Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweek 2011

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben van plan dit jaar te beginnen met wiet verbouwen.
    Ik heb 0% ervaring, maar gelukkig is er veel te vinden op internet
    en hebben een paar vrienden van mij hier genoeg ervaring mee.

Ik heb bij ons achter een mooi plekje uitgezocht waar ze de hele dag
    in de zon kunnen staan.

De zaadjes die ik heb besteld en die ik al in huis heb zijn:

5x Hollands Hope van Ceres.

Bij aankomst van het pakketje bleek dat 1 van de 5 zaadjes in de verpakking
    kapot was gegaan en lag in wel 5 stukken.
    Maar gelukkig zat er een gratis White Widow bij omdat het boven een bepaald bedrag zat Dus kan ik nog steeds 5 zetten ondanks ik toch liever 5 dezelfde types had gehad.

Nadat ik ze heb laten ontkiemen ga ik ze in 2,2l potjes zetten in een hokje bij ons in de loods. Ze komen daar onder 5 tl lampen te hangen om ze voor te laten groeien.
    Ook heb ik er een ventilator(om de stammen lekker sterk te maken) en een
    afzuiger (voor verse lucht) in gezet.

Voeding en grond moet ik nog gaan halen bij de Growshop, en de tl's moet ik nog
    bij een vriend van mij gaan halen. Ik wou halverwege februari beginnen met ontkiemen.

Ik heb nog een vraagje,,

Op de plek waar de planten komen te staan kun je wel de straatverlichting zien maar is ongeveer 50-75 meter ervandaan, ik weet niet of het dan nog belemmerend kan zijn voor de planten?

MVG CocoLoco15
    If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Re: Buitenkweek 2011

Beter begin je gewoon eind mei/begin juni. Zelfs als je half juni begint komt het nog helemaal goed.
    Wanneer je zo vroeg begint met voorgroei en dergelijke, verhouten je planten veel meer aan het einde en zijn ze vatbaarder voor schimmels.
    Wanneer je zo vroeg begint en voorgroeit kan dat wel voordeel hebben wanneer je de planten gaat verduisteren zodat ze in augustus afbloeien.

Die straatverlichting hoef je je niet al teveel zorgen om te maken.

Comment

@ mathijs. Oke, maar ik wilde liever lekker vroeg beginnen en als ze te groot zijn voor binnen, dan naar buiten en zn gang laten gaan. En dit type is heel erg schimmelbestendig dus zou het meevallen denk je? Thnx voor je antwoord btw

Comment

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=nachtvorst

Comment

ja dat zal wel meevallen die schimmel ik groei nu ook al voor voor in de zomer buiten te zetten ik zet ze wel in e serre

Comment

@ Monthy. Bedankt! dit word een heel stuk duidelijker nu!
            @ THCLOVER. Okee, maar hoe lang zal het ongeveer duren voordat ze, laat ik zeggen 1 meter zijn?

Comment

Ze worden wanneer je in Juni begint ook 2 meter hoor. Ik blijf bij mijn standpunt wat dat betreft, hoe groener de plant hoe minder kans schimmels hebben. Daarnaast is het een hoop moeite, die eigenlijk nergens voor nodig is.
              Anders neem je de proef op de som en zaai je nog wat in Juni.

Comment

Ben ik met je eens mathijs. Planten die in junie gepoot worden groeien vaak de eerder gezaaide makkelijk voorbij.

Comment

Oke, het is dus verstandig lekker laat te beginnen.
                  Ik wou eigenlijk zo vroeg beginnen omdat ik stiekem niet kan wachten om te beginnen met deze nieuwe hobby voor mij.
                  Ik vind de verslagen op internet al heel boeiend, dus dan zal ik met mijn eigen kweekje wel helemaal blij worden haha.

Bedankt voor jullie informatie!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                    Ik blijf bij mijn standpunt wat dat betreft, hoe groener de plant hoe minder kans schimmels hebben
                    Kan je dat eens uitleggen Mathijs ?
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Wat valt daar verder aan uit te leggen? Verhoute, oudere eenjarige planten, zijn vatbaarder voor schimmels dan jonge 'groene' planten met weinig verhouting.
                      Dat is mij door iemand verteld waar ik dat gewoon van aan neem.

Daarnaast heeft het vroeg buiten zetten ook geen zin, de grond is nog koud en de ontwikkeling van de plant gaat dan erg langzaam. Een dergelijke voorsprong wordt zo teniet gedaan door een plant die op een goed moment start en geen problemen heeft in het begin.

Comment

@ Mathijs, het klink inderdaad heel logisch dat een plant die nog frisse moed heeft hem zat gaat inhalen.

Comment

Het hoeft niet eens zo te zijn dat er ingehaald wordt, zolang het eindresultaat ver hetzelfde is en er wat minder kans is op schimmels, is het de moeite gewoon niet waard om binnen voor te groeien.

Comment

Okee, nu snap ik em 100%. Bedankt Mathijs!

Comment

Even een klein foto update!!
                              Een paar fotootjes van de grond en voeding die ik vandaag heb gehaald, en mij voorgroei ruimte

100_1301.jpg100_1299.jpg100_1300.jpg100_1302.jpg

Comment

Bezig...
                              X