Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

met UV Leds kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    met UV Leds kweken

    Korting op 420shop
    hallo,

    Ik had eens na gedacht over UV Led kweken want in de zon en in een zonnebank zit UV
    Ik was benieuwt of het ook met led werkt op de plant,

    vandaag maar eens begonnen met knutselen!


    Uploaded with ImageShack.us


    mooi alles werkt!


    Uploaded with ImageShack.us

    plantje


    Uploaded with ImageShack.us

    en dan savonds



    Uploaded with ImageShack.us

    ik ben benieuwt of het werkt ik hou de lengtes bij
    tips and tricks altijd welkom!
    Last edited by TurboLaurens; 5 September 2011, 01:01.

    #2
    Re: met UV Leds kweken

    ik mis toch echt een discobol nou
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: met UV Leds kweken

      hahaha komt nog

      ---------- Post added at 01:11 ---------- Previous post was at 01:07 ----------

      het gaat trouwens niet voor de mooi maar kijken of het werkt als het werkt wil ik gewoon een lange TL balk helemaal vullen met strips

      Comment


        #4
        Re: met UV Leds kweken

        eventueel nog specs van de leds?
        Grtz

        Comment


          #5
          Re: met UV Leds kweken



          Deze hangen al tijden in m'n hok.
          Maak ik van gezichtsbruiners die ik voor een scheet koop in de 2e hands winkel.
          Niks nieuws dus, maar wel goed.
          Het houdt de planten kort, dood schimmels en geeft sterkere celwanden.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: met UV Leds kweken

            Lekker hobbyen, daar hou ik van.....

            Heb zelf ook uv led's, zeker een aanrader (of een andere uv licht bron), wel zou ik voor high power led's gaan ivm met diepte straling.

            Wel altijd uit blijven kijken met uv-c, dit veroorzaakt huid kanker.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: met UV Leds kweken

              heey ik heb vandaag eens gekeken wat hij afgelopen nacht heeft gedaan hij is 3 cm gegroeit in ca 7u tijd is dit ene beetje snel? blaadjes allemaal omhoog naar de strips

              ---------- Post added at 10:59 ---------- Previous post was at 10:56 ----------

              Ja zeker:
              4x 48leds ledstrip uv
              1x 24leds ledsrtip blauw
              2 x 5smd led rood
              1 x pc fan
              1 x omvormer van 230 naar 12V
              als je de links wilt van de srtips reageer maar

              gr

              ---------- Post added at 11:04 ---------- Previous post was at 10:59 ----------

              kijk
              Uploaded with ImageShack.us

              Comment


                #8
                Re: met UV Leds kweken

                Dat heb je zeer leuk gemaakt laurens!
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: met UV Leds kweken

                  dankje

                  Comment


                    #10
                    Re: met UV Leds kweken

                    Staan ze nou ook gewoon buiten in het licht dan, en 's nachts nog eens onder de led's ?
                    Buiten doen ze het zonder LED volgens mij toch net zo goed ?
                    Wat is dan de toegevoegde waarde, behalve dat de kans op stress vergroot ?
                    De lengte van een plant is toch van minder belang ? Door een tekort aan licht gaan ze toch ook snel groeien (strekken) ?

                    Excuseer mijn pessimistische houding, maar het zijn oprechte vragen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: met UV Leds kweken

                      vraag 1:
                      ja maar het is in nederland kut weer dus amper zon en leds staan af en toe uit.
                      vraag 2:
                      nee nederland heeft amper zon licht
                      vraag 3:
                      dat die zelfde werkt als een ligte kweeklamp en minder verbruikt en dus je ouders niet zeuren
                      vraag 4:lengte maakt idd niet uit maar hij mag wel eens gaan bloeien!
                      vraag 5: dat weet ik niet hoe dat zit ik ben een beginnert

                      vragen en tips waren welkom toch

                      ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:04 ----------

                      hij staat nu in het tuinhuis met de lamp buiten regent het en waait het hard

                      Comment


                        #12
                        Re: met UV Leds kweken

                        Gave lamp mooi gehobbyd.

                        Kom maar op met die links van de ledstrips ik ben hier heel erg benieuwd naar ,kweek zelf namelijk ook met led en die strips zouden het wel eens heel goed kunnen doen tussen m'n plantjes .

                        succes met je kweek ....

                        grtz
                        Led's grow !

                        Comment


                          #13
                          Re: met UV Leds kweken

                          idd die link wil ik ook wel, ben me aant thuisonderwijzen in LEDaansluitingen ed
                          PS als tip zou ik nog willen meegeven dat ivm bloei de HPS lampen het TE hebben speelgoed is....
                          ik heb vroeger ook veel zitten klooien met andere lichtbronnen en groeien gaat wel maar bloeien maaktte ze alleen dunne gestrekte fluffy topjes met weinig kristal derop....
                          Voor in de groei zou dit wel eens een oplossing kunnen zijn voor die peperdure 18/6 elektriciteitsrekening van een HPS
                          thnx vo je verslagje!!

                          Comment


                            #14
                            Re: met UV Leds kweken

                            hier heb ik de link
                            http://www.ebay.com/itm/48CM-Under-c...item27bab63e0d
                            tip! haal ook een paar rode en een blauwe
                            goede combo denk ik zo
                            Last edited by TurboLaurens; 5 September 2011, 21:40.

                            Comment


                              #15
                              dit filmpje het een en ander uit.

                              (Meer filmpjes van Flowery Field)
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X