Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste keer en low budget

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn eerste keer en low budget

    Korting op 420shop
    eind april na een praatje met de rasta fari man had ik besloten om deze zomer zelf eens wiet te gaan kweken..
    dus ik wat gaan lezen hier op het forum .. en ben 7 mei aarde/growmix en 5 stekken gaan halen..
    de stekjes stonden in steenwol en bij thuis komst heb ik ze direct in potten gestoptheb het van dag tot dag aan gekeken met het weer binnen op de vensterbank of buiten in de tuin in het zonnetje (savonds zo ie zo naar binnen)
    suus en sebo en canabis 004.jpgsuus en sebo en canabis 006.jpg5 x stek ak 47 oogsten half september

    en ze groeide..mijn zorg en liefde werdt beloond wel kregen ze rond deze tijd een witte schimmel op het blad .. ik wilde dat op natuurlijke wijze verhelpen en ben weer gaan lezen en besloten een knoflook aftreksel te gebruiken en was er na 1 keer spuiten al vanaf (niet van de knoflook lucht die in me badkamer waar ik ze behandeld had .. doe ik dus voortaan buiten ) ze daarna overgepot in grotere potten (alles om maar van die knoflook lucht af te komen ) DSCF0198.JPGDSCF0195.JPGDSCF0196.jpgDSCF0197.jpg30 mei



    en ze bleven groeien ..en zo kwam de tijd dat ik er weer wat moest gaan verpotten en had besloten er 1tje nu definitief buiten te laten staan cannababby's 16 juni 2010 019.jpgcannababby's 16 juni 2010 018.jpg 16 juni 2010


    ze bleven gestaagd door groeien ziektes en plaagen bleven mijn dames bespaard.. heb ze nu omgedoopt tot mijn cannaladys cannalady's 1 juli 2010 009.jpgcannalady's 1 juli 2010 005.jpgcannalady's 1 juli 2010 004.jpg cannalady's 1 juli 2010 013.jpgcannalady's 1 juli 2010 017.jpg1 juli 2010


    nu ging ik 3 weken op vakantie en had de marokaanse buurvrouw zo gek geregen om de planten te verzorgen die ik uit voorzorg (paranoia) op zolder in water bakken had gezet in grote 20 liter emmers.
    maar bij thuis komst grote schrik 2 van mijn 4 laddys waren R.I.P en konden zo de container in.. ze had ze nooit gedraaid dus die hebben veelste weinig licht gehad de andere 2 planten gelijk bij de andere lady in de tuin gezet .. en ze daar ook gelaten
    Attached Files

    #2
    Re: mijn eerste keer en low budget

    Mooie planten heb je daar ware het niet dat ik toch wel wat meeldauw meen te bespeuren op enkele van je foto's! Of je knoflook goed gewerkt heeft daartegen heb ik dus mijn twijfels (tenzij je beweert dat het nu echt allemaal weg is). Ze staan in bloei nu dus moet je ze sowieso zoveel mogelijk van de zon (zolang die haar nog wat toont) laten genieten.

    Dat je andere plantjes gestorven zijn komt waarschijnlijk door verwaarlozing + te weinig licht. In het vervolg probeer je het beste zelf je plantjes te verzorgen. Wat je zelf doet doe je meestal beter

    Greetzzz,

    Jona

    Comment


      #3
      Re: mijn eerste keer en low budget

      vervolg van mijn kweekverslag

      waar een van mijn dames zwaar werdt toegetaked door de storm van 25 aug aan alle kanten waren er taken half afgerukt waardor zij vrijwel meteen in bloei schoot
      2 weken eerder dan mijn andere 2 dames
      17 sept en alles staat in bloei
      dus half sept oogsten ..gaat echt niet meer lukken..
      cannaladdy's in bloei 17-09-2010 020.jpgcannaladdy's in bloei 17-09-2010 018.jpg


      cannaladdy's in bloei 17-09-2010 006.jpgcannaladdy's in bloei 17-09-2010 007.jpg cannaladdy's in bloei 17-09-2010 008.jpg cannaladdy's in bloei 17-09-2010 010.jpgcannaladdy's in bloei 17-09-2010 012.jpg

