Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

    Korting op 420shop
    P1010017.jpgP1010024.jpg P1010027.jpgP1010020.jpgP1010028.jpg

    Het is wat laat in het seizoen maar ik ben toch begonnen aan een 2de kweekje Green O Matic. Het eerste kweekje is zo bevallen en het plantje bleek zo makkelijk dat ik het wel aan durfde. Daarnaast zijn ze zo klein dat een schuilplaats voor de regen makkelijk te realiseren is.

    Mijn vorige kweekje heeft geen problemen op geleverd, geen beestjes of schimmels nu maar hopen dat het weer zo makkelijk gaat. Na het oogsten hield ik toen rond de 10gr per plant over (droog) .

    Van de 10 zaden die ik nu heb geplant zijn er uiteindelijk maar 7 overgebleven, 1 daar van blijft wat achter (foto 3 voorste) en een andere heeft geen kroontje (foto 2) , ik vraag me af of deze het zullen halen.


    P1010022.jpg

    #2
    Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

    ik ga ze volgen,
    wie weet he tis wel heeeeeeel erg laat ja idd
    ze zullen snel in bloei vliegen ^^, als het nog iets word tenminste

    maarja suc6 en fingers crossed hihi ^^

    Grtz Dr.

    Comment


      #3
      Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

      Hey Momo,
      Ik heb ook die green o matics thuis liggen. Wil ze van de week gaan kiemen als mijn kast klaar is. Dus ben heel benieuwd naar je kweek.
      Is het een makkelijke plant? Moet je veel bijvoeden ( groei en bloei) of gaat dat wel goed zonder? Word namelijk mijn eerste kweekje.
      Ik ga je in ieder geval volgen
      Succes Adezzz

      Comment


        #4
        Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

        Hey Adezz ik heb geen groeivoeding gebruikt, de eerste week stonden ze in kweekaarde en daarna heb ik ze verpot naar een pot van 3,5L en een light potgrond en bij ieder plantje een knoflookteentje tegen beestjes . De potgrond die ik gebruikt heb heeft voeding voor 2 weken, na deze 2 weken begonnen al te bloeien. Ik ben ze toen bloeivoeding gaan geven van Canna, daarvoor gaf ik ze groene thee. Mijn plantjes hebben echt nergens last van gehad en waren snel tevreden.

        Comment


          #5
          Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

          groene thee?

          Comment


            #6
            Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

            Ja groene thee, ik heb eens gelezen dat dit het water afzuurd en aangezien ik geen problemen heb gehad zal het wel kloppen

            Comment


              #7
              Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

              oooh op die manier, ik dacht dat je het als voeding gebruikte

              ik gebruik gewone thee om mn water af te zuren....

              Comment


                #8
                Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                nee idd niet om te voeden

                Comment


                  #9
                  Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                  Hey momo,
                  Hoe doe je dat met die thee? Geef je dat als een normale waterbeurt en dat knoflookteentje, die heb ik nog niet gelezen?
                  Ik heb wel al potgrond gehaald met voeding voor 6 maanden. En de zaadjes liggen in een watje, maar ze willen niet graag ontkiemen. Ga ze zo maar op de verwarming leggen. Misschien gaat dat iets sneller. Ik blijf je volgen.
                  Grtz Adezzz

                  Comment


                    #10
                    Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                    ben geen momo, maar zal even toelichten hoe ik het doe

                    het kraanwater heeft een te hoge pH waarde voor de planten, en (door een tip op dit forum) kwam er achter dat je met een thee zakje het water kunt afzuren naar een wat lagere pH waarde.

                    Ik vul een dag vantevoren (of 2 dagen) een grote gieter met water, en hang hier een theezakje in, en een luchtsteen, met zo'n zuurstofpompje voor in de vijver...

                    als ik de planten dan ga bewateren en ik besluit dat ze voeding nodig hebben, meng ik er nog de voeding doorheen

                    Comment


                      #11
                      Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                      Mister, thanx voor de uitleg!
                      Even een paar dozen thee halen alvast

                      Adezzz

                      Comment


                        #12
                        Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                        haha, strak plan...

                        ik wil ook nog steeds eens een pH meter halen, om te kijken hoeveel het daadwerkelijk scheelt...

                        Comment


                          #13
                          Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                          Die knoflook ja dat heb ik ergens op het forum gelezen, Ik heb ze gewoon meegeplant in een hoekje van de pot. Die gaat dan natuurlijk wel groeien maar lijkt de plant niet in de weg te zitten of zo. Als je gaat oogsten is je teentje knoflook plots een bolletje knoflook .

                          Comment


                            #14
                            Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                            en geen last van beestjes gehad, dankzij dat teentje knoflook?

                            Comment


                              #15
                              Re: 2de kweekje Green O Matic anderhalve week oud

                              Oorspronkelijk geplaatst door mister_fix_it View Post
                              en geen last van beestjes gehad, dankzij dat teentje knoflook?

                              Dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar er zijn meer mensen die het doen en er bij zweren. Ik heb in iedergeval geen last gehad van beestjes

                              Comment

                              Bezig...
                              X