Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Gisteren avond was die mooie lieve schattige bulle een beetje te ruig en kwam tussen mijn dames terecht..... Het gevolg 1 afgebroken tak en 1 geknakte tak. De gebroken tak heb ik maar verwijderd aangezien het maar om een klein takje ging, maar die andere tak (zie foto's) heb ik zo laten zitten. Zou dit goed gaan of moet dit meisje nu teveel inspanning doen om deze tak te helpen genezen? Gaarne jullie profesionele advies
mmm ducktape... mag secondelijm ook hahaha nee hoor grapje. maar het is het proberen waard al betwijfel ik of ducktape de tak kan houden. Ik hou je op de hoogte of het werkt.
bij mijn planten zijn al 4 takken afgebroken vanwege de storm van laatst.
ik heb ze allemaal vastgemaakt met binddraad aan de stok die al stevigheid bood aan mijn stam
de tak zal niet meer volledig vastgroeien maar heb binnenste gedeelte van de tak wel
bij mij doen alle 4 het weer prima
Nou ik heb tape geprobeerd, maar de tak was te zwaar dus het bleef niet zitten. Heb het toen maar zo gelaten, en de tak bloeit gewoon lekker door. Weer stress om niks dus
Pff, wat zonde
Ik maak de dikkere zijtakken uit voorzorg met een touwtje vast aan de hoofdstam, het is ff een geklooi maar dat werkt wel.
Het touwtje hoeft niet strak te staan, het gaat erom dat de tak niet te ver weg kan buigen in de wind.
De hoofdstam maak ik ook vast met een touwtje aan het hek (of schutting) vorig jaar had ik ook kapotgewaaide planten, nu niet meer.
Ik zie overal tips staan om takken weer vast te maken, met ducktape etc.
Zelf doe ik het met tie wraps, die kun je strak aantrekken en laten niet los.
Succes nog met je planten, zover ik op de foto kan zien zijn ze gelukkig niet allemaal stuk
Heb er een bak met tiewraps tegenaan gegooid en ze staan weer Thanks zwof voor die tip!! Weet niet of het nog wat gaat worden,maar niet geschoten is altijd mis Staat hier nog steeds veel wind.....maar we duimen
Comment