Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x early misty - balkon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 10x early misty - balkon

    Tjonge wat en drama zeg
    Zet die planten tot de lob blaadjes dat zij de eerste blaadjes die ronde in de aarde
    Haal die gekke stokjes weg en geef ze een slokje water.
    dan zullen je planten het beter gaan doen.
    Je hoef planten niet te ondersteunen dat gebeurt in de natuur ook niet zo worden ze sterk
    Daar naast een vraag lees jij ok rond op het forum? want dan had je kunnen zien en lezen hoe je met je planten om gaat
    bv in graven tot de lob blaadjes bijna niemand ondersteund zijn planten en al zeker niet met zo groot touw

    Groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: 10x early misty - balkon

      ik begon met 1 plantje buiten zetten, die is gelijk geknakt en dood gegaan.. daarom die stokjes omdat ik niet wil dat dat nog een keer gebeurd.
      sigpic

      Comment


        #18
        Re: 10x early misty - balkon

        Tja wat wil je nou?
        Met die stokjes ga je geen sterke plante krijgen en nog meer problemen.
        En pot ze dieper in dan er via de steel nog meer wortel an gemaakt worden.
        God was never on your side..

        Comment


          #19
          Re: 10x early misty - balkon

          oke, danku
          sigpic

          Comment


            #20
            Re: 10x early misty - balkon

            oke, gedaan wat me verteld werd, stokjes weg, ingepot tot de lobblaadjes, hopen dat ze t overleven

            Foto0525.jpgFoto0528.jpgFoto0530.jpgFoto0526.jpgFoto0529.jpgFoto0527.jpg

            een plantje hing erg slap na het overpotten (foto 4) ik had dit eerder moetten doen, maarja..

            groetenn
            sigpic

            Comment


              #21
              Re: 10x early misty - balkon

              Aarde beetje aan drukken en dan niet meer aan komen zo laten staan tegen de muur beetje uit de wind en dan komt alles goed
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: 10x early misty - balkon

                kan ik de titel van dit topic nog veranderen? want uiteindelijk zijn het geen 10x early mistys geworden..
                sigpic

                Comment


                  #23
                  Re: 10x early misty - balkon

                  bij het overpotten, eerst de nieuwe aarde nat maken, daarna overpotten, blaadjes benevelen met water, en dan in de schaduw zetten. dat wik nog wel eens helpen, maar volgens mij krijgen jou plantjes ook de volle lading wind ofniet???
                  ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                  Comment


                    #24
                    Re: 10x early misty - balkon

                    Ja Joekie, dit is wat wij noemen leren kweken en dat gaat niet altijd over rozen helaas. Ik heb precies hetzelfde als mijn jonglingen uitkomen, zodra ze naar buiten kunnen gaan ze dus ook naar buiten ( vermijd in het begin directe zon ) maar de wind maakt ze alleen maar sterker dus geen stokjes gebruiken, vergeet niet dat het onkruid is en je weet hoe sterk dat is, succes.

                    Grtzz z750s

                    Comment


                      #25
                      Re: 10x early misty - balkon

                      Oorspronkelijk geplaatst door PPLANTJE View Post
                      bij het overpotten, eerst de nieuwe aarde nat maken, daarna overpotten, blaadjes benevelen met water, en dan in de schaduw zetten. dat wik nog wel eens helpen, maar volgens mij krijgen jou plantjes ook de volle lading wind ofniet???
                      oke bedankt voor de tip, waarom de blaadjes benevelen als ik vragen mag ?(heb t namelijk nog niet eerder gezien op dit forum)
                      en ja, ze krijgen aardig wat wind, ze staan welliswaar in de hoek met de minste schaduw en de meeste zon, maar dan nog.

                      Oorspronkelijk geplaatst door z750s View Post
                      Ja Joekie, dit is wat wij noemen leren kweken en dat gaat niet altijd over rozen helaas. Ik heb precies hetzelfde als mijn jonglingen uitkomen, zodra ze naar buiten kunnen gaan ze dus ook naar buiten ( vermijd in het begin directe zon ) maar de wind maakt ze alleen maar sterker dus geen stokjes gebruiken, vergeet niet dat het onkruid is en je weet hoe sterk dat is, succes.