      tijdens de donkere regenachtige dagen van de afgelopen weken heb ik ze onder de parasol gehad.. en k heb maar een paar plukjes toprot gehad tot nu toe toch dacht ik we te zien dat de bloei een beetje stil bleef staan die weken .maar goed de donkere wolken zijn overgewaaid en de zon schijnt weer lekker.. ik laat ze mooi nog even van de zon genieten

      cannaladdys 1 okt 2010 014.jpgcannaladdys 1 okt 2010 021.jpgcannaladdys 1 okt 2010 020.jpgcannaladdys 1 okt 2010 022.jpgcannaladdys 1 okt 2010 018.jpg 1 okt 2010

      wordt vervolgt
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: mijn eerste keer en low budget

        Dat idee van die paraplu is nog zo slecht niet, zo hou je ze alvast wat droog. Goed dat je die toprot verwijderd hebt, hopelijk ben je ervan af! Laat ze zoveel mogelijk in de zon genieten want dat zal ze nodig hebben om nog goed af te bloeien. Wel jammer van je meeldauw maar dat moet dan maar weer goed komen. Als je goed kan afbloeien zal je een blij man mogen zijn!


        Greetzzz

        Comment


          #5
          Re: mijn eerste keer en low budget

          PA050203.JPG b.jpgPA050203.jpgPA050203.JPG a.jpgvandaag maar eens met de camera de toppen ingedoken..opzoek naar trichomes
          en ik heb ze gevonden ..bij de plant die 2 weken voor loopt op de andere 2
          volgens mij zijn ze milky en beginnen ze amber te kleuren
          dus de eerste dame kan om.. of zal ik haar eersrt nog klieven..????
          hoeveel tijd heb ik nog..???

          PA050206.jpgPA050206.JPG b.jpg

          ook zit er lichte vorm van meeldauw op
          die ik vandaag behandeld heb met melk oplossing..
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: mijn eerste keer en low budget

            hey jona .. kerel,,

            leuk dat je intresse hebt in mijn verslagje..
            en na het lezen van jou commentaar..
            heb ik gelijk actie ondernomen tegen de meeldauw.. omdat ik het biologich wil houden heb ik het melk mengsel gemaakt en daar de bladeren mee afgenomen.. en ja zodra het kan gaan ze onder de parasol vandaan met de toppen naar de zon.. en we mogen echt niet mopperen de afgelopen week..
            ja denk dat het een combi is geweest van gebrek aan licht .. en naar tuurlijk het gemis van mijn liefde en zorg..hihi
            maar maakt niet uit ..het was een wijze les ..volge jaar laat ik ze lekker bij elkaar en de tuin staan (ik denk zelfs 2 of 3 in de vaste grond.. heel veel brandnetels hier dus dat moet gaan lukken..)
            en die parsol ws een snelle oplossing en heeft me goed gered in de weken van regen.. zal er nog een foto van plaatsen .

            grtzz inga... P.S.. ik ben en kweekerinnetje....

            Comment


              #7
              Re: mijn eerste keer en low budget

              Hoi Inga,

              Goed dat je direct iets hebt ondernomen tegen de meeldauw. Of het doeltreffend is kan ik moeilijk zeggen maar dat zal afwachten worden. Je hebt gelijk met je uitspraak over de trichomes, ze slaan op dit moment om in amberkleurig dus het einde nadert maar het ideale moment moet nog komen dus ik zou ze nog niet omleggen. Tenzij je niet anders wil/kan.

              Je kan zeker nog klieven maar ik ben geen kenner en eigenlijk geen voorstander daarvan dus ik kan je daar persoonlijk geen verdere raad geven. Voor de rest hou ik jou in de gaten

              Go girl!

