Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skadril's 2e buitenkweek: Hollands Hope & Early Girl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Skadril's 2e buitenkweek: Hollands Hope & Early Girl

    Korting op 420shop
    1e buitenkweek (HH - 3 planten) leverde een mooie opbrengst op. De aarde was doorheen de groei af en toe weleens drooggevallen/overbewaterd, maar de planten hebben zich sterkgehouden. Ook niet getopt of echt bijgesnoeid (tenzij net voor de oogst eind oktober), maar geen last gehad van toprot.
    En de opbrengst was meer dan ik had gehoopt: 3 nesquickdozen vol lekkers Allez, de toppen mochten een pak compacter en thc-rijker zijn & het kan ongetwijfeld veel beter, maar ik mag niet klagen.

    Dit jaar vertrekken we met 2 Hollands Hope zaadjes (ontkiemd rond 10 mei) en 2 early girl zaadjes (net in zaadgrond gepleurd).
    Wijzigingen: lavakorrels onder bemeste potgrond gemengd zodat de grond minder vaak uitdroogt tov vorig jaar. Koeienmest gebruikt ipv wormenmest. Misschien dat ik dit jaar ook eens die wortelstimulator zou gebruiken. We shall see.

    Foto's volgen nog. Wish me luck!

    #2
    Re: Skadril's 2e buitenkweek: Hollands Hope & Early Girl

    Skadril succes met je kweek.

    Dit jaar voor mij de eerste kweek, en ook ene buitenkweek.

    ik volg je

    Comment


      #3
      Re: Skadril's 2e buitenkweek: Hollands Hope & Early Girl

      Hehe, veel updates heb ik nog niet geplaatst,dus bij deze:

      Alhoewel de 3 planten veel meer zonlicht hadden dan vorig jaar, groeiden ze ontieglijk slecht.
      Mogelijke oorzaken:
      - andere meststof (koeien-,paarden-&kippenmest ipv wormenmest). Lijkt mij niet het grote verschil te kunnen verklaren.
      - uitdroging: veel regelmatiger & meer met mate water gegeven dan vorig jaar, dus dat zal het ook niet zijn
      - verlichting: de planten stonden lange tijd - tot half september - in het bereik van straatverlichting (op zo'n 5 meter). Dat moet het bioritme van my preciouses wel verkloot hebben. (Had het eerder al ergens gelezen, maar moest kiezen tussen dagelijks minder zonlicht en uit het bereik van die straatlamp of meer uren zonlicht en in het bereik van die straatlamp. Ik was ook te lui om elke keer die planten te verslepen 's nachts.

      Daarnaast wel helemaal geen last van ongedierte dit jaar (op een vijftal slakjes na).

      Anyway, 2 weken geleden op reis vertrokken, planten op andere plaats gezet (uit licht van de straatlantaarn), dus ik ben eens curieus voor als ik terugkom binnen een week.
      En hopen dat mijn huisgenoten de planten wat ater hebben gegeven zo nu en dan.

      Opbrengst is niet zo belangrijk wel: ben vastbesloten te stoppen met mijn wietroken, want het werd wat overdreven (problemen op werk, met vrienden, ...)
      Dus van de opbrengst (en van de overschot van vorig jaar ga ik (hopelijk) tonen luuuuv-cookies maken.

      Comment

      Bezig...
      X