Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel ryder op de vensterbank

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Diesel ryder op de vensterbank

Korting op 420shop
    Jaja, ik kon me ook weer niet inhouden en ben weer met een kweekje gestart.
    Dit jaar is het opzet totaal anders dan vorig jaar. Geen tientallen zaden van verschillende rassen die allemaal kapot gaan en waar je uiteindelijk maar 1 degelijk plantje van overhoud.
    Ook kweek ik niet meer in de tuin. Vorig jaar woonde ik nog bij m'n ouders, die een grote tuin hebben.
    Je kan het goed hebben thuis maar daar kan je natuurlijk niet je hele leven blijven wonen.
    Nu woon ik op een kleine studio in de stad. Ik heb wel 2 grote ramen aan de zuid-zuid-oost kant, waar de zon tot een lang stuk in de middag pal opstaat.
    Ik was lang aan het twijfelen welke soort ik zou nemen... Misschien een kleine indica die ik laat op het jaar zet of een Auto Flower? Ding is dan weer dat die meestal gefeminiseerd zijn en zo wordt het nogal duur in aankoop.
    Nu zag ik onlangs de Diesel ryder staan op Azarius. 45 euro voor 10 zaden, wel regulier.
    Had ze van de week binnen en zijn er direkt 5 tussen nat keukenpapier gelegd. Tot m'n grote vreugde zag ik vanmorgen dat er al 1 was beginnen te kiemen (ze liggen sinds donderdag dus begint stilaan tijd te worden). De bedoeling is dat er 5 plantjes samen komen te staan in een relatief grote pot (vraag me niet naar liters want dat weet ik niet). Als er 1 of meerdere mannetjes bij zijn dan is het de bedoeling om de mooiste te selecteren en daarmee het mooiste vrouwtje te bevruchten ('tzijn altijd de knapsten die chance hebben he^^).
    Maar goed, foto's komen zodra ik ergens een fototoestel kan lenen.

Ik heb er zin in!!

Diesel Ryder (Joint Doctor) regulier

Genetica: New York City Diesel x Lowryder #2
    Soort: sativa/indica/ruderalis
    Type: Gestabiliseerde hybride
    Oogsttijd: 9 weken na ontkiemen
    Bloeitijd: 6 tot 8 weken
    THC gehalte: 17-19%
    Eigenschappen: Authentieke, harsachtige, smakelijke en auto-flowering soort.

De lang verwachte derde creatie van de Joint Doctor is een krachtige, extreem harsachtige en smakelijke "auto-flowering" plant. Deze kruising tussen Soma's New York City Diesel en de Lowryder #2 produceert normaal gesproken één grote top, en ontwikkelt minder vertakkingen dan de Lowryder of de Lowryder #2.

In tegenstelling tot Lowryder hybriden die ontwikkeld zijn door amateurs die zich voordoen als nieuwe zaadbanken, is deze soort door de Joint Doctor bewerkt en in de loop van enkele jaren vervolmaakt tot de perfecte hybride die de geweldige smaak en het krachtige effect van de NYC Diesel combineert met "auto-flowering" genetica.

Auto-flowering geeft de plant het vermogen om volledig tot bloei te komen zonder dat je het aantal uren belichting hoeft te verminderen. Zelfs wanneer je de plant 24 uur aan licht bloot stelt zal deze zich goed ontwikkelen, vanzelf tot bloei komen en rijpen. Het proces van ontkiemen tot de oogst hoeft zo maar 8 tot 9 weken in beslag te nemen. Je kunt vergelijkbare resultaten behalen met 18 uur licht per dag (bijvoorbeeld omdat je de ruimte regelmatig wilt laten afkoelen). Waar het om gaat is dat je de lichtperiode niet hoeft te veranderen om de planten te laten bloeien, en het is dus ook niet nodig om aparte groei- en bloeiruimtes in te richten.