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                Re: mijn eerste keer en low budget

                even de stand van zaken noteren.. zondag 10 okt 2010

                ik ben de afgelopen dagen aardig in de weer geweest geweest met de verzorging van mijn dames ..
                want toen hier donderdag rond het middag uur de mist pas optrok ..
                en ik (gelukkig) maar een paar kleine plukjes toprot gevonden had..
                heb ik besloten de planten s'avonds binnen te halen..
                wil niet dat in dit laaste stadium mijn kweek vergaan zal..
                dus iedere avond vult mijn huis zich met een heerlijke geur..
                en smorgens zodra het kan gaan ze snel weer naar buiten..
                ook had ik de logeer kamer woensdag alvast droog klaar gemaakt..
                maar nu ik weet hoe het ruikt als je 3 planten binnen in huis hebt staan..
                heb ik besloten mijn intrek te nemen op de logeer kamer..
                en het drogen op zolder te doen .. (grrrrrrr.. ik hou zo van mijn zoldertje..maar ik moet er wat voor over hebben he.. )

                cannaladdys 7 okt 2010 001.jpg cannaladdys 07 okt 2010 007 (4).jpg cannaladdys 07 okt 2010 007.jpg

                verder bustuur ik aan de hand van foto's iedere 2e dag de voort gang van de trygomes op de plant die voor loopt..
                de plant in de groene emmer 110 cm hoog..(vanaf de aarde gemeten)
                en dacht donderdag te zien dat ze ruim over de helft milky was en besloot haar s'avond's de bekende mes steek te geven..
                daarna heeft ze dus tot en met vandaag (3 dagen) nog lekker van de zon mogen genieten
                en bleef ik haar tot gister avond voeden met honing water(mengsel van 1 eetlepel honing op 1,5 liter water)..
                gisteren waren de trygomes bijna allemaal milkey dus vanaaf krijgt ze nog 48 uur eenzaame opsluiting in het donker..
                wel wil ik de los hangende afgescheurde tak alvast knippen en drogen vandaag..
                had de helft er gister al af geknipt want ik kon de deur er bijna niet mee door nu huis in de stijgers staat..(kon ik vast ff oefenen met knippen)
                zodat ik miss een verschil kan proeven met de rest van de plant die nog 48 uur het donker in gaat..

                cannaladdys 10 okt 2010 007.jpg cannaladdys 10 okt 2010 020.jpg cannaladdys 10 okt 2010 014.jpg cannaladdys 10 okt 2010 004.jpg cannaladdys 10 okt 2010 041.jpg



                van de andere 2 dames die achter lopen kan ik zeggen dat ..
                de plant in roze emmer 110 cm is en nu ook sinds vrijdag honing water en vandaag geklieft gaat worden..
                de plant in zwarte emmer is 95 cm en is de plant die vanaf begin buiten heeft gestaan (gaat alleen s'nachts naar binnen als er mist verwacht word) en krijgt nog steeds alleen water..
                cannaladdys 10 okt 2010 022.jpg cannaladdys 10 okt 2010 032.jpg cannaladdys 10 okt 2010 034.jpg cannaladdys 10 okt 2010 035.jpg cannaladdys 10 okt 2010 029.jpg


                ook deze 2 zal ik volgens de trygomes test gaan donker zetten..
                zoals de foto laat zien heb ik zo net de plant in roze emmer ook geklieft
                en na dat ik me update verzonden heb ga ik haar binnen halen..
                de andere dame de los gesheurde tak af knippen en het restant naar het donkere kamertje brengen ..

                wordt wederom vervolgt... grtzz birdie

                P.S de foto's van de trygomes op zaterdag 9 okt volgen nog ..
                want ik zie door de foto's de tygo's niet meer .. lol

                Comment


                  #9
                  Re: mijn eerste keer en low budget

                  Waarom geef je honing water???
                  Mooie planten hoor

                  groetjes
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn eerste keer en low budget

                    hey bella..

                    leuk dat je even komt kijken..
                    somige mensen beweren dat de wiet dan zoeter smaakt..
                    en dat ben ik aan het testen..

                    grtzz inga

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn eerste keer en low budget

                      verstandige keuzes gemaakt , kun je voor jezelf uitvinden hoe de effectverschilllen zijn en heb je een controleplant waarbij je geen honing water hebt gevoegd dan kun je perfect weten wat het verschil is . ik wil wel eens graag weten hoeveel invloed dat honingwater zou kunen gehad hebben. kijk al uit naar je reactie . je hebt mooie planten . keepp up the spririt
                      and for next year like you said yourself put in some more love that they never have lack of it

                      Comment

                      Bezig...
                      X