Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 easy bud, graag tips!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    6 easy bud, graag tips!

    Korting op 420shop
    Dit is onze eerst kweek dus we zouden blij zijn met op- of aanmerkingen

    13-05-2010 5 gingen de zaadjes easy bud (autoflower 50-60cm) de grond in, de zesde 22-05 dus die loopt iets achter. (vanwege een kapot zaadje hebben we een nieuwe gekregen van Dutch-Headshop vandaar dat de zesde wat vertraging heeft)

    We hebben ze in een kamertje op ongeveer 25 graden laten ontkiemen op vochtig keukenpapier. Hierna zijn ze de grond in gegaan (Plagron Grow-mix with perlite van de growshop).
    Nu staan ze vaak voor het raam, en met goed weer op het dak. Ons plan is om ze straks na het overpotten in de zelfgebouwde kas op het dak te zetten (zie foto).

    Onze vragen:
    - Wat vinden jullie van de kas (nodig om dit te ventileren met computerventilator)
    - Iemand een idee wat die mestkorrels (zie foto's) precies zijn en of we die kunnen gebruiken en wanneer?
    - sowieso of en wanneer we moeten bijvoeden en wat?
    - Hebben jullie nog andere tips over onze aanpak?

    Alvast bedankt!

    Grtz Daanoontje
    Attached Files

    #2
    Re: 6 easy bud, graag tips!

    korrels ff vergeten
    plantje hed zat nu voor de komede drie weken
    wat me meer zorgen baar is het trekgedrag
    zijn meer dan normaal gestrekt, zoeken bruikbaar licht. zet maar gerust in de zon met windstil weer
    en bij de volgende overpott jaja duurt nog ff, tot die lobblaadjes in de grond.

    beter pak je een kleinere maat volgendekeer
    en doe je de pot 2/3 vol ken je nog bijvullen


    grtz

    Comment


      #3
      Re: 6 easy bud, graag tips!

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      korrels ff vergeten
      plantje hed zat nu voor de komede drie weken
      wat me meer zorgen baar is het trekgedrag
      zijn meer dan normaal gestrekt, zoeken bruikbaar licht. zet maar gerust in de zon met windstil weer
      en bij de volgende overpott jaja duurt nog ff, tot die lobblaadjes in de grond.

      beter pak je een kleinere maat volgendekeer
      en doe je de pot 2/3 vol ken je nog bijvullen


      grtz
      Strekken komt doordat ze te weinig licht hebben gehad denk ik, het laatste zaadje is wat beter gegroeid. Zetten ze idd zo veel mogelijk buiten nu.
      En hoezo een kleinere maat? we hebben 11ltr potten voor straks of bedoel je de stekpotjes?
      Thnx iig!

      Comment


        #4
        voortgang van de planten

        De planten zijn nu al weer een stuk gevorderd.

        En zijn er achter gekomen dat er 1 plantje een beetje een afwijking heeft(zie foto). Weet iemand of dit kwaad kan, of dat het een normale plant is?

        Verder zijn hier foto's van de kas, die de vorige keer niet gepost waren.
        kan iemand ons vertellen of de gaten voor ventilatie groot genoeg zijn, en of ze in op de juiste positie zitten?

        grtz
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: 6 easy bud, graag tips!

          ik doe het met bamboestokken en wikkelfolie is wat goedkoper dan jou en je kan zelf je hoogte en breedte bepalen

          Comment


            #6
            Re: 6 easy bud, graag tips!

            Hea,
            Ziet er mooi uit maar ik denk dat ze daar niet lang in kunnen staan want worden gewoon te groot...
            Of was je dit niet van plan?

            Greeeeet

            Comment


              #7
              Re: 6 easy bud, graag tips!

              Oorspronkelijk geplaatst door nulvijfnul View Post
              Hea,
              Ziet er mooi uit maar ik denk dat ze daar niet lang in kunnen staan want worden gewoon te groot...
              Of was je dit niet van plan?

              Greeeeet
              Hallo,
              onze kas is inderdaad niet zo hoog, dit hebben we expres gedaan, omdat deze op het dak komt te staan(bungalow, plat dak), en we niet willen dat iedereen het ziet. Daarom hebben we (femenised)easybud zaadjes besteld, die als het goed is niet hoger worden als 50/60 cm. en ons ze kas is ruim een meter hoog. dus ik hoop dat er genoeg marge is.

              PS: kan iemand ons vertellen of de ventilatie gaten goed geplaatst zijn, of ze groot genoeg zijn. we hebben aan weerszijden 1 gat, zodat het kan doortochten, die gaten kunnen ook gesloten worden voor 's nachts?.

              bedankt alvast,

              grtz

              grtz

              Comment


                #8
                Re: 6 easy bud, graag tips!

                zien er netjes uit ga zo door kom ook effe kijken bij me white`s als je wilt

                Comment


                  #9
                  Re: 6 easy bud, graag tips!

                  Update,

                  De planten zijn nu over gepot, en staan lekker in de zon in de kas. alleen de laatkomer vertoond was misvorming (DSCF1606.jpgDSCF1605.jpgDSCF1604.jpgDSCF1602.jpgzie foto)

                  Comment


                    #10
                    Re: 6 easy bud, graag tips!

                    Update,

                    Het is al weer een tijdje geleden. bijna alleen maar mooi weer gehad.
                    de kas heeft ook zijn vruchten afgeworpen. en de planten zijn nu
                    ongeveer wel uitgegroeid, en beginnen al toppen te vormen.
                    DSCF1792.jpgDSCF1629.jpgDSCF1721.jpgDSCF1622.jpgZoom.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: 6 easy bud, graag tips!

                      is dit topic al aan zijn einde gekomen???

                      Comment

                      Bezig...
                      X