Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek, amnesia lemon, auto lemon skunk, blue cheese, auto white russia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek, amnesia lemon, auto lemon skunk, blue cheese, auto white russia

    Korting op 420shop
    hallo, ik ben begonnen met mijn eerste buitenkweekje van 1x amnesia lemon, 1x blue cheese, 1x auto white russian en 1x auto lemon skunk. Deze zijn ondertussen 4 weken ver en naar aanleiding van deze site besloot ik een kweekverskagje te maken. Tips en commentaar zijn altijd welkom. Zelf heb ik reeds al advies gekregen van een vriend die ook zelf een amateurkweker is, maar ook niet op alles een antwoord kan geven. Aangezien het mijn eerste keer is en ik niet de ideale omstandigheden heb om ze te laten groeien, is het bedoelt als lowbudgetkweekje en experimentje. Mijn planten staan al van zaadje in voorbemeste potgrond van de winkel. Ze staan op mijn plat, zwart dak bij goed weer, wat bij deze temperatuur niet ideaal is, bij slecht weer staan ze binnen. Ik geef ze kraantjes- of flessenwater en in de mate van het mogelijke regenwater. Ik heb gekozen voor 2 autobloeiers omdat deze klein blijven, tevens heb ik de blue cheese getopt en zoek ik deze te scroggen. Ook bij de amnesia wil ik dit doen, maar wegens deze te traag groeit, kan dat nog niet. De amnesia vertoont ook rare symptomen, zoals bruine randen aan het blad en deze heeft ook een gelige kleur gehad, maar de kleur is momenteel terug groener geworden. Doordat ik ze klein wil houden, behouw ik dezelfde kleine met dezelfde potgrond en zou ik pas voeding met de bloeiperiode mee te geven. Of is dit absoluut af te raden? ook ga ik de blue chees, en amnesia plant vroeger in bloei zetten door ze op 12/12 te zetten zodat deze nog optijd geoogst kan worden en mede om deze klein tehouden.
    Ik ga dit kweekverslag regelmatig updaten met foto's en uitleg.
    mvg vlassey
    Attached Files
    Last edited by vlassey; 10 July 2010, 22:49.

    #2
    Re: 1ste kweek, amnesia lemon, auto lemon skunk, blue cheese, auto white ru

    denk dat je iets teveel water hebt gegeven...
    en zou indd nog even wachten met de voeding, zodra je ze in grote potten doet 1a2 keer per week wat voeding meegeven is niet erg!

    succes met je kweek!

    grtzz flitspaal
    I ain't going nowhere, untill I done it all!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek, amnesia lemon, auto lemon skunk, blue cheese, auto white ru

        Zoals beloofd hier mijn vervolg van mijn verslagje.
        2 plantjes staan reeds in bloei, de andere 2 staan nog in groei. Alle plantjes zijn inmiddels verpot en hebben extra voeding meegekregen. De voeding die ik heb gegeven, had ik nog liggen. De meststof heet compo tomaten meststof voor chloorgevoelige teelten met magnesium voor een goede vruchtvorming. De mpkmeststof bevat magnesium 12-10-20 (+2).
        En waarvan: N: 12% totaal waarvan 5% nitraatstikstof en 7% ammoniumstikstof
        P: fosforzuuranhydride oplosbaar in water en neutraal ammoniumcitrraat 7%
        oplosbaar in water
        K: 20% kaliumoxide oplosbaar in water
        Mg: 2% magnesiumoxide totaal, 1,6% oplosbaar in water
        B: 0,02% boor
        Fe: 0,08% ijzer
        chloorarm
        Heb van deze voedingsstof maar 25gr meegegeven bij wijze van experiment.
        De auto lemon skunk staat nu 2 weken in bloei en vertoont al mooie topvorming en riekt lekker hard en zoetjes.
        De auto white russian staat nog maar 2 dagen in bloei en riekt ook al lekker kruidig.
        De amnesia lemon is nog altijd klein, maar schiet nu toch al beter op, tevens is er verbetering in de bladvorming. Zie hieronder voor foto's:
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek, amnesia lemon, auto lemon skunk, blue cheese, auto white ru

          zien er goed uit congrats

          maar meststof voor tomaten lijkt me wel raar maar zoals je zegt leuk voor experiment ^^

          ben benieuwd wat ze op einde gaan geven

          Comment

          Bezig...
          X