                      Grtzz z750s
                      ja die stokjes was inderdaad geen goed idee, daar heb ik ook van geleerd haha.

                      wat ik me nog steeds afvraag is waarom ze zo langzaam gaan, het is nog te vroeg voor voeding, komt het misschien omdat ik te laat begonnen ben..?
                      ik hoop dat het nog wat word ik ben bezig met een kastje, en ik heb nog 4 zaden.. dus dat zien jullie later

                      bedankt voor het volgen en de tips! morgen weer fotos!
                      groeten
                      sigpic

                      Comment


                        #26
                        Re: 10x early misty - balkon

                        blaadjes benevelen doe ik vaker, heb vanmiddag nog stekken gemaakt, daarbij doe ik het vooral, op deze manier, benevelen, kunnen zo ook vocht opnemen,
                        deze manier is wat direkter dan dat ze vocht binnenkrijgen via wortels, had ook een keer stekken gemaakt, die stonden in de volle zon die waren pas twee dagen oud, heb ze in de schaduw gezet, en om de 10 minuuten beneveld, na een tijdje stonden de blaadjes weer mooi recht,kortom, je plantje houd er wel van, misschien een plexiglas plaatje voorzetten,mijn plantjes gaan ook niet zo hard, het heeft nogal met het weer te maken, was in 2008 ook laat begonnen, heb er nog veel wiet af kunnen halen,geef het een beetje tijd.
                        ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                        Comment


                          #27
                          Re: 10x early misty - balkon

                          misschien is het ook een idee om je planten soms 180graden te draaien. Aangezien je ze nu een beetje scheef ziet groeien.

                          Comment


                            #28
                            Re: 10x early misty - balkon

                            Oorspronkelijk geplaatst door PPLANTJE View Post
                            blaadjes benevelen doe ik vaker, heb vanmiddag nog stekken gemaakt, daarbij doe ik het vooral, op deze manier, benevelen, kunnen zo ook vocht opnemen,
                            deze manier is wat direkter dan dat ze vocht binnenkrijgen via wortels, had ook een keer stekken gemaakt, die stonden in de volle zon die waren pas twee dagen oud, heb ze in de schaduw gezet, en om de 10 minuuten beneveld, na een tijdje stonden de blaadjes weer mooi recht,kortom, je plantje houd er wel van, misschien een plexiglas plaatje voorzetten,mijn plantjes gaan ook niet zo hard, het heeft nogal met het weer te maken, was in 2008 ook laat begonnen, heb er nog veel wiet af kunnen halen,geef het een beetje tijd.
                            oke, ga ik proberen.. is het dan een idee om het te doen als de zon onder gaat/is? in plaats van in de schaduw zetten..?
                            of willen de dames geen drinken als ze gaan 'slapen'?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Smiths View Post
                            misschien is het ook een idee om je planten soms 180graden te draaien. Aangezien je ze nu een beetje scheef ziet groeien.
                            goed idee

                            bedankt voor de tips jongens


                            EDIT: kan ik al beginnen met groei voeding?
                            sigpic

                            Comment


                              #29
                              Re: 10x early misty - balkon

                              zou eerst nog even doorgaan met alleen water...
                              groeien ze inmiddels al een beetje?

                              grtzz flits
                              I ain't going nowhere, untill I done it all!

                              Comment


                                #30
                                Re: 10x early misty - balkon

                                mwa, 2 gaan wel goed volgens mij.. en de andere 2 blijven nog een beetje achter.
                                ik ben niet echt tevreden, maar ik blijf afwachten
                                fotos:

                                Foto0546.jpg
                                Foto0547.jpg
                                Foto0551.jpg
                                Foto0549.jpg
                                Foto0548.jpg
                                Foto0552.jpg

                                ik heb het 'hokje' wat hoger gemaakt omdat ze er tegen aan kwamen..
                                op de laatste foto zie je dat het (grootste) plantje wat hangt, ik weet niet hoe want ik had ze de dag ervoor nog drinken gegeven.
                                overpotten?

                                edit: nogmaals excuses voor de slechte kwaliteit fotos
                                Last edited by joekie; 4 August 2010, 16:56.
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X