Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,...

    Men binnen kweekje is nog niet helemaal afgerond, maar begin nu met dit prachtige weertje aan men buiten kweekje.

    Heb 6 Hollandse glorie zaadjes laten ontkiemen in vochtige watten.
    Alle 6 kwamen de volgende dag al uit.
    Dus heb ze in 1,5 L potjes gepot.

    Heb de zaailingen 2 weken laten voorgroeien om ze daarna in de vollegrond te gaan planten.

    De grond heb ik bemest met paarden mest, zeewier kalk en Hydro-korrels.
    Heb een hele plek afgemaakt maar rondom groeiden overal netels. Heb ze wel weg gehaald, want denk wel dat dit een goede bodem is om op te kweken.

    Hier volgen enkele foto's van de eerste dag dat ik ze heb geplant.


    DSC01110.jpgDSC01109.jpgDSC01111.jpg

    Nu 7 dagen later ben ik terug gaan kijken om te zien hoedat ze het stellen.

    Op 1 plantje was er schuim in de oksel waar de nieuwe scheut uit komt.
    Weet niet van waar dat komt.

    En!!! Heb direct gezien dat er op 1 van mijn plantjes een mini rups zat, die ongelooflijk snel was.
    Op het blad waar de rups op zat was er een web. Heb dit web zorgevuldig verwijderd.

    Heb ook in nabije omgeving enorm veel slakken gezien.
    Dus wat kan ik het beste daar tegen gebruiken. Fijn zand????

    Ik ga enkel om de 7 dagen naar men plantjes gaan kijken, omdat ze niet bij me in de tuin staan.

    Foto's 7 dagen later.

    DSC01274.jpgDSC01272.jpgDSC01271.jpgDSC01268.jpgDSC01270.jpg

    DSC01275.jpgDSC01277.jpgDSC01266.jpgDSC01276.jpgDSC01265.jpgDSC01264.jpgDSC01267.jpgDSC01263.jpgDSC01273.jpg

    DSC01269.jpg


    Goede raad en adviesen altijd welkom.
    Greatz RoB.

    #2
    Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

    ZZiet er goed uit .


    Greetzz GG

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

      ziet er mooi uit
      hoe jong zijn de plantjes nu?
      wanneer gezaaid?

      Best tegen slakken kan je gewoon rond je tuintje een afbakening maken met slakken korrels, werkt ideaal
      Grtz!

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

        Hollandse groente op Vlaamse grond "moet goed komen"....

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

            Gooi voor de slakken een beetje npk korrels mest .

            Goed voor je plant en een slak komt er niet overheen.

            Greetzz GG

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

              ik gebruik dit, ben je toch jaren mee zoet
              Het is een slakken middel van Edialux
              te koop in de aveve
              http://www.edialux.be/nl/product.asp?lid=1&id=126
              prijs weet ik nietmeer maar valt goe mee gtz!

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                Ziet er leuk uit!
                Die schuim waar je van sprak, dat komt van een insect. En je moet niet eens veel moeite doen om achter de naam van dit insect te komen Het is namelijk een "schuimbeestje"
                zie google -> http://www.google.be/search?q=schuim...-8&sa=N&tab=iw

                Even een korte quote van wat ik erover gevonden heb: "Ze zijn er meestal in kleinere hoeveelheden waardoor de schade veel kleiner tot verwaarloosbaar is."

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                  leuk dat je een goeie spot gevonden hebt om je plantjes kwijt te kunnen. Hopelijk blijven ze onopgemerkt door boswandelaars.
                  Ik ben zelf ook al gaanzoeken, maar ben nog niet zeker of ik de teleurstelling wel zou aankunnen als ze weg zouden zijn.
                  Nuja lang leve de positieve denkers
                  succes met de plantjes en de slakken en rupsen
                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                    Thanks iedereen voor de adviesen...

                    Nu amneeshigh kheb die NPK korrels er rond gaan strooien voor ze voorlopig te beschermen tegen de slakken.

                    Evel smoker ga die korrels morgen direct gaan halen, heb hier dicht bij mij ne winkel van Aveve. Dus dat zal men eerste taak zijn morgen.

                    Deerriz dit is dus het geen wat er mijn plantje was. En zoals je zij het was maar op 1 oksel. Dus niet in grote colonies.

                    En Tarz, ja ik kweek ni int bos, maar een verwilderd stuk natuur waar enorm veel plek is. De netels van vorig jaar stonden er nog weg te rotten. Zelf ik heb moeite om men weg terug te vinden. Toen ik men plantjes in de grond was aant planten passeerde er zelf een hert. Dan ben je er tog bijna zeker van dat er geen volk komt.
                    Het is natuurlijk wel afwachten.

                    Maar positief blijven.

                    Greatz RoB.

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                      ah mooi ben gisteren nog op zoek gegaan en ik heb denk ik ook mijn spot gevonden. Grasveld waar het gras 1m lang is en waar er denk ik niemand komt.
                      Mijn plantjes zijn wel nog te klein om alleen te overleven, maar ik zal jou voorbeeld nemen en ze gaan planten als ze ongeveer even groot zijn als de jouwe.
                      Jammer genoeg heb ik geen utopische plaats men herten en wilde natuur, maar het zal moeten genoeg zijn
                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                        Oorspronkelijk geplaatst door tarz View Post
                        ah mooi ben gisteren nog op zoek gegaan en ik heb denk ik ook mijn spot gevonden. Grasveld waar het gras 1m lang is en waar er denk ik niemand komt.
                        Mijn plantjes zijn wel nog te klein om alleen te overleven, maar ik zal jou voorbeeld nemen en ze gaan planten als ze ongeveer even groot zijn als de jouwe.
                        Jammer genoeg heb ik geen utopische plaats men herten en wilde natuur, maar het zal moeten genoeg zijn
                        grtz
                        Tarz,

                        Kan je wel een tip geven.
                        Leg op je plek een blinkend stuk van 2 euro. Leg het goed int zicht dat het goed op valt.
                        Ligt het stuk er niet meer, dan weet je dat je plek ontdenkt is.
                        Hoop dat ik je daarmee wat helpen.

                        Greatz,...

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                          2 euro is wel best klein, en zal niet zo goed opvallen, maar ja proberen waart
                          heb gehoord dat bij onze visclub die in een soort groot natuur domein ligt, een dringende geur van cannabis hangt, vermoedelijk iemand die daar een massa planten heeft geplant, volgende keer dat ik er heen ga wil ik toch eventjes gaan kijken waar het ligt, als het nog niet getipt is aan de politie .
                          moet wel gaan volgens dat men pa zei van ongeveer een 50-100 planten...

                          wel niet slim op een plaats dat zoveel volk langs komt, en zeker met zo een aantal planten...
                          Grtz!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                            Haha,
                            Ja, dat is bij mij nu niet geval. daar komen totaal geen mensen. Uit gestorven.

                            En,
                            Waar is die vis club. Als je u alleen voelt!!!
                            Kheb nog een goede spade liggen in den hof.
                            Maar het blijft veel 100 planten alleen, met 2 gaat rapper.
                            Hopelijk is ze nog niet getipt bij de politie zou zonde zijn.

                            Greatz Rob.

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenkweek van Hollandse Glorie op belgische bodem.

                              En met 3 nog sneller
                              Ik kan wel kijken voor een busje
                              en anders lijkt me ook een leuke natuurwandeling
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X