Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede kweek, here we go

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tweede kweek, here we go

    Korting op 420shop
    Hallo iedereeen,

    Na lang wikken en wegen heb ik dan toch eindelijk besloten om dit jaar terug een buitenkweekje te zetten, al heb ik wel besloten om het dit jaar iets bescheidener (maar hopelijk iets kwaliteitsvoller) aan te pakken. Zo ga ik in tegenstelling tot volgend jaar de plant niet meer in volle grond zetten.
    Het plan is dus als volgt morgen krijg ik normaal een voor het moment nog onbekende soort van stekje van al een paar weken oud, wat waarschijnlijk al na een paar dagen moet overgepot worden.
    Nu is mijn vraag heeft er iemand een idee voor een goede samenstelling van grond, liefst iets zo natuurlijk en effectief mogelijk ( bv. duivenstront ofzo ...)

    Mvg

    #2
    Re: Tweede kweek, here we go

    Hoi neem een atami of een plagron mix, alle bij hele goede grond en gewoon een handje compostmaker van ecostyle er door mengen .
    Dan kan je nog wat bij voeden met biobizz of een andere biovoeding en dan trek je een heel lekker wietje.

    Greetzz GG

    Comment


      #3
      Re: Tweede kweek, here we go

      zijn er geen alternatieven die zelf te fabriceren zijn, wil hem proberen zo natuurlijk mogelijk te houden. Al gehoord dat duivenstront zijn werk goed doet.
      Maar zijn er nog tips of trucks die mijn niet al te veel kosten (liefst gratis).
      En die zeer effectief werken zoals bloedmeel en dergelijke?

      Mvg

      Comment


        #4
        Re: Tweede kweek, here we go

        Ga naar de growshop en koop een zak grow - mix voor een euro of 8, als je een kwaliteitskweek neer wilt zetten moet je beginnen met een goede basis en dat is de grond waar je je plantjes inzet.

        succes

        GRASper

        Comment


          #5
          Re: Tweede kweek, here we go

          Hello,
          Het duurt iets langer dan ik had gedacht alvorens ik mijn stekje krijg. Maar het is zeker onderweg.
          Maar ik had al is een vraagje: ik wil hem zelf in bloei zetten begin augustus maar wat is de gemakkelijkste manier om dit te doen. Want ik dacht er eerst aan om hem zelf elke avond in het donker te zetten zodanig dat hij maar 12u licht krijgt.
          Maar dit lijkt mij nogal een groot en omslachtig werk.
          Ook ergens gehoord dat je hem gewoon 3dagen in het donker moet zetten maar is dit niet schadelijk voor de plant?
          Of moesten jullie nog een idee hebben altijd welkom.

          cheerz

          Comment


            #6
            Re: Tweede kweek, here we go

            Hey,

            Als je ze in potten zet en ze niet te groot zijn is dit nog te doen, zodra de plant minder dan 12 uur licht krijgt begint deze te bloeien. Zelf maak ik er altijd een houten frame omheen en daar span ik zwart wit zeil overheen, met de witte kant naar buiten anders wordt het veel ste heet in het hokje. Ik kijk de middag van te voren hoelaat de zon opkomt, tel 12 uur terug en op deze tijd bedek ik mijn planten, dus als de zon om 0600 uur op komt verduister ik de planten om 1800 uur wanneer het dan echt donker is haal ik het zeil eraf, zo hoe ik er s'morgens niet om zes uur uit.

            Meestal begin ik half augustus met verduisteren en dan een maand lang, half september is er niet meer licht dan 12 uur. Zo hebben de planten nog mooi de tijd om af te bloeien.

            Veel succes

            GRASper

            Comment


              #7
              Re: Tweede kweek, here we go

              Ja, dat dacht ik ook eerst te doen. Maar lijkt mij nogal een redelijk omslachtig werk.
              Dus vroeg ik mij af of die andere tactiek niet zou werken?

              Mvg

              Comment


                #8
                Re: Tweede kweek, here we go

                als je een groot schuurtje heb kan je ze daar in zetten
                plank met wieltjes onder de kuipen

                Comment


                  #9
                  Re: Tweede kweek, here we go

                  vraagje: Is het bijvoorbeeld mogelijk om het bloeiproces te versnellen door bijvoorbeeld na de 16u licht en 8u donker over te gaan naar 48u donker en vervolgens 12u/12u?

                  Mvg

                  Comment

                  Bezig...
                  X