Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Ik heb voor het eerst sinds jaren weereens een plantje staan. Het is een Easy Bud autoflower.
    Ze is boven de grond gekomen op 21 april en staat de laatste weken lekker te bakken op mijn balkonnetje.

    Het is alleen een superklein plantje gebleven. Dat maakt me verder niet uit, maar ik weet niet precies wanneer ik haar moet oogsten. Volgens het zakje waar de zaadjes inzaten moet dit twee maanden na ontkiemen. Dat had dan 21 juni moeten zijn. Ik heb besloten nog even te wachten en wil nu jullie als kenners vragen een blik te werpen op mijn plantje.

    Moet ik haar oogsten of kunnen de toppen nog groeien?

    De eerste foto is de bovenste top, de tweede foto de onderste top en de derde foto is in het midden genomen. Die laatste foto is ook wat minder scherp.
    Attached Files

    #2
    Re: Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

    Je easy bud plantje zal dan ook pas na 3 tot 5 weken zijn begonnen met bloeien.
    Dat bloeit dan nog 8 tot 9 weken.

    ZOu dus nog wachten kerel en je trichomes bekijken aan aan de hand daarvan oogsten.

    Comment


      #3
      Re: Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

      Monty, bedankt voor je antwoord.
      Jij denkt dus dat ze met het zakje bedoelen 2 maanden na begin van de bloei i.p.v. 2 maanden na ontkiemen?
      Dan laat ik haar nog even staan.

      Als 80% van de trichomes bruin is moet er worden geoogst toch? Is dat op de eerste foto nog niet zo? Er begint al wel een groot deel bruin te worden namelijk.

      Comment


        #4
        Re: Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

        ik zet het donker als de trichomen 50 % amber zijn 50% milkey. Ik kan op je foto geen trichomekleur ondekken of je moet een heel goede close up maken of met een loep of microskoopje kijken. De pistels geven je ook een indicatie maar dit is niet zo nauwkeurig omdat de pistels ook door andere omstandigheden al eerder bruin kunnen kleuren. Als 80 % ven je pistels bruin zijn is ze oogstbaar maar zoals gezegd veel nauwkeuriger is het kijken naar je trichomen.
        trico001.jpgvlcsnap-2010-06-10-09h30m28s65.png

        Comment


          #5
          Re: Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

          Oja, ik haalde de pistels en de trichomen door elkaar. Mijn trichomen zijn vrijwel allemaal nog wit. Dus ik laat hem nog even staan. Thanks!

          Comment


            #6
            Re: Easy Bud, ontkiemd 21 april, wanneer oogsten?

            zover ik heb meegemaakt groeien autoflower 3-4 weken en bloeien daarna 6-10weken
            wat op die zakjes staat moet je nemen met 'n korreltje zout
            kweken en zelf ervaren is de beste info die je kan hebben

            grtz angel777
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment

            Bezig...
            X