Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

    Korting op 420shop
    dag beste mede growers.

    ik ben opnieuw begonnen met 2 skunks.
    de zaadjes zijn al ontkiemd vanaf 24 juni.
    ik heb ze ontkiemd in stekgrond en dan overgeschakeld naar aarde met guano in.
    ze staan nu in 4,5 l potten en de oudste bladeren beginnen wat problemen te vertonen.
    het begint van onder aan de plant naar boven vooral op de oudste bladeren.
    de plekken komen te voorschijn aan de rand en komen niet van het midden uit het blad.

    daardoor vraag ik de ganjagoeroe's om hulp.

    ik denk dat ik moet verpotten of wat extra voeding geven, jullie mening??
    khoop om opnieuw dit kweekje tot een goed einde te brengen.

    peace
    Attached Files
    Last edited by Toothpick; 22 July 2010, 17:24.

    #2
    Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

    Lijkt me een verbranding door overvoeding. Guano geeft enorm veel N die langzaam vrijkomt. denk dat ze er nu wel overheen groeit maar is dus wat vroeg overgepot.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

      Ok er zit nu een kleine week tussen tijd voor een nieuw foto update.
      de eerste 4 foto's zijn 2 dagen geleden getrokken en de laatste foto's nogmaar zo pas.
      de planten zijn nu 44 cm en 47 cm groot, ze zitten nog altijd in 4,5 l potten.
      ze zijn nu bijna 5 weken oud en heb het volgende als medium gebruikt:

      de eerste 10 dagen (bij ontkieming) heb ik kiemaarde gebruikt
      na die 10 dagen heb ik verpot naar 4.5l potten met een mix van 2 verschillende aarde:

      universele potgrond (op basis van: bonkveen , perliet,) NPK : 14-16-18
      klopt de NPK ??

      universele bio potgrond ( op basis van : turfstrooisel, groencompost) meststof op basis van calcium en magnesium guanno en hoornmeel

      dan nog wat hydrokorrels om het zaakje af te ronden.
      mijn water die ik gebruik heeft een ph-waarde van 6.5

      ik heb de hele kweek nog niets van extra voeding gegeven, en had dit liever ook niet gedaan. want dacht dat er genoeg voeding in de potgrond zat.

      zou de vergeling aan mijn planten een teken zijn dat ze moeten worden verpot of worden bijgevoed (zo ja welke voeding kan ik dan het best gebruiken)

      grtz The Tooth maister
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

        Hey je mag ze inderdaat over gaan potten zal je zien dan zullen ze flink gaan .
        Met nieuwe potgrond in je potten hoef je geen voeding toe te voegen voor lopig.
        Groetjes en blijf je volgen
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

          Zoals bella zegd zijn de eerste tekenen van N gebrek. stoot onderste oude bladen af en trekt er alle voedingsstoffen uit om boven te gebruiken. Overpotten of voeden. Je NPK verhouding is nu niet dat je zegt, ideaal afgesteld op cannabis met die potgrond. je grond ziet er ook compact en dicht uit.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

            tijd voor een nieuwe update.

            ondertussen heb ik verpot en getopt / gefimd.
            het lijkt of 1 van de planten last heeft van beestjes (te zien aan de nieuwe bladeren)
            ik heb ook een klein vliegje van de plant gehaald (2mm) maar kweet niet of dit de vijand is die ik zoek.
            want buiten zijn er veel beestjes natuurlijk

            zou ik een aftreksel maken van knoflook en aan mijn planten geven.
            of is dit puur een legende die niet werkt.

            mag ik het aftreksel geven aan planten in pot, of is dit alleen maar voor planten in volle grond
            als er nog iemand tips heeft om ongedierte tegen te gaan, of dat iemand weet hoe het komt dat de jonge blaadjes er zo verrimpeld uitzien (foto 2).
            de bloei is in het land nog2 maandjes

            peace
            Attached Files
            Last edited by Toothpick; 5 August 2010, 03:21.

            Comment


              #7
              Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

              beginnen jou plantjes al te bloeien?Ik namelijk ook 4 planten rond dezelfde tijd geplaatst en ik ben bang dat ze veel te laat zelf in bloei gaan schieten
              Ziet er verder wel goed uit, ik heb mijn skunks grootdeels verpest dus succes dat jij wel een lekkere skunk#1 kunt roken binnen 2 maandjes
              grtz tarz

              Comment


                #8
                Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                weer een weekje verder en de planten tonen hun eerste tekenen van bloei.
                ze zijn nu 70 cm groot ( de plant)
                bij de stam van 1 van de planten is wat bruin aan het kleuren ( foto, is dit erg??)

                1tje is getopt en de ander gefimt, voor de rest verloopt alles goed.
                grtz tooth
                Attached Files

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                    kan bij iedereen gebeuren tarzie, niets van aantrekken en blijven doorgaan.
                    je planten zien er ook goed uit m8, mss niet zo groot als verwacht maar je zal er zeker iets kunnen vanhalen.
                    die avond komt zeker en als je nog tijd hebt moet je nog eens binnenspringen kheb nog wat liggen van mijn vorigje kweekje.
                    peace

                    Comment


                      #11
                      Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                      i know. Maar de grootste zijn toch weeral 80 centimeter dus ze zijn nog groter gekomen dan ik verwacht had, ze zijn wel niet getopt dusja minder opbrengst
                      wow je hebt nog over van je vorige kweek, die had ik nie verwacht
                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                        ja ik heb niet meer veel, maar toch nog genoeg voor een paar chille avondjes.
                        ik vind het raar dat bij 1 van mijn 2 planten de 2de internode bruin is, de internodes erboven en onder zijn mooi groen.
                        en mijn andere plant van de zelfde soort heeft dit niet. weet jij tarz hoe dat zou komen??
                        peace

                        Comment


                          #13
                          Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                          als het die vertakking was op de eerste foto zag het er wat paars uit de 2de internode dusja misschien in die fase wat te koud gehad ofzo
                          stonden ze al vanaf dan buiten of stonden ze nog binne voor te groeien?nuja denk zowiezo niet dat het een probleem gaat vormen
                          Ben zelf nog aan het leren dus er zijn nog veel vragen dat ik niet kan beantwoordengisteren heb ik wel leren hoe je stekken kan zetten low-budget van monty
                          ga jij stekken of niet?Misschien voor de volgende binnenkweek:p
                          grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                            ik ga stekken pakken van 1 moederplant voor volgende kweek en dan van 15 mei tot en met de 2 week van juli ze buiten gaan planten. geurilla
                            als er 90 procent van mijn stekjes sterft, gestolen wordt of gelijk wat. schiet er nog 10 procent over en da zou wel keer zeer veel kunnen worden

                            en het probleempje aan de stam is niet paars maar bruin :s
                            Last edited by Toothpick; 13 August 2010, 15:31.

                            Comment


                              #15
                              Re: Toothpicks 1ste Balkon kweek : SKUNK Nu 1

                              dat zijn wel plannen voor volgend jaar, toch geen binnenkweek tijdens de winter ofzo?geurilla always dangerous, maar kwil wel eens mee gaan zoeken achter spotjes op nen vruchtloze namiddag:p
                              Van je probleem weet ik de oorzaak nie sry

                              Comment

                              Bezig...
                              X