van 1 plant en max 2)

                    Oh, nu bedenk ik men nog iets:
                    Ik vraag me ook af wat de beste manier is om de Lowryders 2 (misschien zelfs 3) keer in bloei te laten komen. Is dat gewoon wat in dit topic beschreven word: http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/2443 ?
                    Last edited by Mert; 3 May 2010, 15:25.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

                        Helder Jona! Thanx!
                        Bij deze 2 nieuwe pics. De White Widows doen het prima, ik denk (als het weer mee zit) dat ik ze volgende week naar buiten zet.
                        De Lowryders zijn een ander verhaal. 2 groeien lekker maar 1 is een beetje eigenwijs ( vrouwen ). Zie de "foto" (iPhone is een telefoon en geen fototoestel, i know). Ze is eindelijk boven de grond, een week later dan haar zusjes, maar de blaadjes zitten nog aan elkaar en zijn geel doorlopend naar rood. Iemand enig idee wat er mis is? Ik heb het schilletje er al voorzichtig afgehaald.
                        IMG_0042.jpgIMG_0041.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

                          Over je edit 2 posts terug: met 2 of 3x bloeien bedoelen ze dat je op 1 zomer 2-3keer kan oogsten maar dan wel van nieuwe plantjes. Dus dat betekent dat je ook 2-3x moet zaaien, aangezien het niet zo simpel is om te 'reveggen' met autoflowers (naar mijn mening onmogelijk).

                          Greetzzz

                          Jona

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

                            Een nieuwe week met een nieuwe update!
                            De foto's van vorige week:
                            De White Widows in het zonnetje:
                            IMG_0044.jpgIMG_0043.jpg
                            Gisteren de dames ook weer even buiten gezet:
                            IMG_0046.jpgIMG_0045.jpg
                            De drie Lowryders:
                            IMG_0049.jpg
                            De derde Lowryder blijft klein, lees: alleen lob blaadjes met iets ertussen maar er gebeurd geen hol. Enige pluspunt is dat de blaadjes gelukkig niet meer geel zijn maar groen.
                            Ik zal binnenkort eens een goede macro foto maken zodat jullie ook kunnen zien wat ik bedoel.
                            Last edited by Mert; 11 May 2010, 14:15.

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

                              Ik ben afgelopen vrijdag weer even gaan shoppen bij de plaatselijke growshop en heb stekgrond, het zal er niet voor niets zijn, en een zak aarde gekocht (met perliet).
                              IMG_0052.jpg
                              Met perliet was volgens de verkoopster beter voor in potten, als ik de grond in de tuin had willen gooien moest ik zonder perliet kopen. Weer wat geleerd. Ook doe ik volgend jaar de plantjes in een propegator voorgroeien met een lamp. Deze is besteld.
                              Zaterdag de 2 White Widows weer in het zonnetje gezet, vanwege de harde wind wel een stokje erbij gezet:
                              IMG_0053.jpg
                              Ik heb ook nog mijn overige 2 Lowryders ontkiemd. Foto's volgen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X