Zoals alle Joint Doctor soorten begint de Diesel Ryder na 3 tot 4 weken vanzelf te bloeien en is 8 tot 9 weken na het ontkiemen klaar om geoogst te worden. Een klein deel van deze soort zal beduidend hoger worden dan de andere planten. Het is een goede keuze voor kasten en andere kleine kweekruimtes, maar wees je er wel van bewust dat ze tijdens hun bloei een zeer sterke geur verspreiden.
    Last edited by Oblivion; 16th June 2010, 20:14.

Re: Diesel ryder op de vensterbank

succes met je diezelryders en de zaadkweek.

Grtz

Comment

Thx!
      Attached Files

Comment

flipper de flip ik heb die ook staan succes he

Comment

Haha, leuk! Ginder ook veel plezier dermee, flipper!

Comment

'ns kijken hoe een ander het er vanafbrengt op zn vensterbank
            bij mij staan er wat lowryders 2 achter het raam.
            veel succes ermee

Comment

Die eerste foto heeft iets maar weet niet wat
              Jammer dat je niet meer uitbundig kweekt want heb eens gekeken naar je kweekverslag van vorig jaar en heb er veel van opgeschoten..
              Veel succes verder.
              Grtz

Comment

Thx James!

Ready Set Grow, hey leuk dat je iets aan m'n verslag had vorig jaar. Nu ga ik het inderdaad niet meer zo groots aanpakken, eerst maar eens deftig leren kweken. Gaat ook niet meer zo owv andere woning en minder plaats.

Maar toch, het zal toch nog uitgebreider worden dan ik aanvankelijk dacht. Ik kreeg onlangs enkele kiempjes in handen van iemand die Afrikaans zaad zou hebben en het leuk vond om ze te ontkiemen. Helaas kent de mens in kwestie bijzonder weinig van kweken. er stonden een hoop kiempjes van een 15 - 20 cm gestrekt, achter mat glas, in een transparant plastic potje. Ik heb het grootste deel daarvan meegenomen, direkt de worteltjes van elkaar gedaan in een overvloedig water en de kiempjes allemaal samen zo diep mogelijk in een pot geplant. Uiteraard is de pot veel te klein voor deze plantjes maar het is dan ook de bedoeling dat ik deze binnenkort in volle grond zet bij m'n ouders in de tuin.misschien krijgen we wel een heuse "survival of the fittest".

Dan de Dieseltjes. Ik vind het ongelooflijk fascinerende plantjes, zo klein en gedrongen, maar ze groeien als gek, echt schitterend!

Voor de rest hou ik me nog bezig met een aantal andere plantjes, kijkt u zelf maar.
                Attached Files

Comment

is het de bedoeling van een oerwoud te maken in een potje? xD
                  Ziet er igg wel leuk uit

Comment

Haha, yups, we zien wel he. Die pot was de enige mogelijkheid die ik op dat moment had.

Comment

Het is ongelooflijk hoe snel ze gaan, daarom nog maar eens een update.
                      De ene moment zie je dat er 3 zijn die blijkbaar mannelijke voorbloei tonen, de volgende dag zijn het al serieuze venten. De 3 grootste plantjes zijn dus mannetjes, de 4de is nu ook goed in de vrouwelijke bloei aan't komen en nummer 5, het kneusje, is nog heel klein en laat nog niks zien denk ik.
                      Weet er iemand of die paarse verkleuring op de stam en bladstelen eigen is aan de plant of kan het aan de voeding liggen? De plantjes staan volgens mij wel in een heerlijk medium: wat van het mengsel van vorig jaar (paardenmest, compost & assen) samen met wat verse compost en een beetje assen. De bovenste laag (zo'n 5 cm) is cocos met een neutrale pH, ideaal om plantjes in te laten kiemen zo blijkt. Ben gisteren voorzichtig begonnen met een beetje PK13/14 en wat wortelstim.

Er volgen nog duidelijkere foto's met beter licht.
                      Attached Files

Comment

Kwijl Kwijl,
                        Goe bezig Obilivion

Comment

Hey bedankt RSG, trouwe fan!
                          De zaadjes beginnen lekker aan te dikken in de bevruchte bloemetjes. Geil hoor, die plantenseks!

Ga gelijk je kweekje ook s checken.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                          Bezig...
                          X