Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Top 44 feminized buiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek Top 44 feminized buiten

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste kweek en dus ook eerste kweekverslag. Ik wil hier vastleggen hoe mijn kweek uit 5 Top44 zaden, gekocht bij Weedseedshop, verloopt. Ik ben al 3 dagen bezig en de zaadjes zijn inmiddels ontkiemd en in ruimere potten gestopt. Hieronder mijn eerste log.

    Zaterdag 19:00 - 8 mei
    Waarnemingen: 5 zaadjes droog in een envelop.
    Acties: Natte doekjes met kom eroverheen. Gedemineraliseerd water om chlorine etc te voorkomen. Handen gewassen ter verkleining kans evt besmetting.
    Foto0586.jpg

    tijd ~48 uur= 2 dagen

    Maandag 20:00 - 10 mei
    Waarnemingen: zaadjes zijn lijken iets boller, donkerder van kleur en er ontspringt een klein wit worteltje. Conclusie -> alle zaadjes zijn ontkiemd dus levensvatbaar(?).
    Foto0591.jpgFoto0593.jpg
    Last edited by Jurrrrr; 13 May 2010, 13:57. Reden: toevoegen datum
    wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

    #2
    Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

    Ziet er goed uit!

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

      mooie start

      Greetz,
      SF
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

        He leuk, van deze zaad bank heb ik in het verleden ook Top 44 zaad gebruikt.
        Werk nog steeds met de nakomelingen en ben erg benieuwd hoe de feminized
        zaden het gaan doen. Ik ga je volgen.
        recht is recht. krom is krom.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

          Veel succes met je kweek.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

            Juist Jur, way to go. Zou mooi zijn als dit lukte.

            Comment


              #7
              Foto0599 (zoom).JPG
              commentaar: is het normaal dat ze zo slap hangen of kan dit komen doordat ik ze in mijn enthousiasme teveel water heb gegeven? Of misschien omdat gedemineraliseerd water niet meer voldoende is voor hun mineralenhuishouding en moet ik overschakelen op (evt verdund)kraanwater? Kan iemand me daarover misschien meer vertellen?
              wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                Grond ziet er nogal nat uit op het eerste zicht, nu is vooral LUCHTvochtigheid belangrijk zodat je plantje dat bruin zaadhoesje kan afwerpen. Je grond zeker niet zeiknat gaan houden, laat dat effe wat drogen zodat je het gewoon wat vochtig kan maken, zo gaan je wortels op zoek naar water. Wortelstimulator is een optie .
                Gewoon kraantjeswater dat afgezuurd is volstaat normaal.
                Zuurtegraad rond de 6,0 is ideaal (5.5-6.5 maximaal)

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                  Ja hoor is heel normaal komen langzaam op
                  Zou er maar eens gouw een tl lamp op zetten

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                    Als de zaadhoes er binnen 24 tot48 uur niet vanzelf afkomt zou ik deze er zelf heel voorzichtig afhalen. Zolang deze hoes om je lobbladen zit vind er geen fotosynthese plaats en de plant denkt nog onder de aarde te zitten en investeert enkel in stengelgroei. De zaadhoes en het vlies waar de lobbladen kan gaan indrogen en ze komt er niet meer uit. Als je zaadhoes niet in de grond achterblijft betekend dat dat je medium te luchtig is normaal laat de zaailing de hoes reeds in de aarde achter. Je zaai grond ietje meer aandrukken volgende keer of wat scherper maken met scherpe zand.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                      Ah bedankt monty, haal ze dr meteen even af.
                      wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                        Wel heel voorzichtig he. niet aan het plantje trekken. zachtjes met duim en wijsvinger op de zijkant drukken zoals je een pindanoot uit de schil haalt.

                        Succes ermee

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                          Vrijdag 19:00 – 14 mei
                          Waarnemingen: stengeltje is iets gegroeit. Kiemplantjes zijn nu ongeveer 2 cm lang. 1 van de 5 heeft zijn zaadhuidje al afgeworpen en vertoont nu kleine blaadjes met daarin weer beginsels van kleine blaadjes met , duidelijk gevormde, gekartelde randjes. Potgrond iets droger
                          Acties: potten genummerd. Nummer 1= plantje met cotyledon-beginsels, nummer 2-5 is willekeurig. Potgrond bevochtigd met een oplossing van 2/3 gedemineraliseerd water en 1/3 kraanwater, voor wat extra mineralen met zo min mogelijk schok. Daarna overblijfsel zaadhoesje van de plantjes afgepulkt – lag in bijna alle gevallen losjes op de opgevouwen blaadjes.
                          Foto0613 (zoom).JPG
                          Last edited by Jurrrrr; 14 May 2010, 18:01. Reden: verkeerde tijdnotatie
                          wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                            Ah Mooizo.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek Top 44 feminized buiten

                              Na het kijken van " How to grow weed and make hashish" op youtube (http://www.youtube.com/watch?v=ERC4E...eature=related)
                              ben ik gaan twijfelen of de grond waar de plantjes instaan wel genoeg voeding bevat (ik heb gewoon potgrond gebruikt). Ik wil namelijk de planten uiteindelijk in grote potten buiten in de tuin te zetten. Raden jullie aan om dan een speciaal grondmengsel te maken (hoe? :O) of geeft dat teveel shock aan de plant bij het overpotten? Welke voedingsstoffen moet ik anders aanschaffen om de grond vruchtbaar te houden als ik geen mengsel maak?

                              het is niet zo dringend, maar het zou mooi zijn als jullie me hiermee konden helpen.
                              wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                              Comment

                              Bezig...
                              X