Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oogsten of niet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    oogsten of niet

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,
    heb voor de eerste keer voor de grap wat plantjes in mn tuin gezet.
    En nu staan ze in bloei, en aan de bovenste toppen beginnen de haartjes al een beetje bruin te worden, maar verder naar ondere zyn de toppen minder vol en nog wit.
    dus; Oogsten of nog even laten zitten?P1010169.jpgP1010165.jpg

    #2
    Nog een aantal weken laten staan zou ik zeggen.

    Comment


      #3
      Re: oogsten of niet

      jaa dat dacht ik zelf ook al, maar kan ik ze het beste dan afschermen tegen de regen? Zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken?

      Comment


        #4
        Re: oogsten of niet

        Ziet er goed uit voor een grapje

        Laat ze nog wat staan en post nog eens foto's waneer je denk ze te oogsten.
        Het is beter om je toppen drooger te houden naar mate ze dikker worden.Eerste weken kan regen niet veel kwaad(stormregen wel)
        De toppen drogen wel aan de buitenkant en zijn door het hars beschermd van de regen maar het vocht binnenin de toppen kunnen voor schimmel zorgen.
        De bladeren mogen nat worden ,die drogen snel en kun je eens aan schudden.

        Hoeveel heb je der ? En welke soort ?
        Meer foto's eh ,...het oog wil ook wat

        Grts easy

        Comment


          #5
          Re: oogsten of niet

          Weet je toevallig welke soort het is ?

          Die van mij zijn ongeveer net zo ver, hebben het zelfde blad en de zelfde topvorming. Ik weet dus niet wat het is, misschien kan jij me meer vertellen.
          Die van mij mogen nog 1,5/2 weken.

          Comment


            #6
            Re: oogsten of niet

            Mss is het ook wiet

            Comment


              #7
              Re: oogsten of niet

              Bedankt voor je antwoord, ga ik maar weer opnieuw een poging wagen om aardbeien kweken.

              Heb nog niet eerder foto's op dit forum gezien van planten die overeenkomen met die van mij, althans niet zo sterk als deze.

              vandaar. smartass.

              Comment


                #8
                Re: oogsten of niet

                hehe,was een grapje eh

                het is zo goed als onmogelijk om zo jouw soortje terug te vinden via foto's hoor.Je kan wel zien welke trekken ze heeft.
                Indica of/en sativa,kleur en vorm van de plant , en toppen,bloeitijd,geur...
                Gewoon mij eens laten proeven he,das de beste oplossing

                Comment


                  #9
                  Re: oogsten of niet

                  Deze mogen nog enkele weken staan, je kan ze natuurlijk binnen zetten tegen de regen maar dan krijgen ze niet erg veel licht meer...
                  Ik zou zeggen maak een afdakje door 4 palen in de grond te slaan en plastiek over te trekken...
                  Zodat je toprot vookomt...
                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: oogsten of niet

                    bedankt voor de reacties allemaal, k heb 4 planten, maar t zyn 2 verschillende soorten, weet alleen niet welke soorten, had een paar stekjes van iemand gekregen en die heb k gewoon in de grond geplant (dus kan ze ook niet binnen zetten. maar denken jullie dat het dus een goed idee is om er doorzichtig plastic over heen te spannen? Aangezien het na t weekend alleen maar natter gaat worden (ben ik idd bang dat ze gaan rotten). Zal morgen nog wat meer foto's van de hele planten erop zetten
                    IMG_0032.jpgdit is van ongeveer 2 maanden terug

                    Comment


                      #11
                      Re: oogsten of niet

                      Als je der echt mee inzit,dakje maken uit doorzichtig plastic zoals RSG al zij.
                      Anders goed in het oog houden voor rot of meeldouw,een paar weekjes zijn vlug voorbij.
                      De meesten laten die gewoon staan in de regen,denk maar aan guirillia kweekers.

                      Grts

                      Comment


                        #12
                        Re: oogsten of niet

                        niet gewoon overtrekken, dan mag je het vergeten
                        afdakje maken
                        die in die pot binnen zetten

                        Comment


                          #13
                          Re: oogsten of niet

                          Zelf heb ik geen afdakje, want gaat niet werken met ochtendnevel/ dauw en mist. Zeker met plastic blijf er veel vocht onder hangen. Wind is erg belangrijk, Zet er een grote ventilator op ofzo.

                          Comment

                          Bezig...
                          X