Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Burt's Buitenkweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Burt's Buitenkweekje

Korting op 420shop
    Dag Mensen,

Na hier veel van het forum gesnoept te hebben. Vanmiddag toch maar definitief besloten dat ik het dit jaar ook ga proberen. Heb dan ook gelijk 5x Super Lemon Haze bestelt.

Plan is dit:
    - Half maart mijn zaadjes ontkiemen. En dan nog lekker binnen op de vensterbank. Af en toe raampje wat meer open en af en toe ventilatortje erop gericht!
    - Dan na een week of 2. Of als ze zo'n 10 cm groot zijn. Beginnen met overdag buiten om af te harden.
    - Als ijsheiligen voorbij is gaan ze elkaar verlaten. 3 Bij moeders, 2 bij vaders. Allen direct de volle grond in.
    - Dan Kijken hoe het verder loopt...

Misschien krijg ik van kennissen van mijn moeders nog een paar zaadjes die dan natuurlijk hetzelfde plan mee gaan maken, maar dat is nog niet zeker. Liggen al wel wat topjes daar klaar. Dus moet daar gauw eens langs stappen!

Nog een vraagje... Om slakken weg te houden las ik over koperdraad. Dat een bepaalde dikte moet hebben. Weet zo niet meer precies hoe dik. Maar wat als ik gewoon 5 a 6 dunne draadjes om elkaar heen wikkel zou dat ook werken?

Tips en commentaar is altijd welkom!

Re: Burt's Buitenkweekje

Leuk dat je ook een eerste poging doet om iets te laten groeien. Echter, super lemon haze is een plant die erg laat afbloeit. Meestal begin november. En dan heeft de grauwe schimmel al toegeslagen. Tenzij je ze binnenshuis afbloeit. Misschien toch wat autoflowers erbij zetten. Mocht het niet lukken met de lemon haze dan heb je in ieder geval nog iets te roken van de autoflowers. Het zou immers jammer zijn dat je eerste poging door ons Nederlandse klimaat faliekant misgaat.
    Succes,
    Xtreme

Comment

Oww dat had ik me niet gerealiseerd. Zeg je beter haal je een andere plant die sneller afbloeit. Ik denk dat ik mijn bestelling nog wel veranderen kan. Zo ja welke? Of kan ik deze sneller af laten bloeien. Want het zou inderdaad erg zonde zijn om mijn eerste poging faliekant stuk te laten lopen!

Comment

Lees eens wat topics over buitenwiet. Daar worden de autoflowers (en andere buitensoortjes) aan de orde gesteld. Zelf ben ik tevreden over de (autoflower)Big Devil (onder meer te koop bij Azarius). Weer anderen zweren bij Deense zaden. Kortom er is keus genoeg.

Comment

Ik heb nog even zitten kijken. Een paar autoflowers lijkt me toch wel gemakkelijk. En The church is bestendig tegen schimmels en uitgebloeit begin october. Klinkt goed volgens mij!. Of denkt iemand daar anders over? Anders ga ik toch nog even verder zoeken.

Dit gaan ze dan worden.

- The Church Gefeminiseerd 5 zaden Greenhouse
          - Quick One Autoflower Gefeminiseerd. 3 zaden RQS

Greetz Burt

Comment

The Church, daar heb ik zeker mooie verslagen van gezien, succes met je kweek verder!

Comment

Kijk anders eens naar big devil van Sweet Seeds, prachtige autoflower met knoepets als toppen. Ontkiemen, planten, roken.

Ook kun je zoeken op vroeg bloeiers, vaak Deense afkomst die het ook errug goed doe in ons klimaat! Een Haze soortje is een lekker rokertje, maar bloeit pas laat af. Vraag Abel anders eens hoe hij denkt over een Haze buiten, hij heeft ze vorig jaar gekweekt.

Grtz pw
              Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Als je voor Church kiest - een mooie plant overigens - zou ik niet de moeite nemen om binnen te ontkiemen en voor te groeien. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de Church op de vensterbank gelijk bloeien, omdat er nog te weinig lichturen zijn.(thans ongeveer 12/12) Dan gaat de plant terug van de bloei in de groei als de dagen langer worden, wat ook niet echt bevorderlijk is. (tijdelijke groeistilstand/hermafrodieten). Of je moet binnen gaan bijlichten. Dus waarom al deze onnodige rompslomp op je nek halen? Als je deze zaden half mei in de volle grond zet duurt het tot half augustus alvorens je de eerste bloeiverschijnselen ziet. Dus dan hebben ze 3 maanden kunnen groeien en zijn het "deftige" planten geworden. Omstreeks 20 september zijn de dagen en de nachten even lang. Pas dan schiet de bloei echt op. Als je ergens eind oktober kunt oogsten dan is de kans op budrot nog steeds aanwezig, maar niet zo groot als bij zuivere satva's, die in november pas rijp zijn. Begin je al halverwege maart de Church te ontkiemen, dan pak je 2 maanden (binnen)groei extra. Je moet dan heen en weer sjouwen van binnen naar buiten, afharden, bijlichten voor die 2 maanden extra groei. In die 2 extra maanden heb je tevens kans op ziekten en insecten. Bovendien groeien de planten uit tot een soort bomen, wat de kans op ontdekking aanzienlijk groter maakt. Bovendien: de toppen komen alleen aan de bovenkant van de plant. Het scheelt nauwelijks in opbrengst en je loopt een veel grotere kans op allerlei ziekten. Dus vroeger zaaien levert beslist geen vroegere en/of grotere oogst op. De lagere toppen zijn dermate klein dat het niet loont om ze te knippen.(tenzij je masochist bent)
                Bij de autoflowers heeft het wel nut om binnen voor te groeien. Een autoflower is in zo'n 3 maanden rijp. Bij voorgroei binnen vanaf half maart kun je medio juni oogsten. Desnoods ontkiem je na een maand (binnen) nog wat extra autoflower zaden. Die kun je dan medio juli oogsten. Enzovoort. Je spreidt dan gewoon het risico van een misoogst. Autoflowers hebben ruderalis genen en kunnen beter tegen koude dan de indica's en sativa's, die hun roots in de (sub)tropen hebben. Ruderalissen kunnen ook met minder (zon)licht goed in de bloei komen. Weliswaar geeft een mooie zonnige zomer een beter gewas.
                Ik ben me er van bewust dat vele kwekers een andere zienswijze hebben. Maar het enorme voordeel van een indica en of sativa binnen voor te groeien heb ik nooit ingezien. (Niemand heeft me daar ooit van kunnen overtuigen en zal dit in de toekomst ook niet kunnen).
                Slotopmerking: als je budgettaire ruimte hebt probeer dan ook dit jaar nog de Big Devils. Het is een mooie plant, die vrij groot wordt voor een autoflower en het is tot dusver de enige ruderalis die een enigszins acceptabele kwaliteit levert (althans dat is mijn ervaring).
                Last edited by Xtreme; 18 February 2011, 16:51.

Comment

Comment

Eind maart is weliswaar erg vroeg maar -zoals eerder gezegd- autoflowers kunnen beter tegen de koude dan hun (sub)tropische zusjes. Sommige soorten kunnen zelfs lichte nachtvorst verdragen. Als je een paar euro kunt missen voor zo'n goedkoop plastic tomatenkastje (af en toe te koop bij de lidl) dan zit je helemaal goed. Reken overigens maar zo'n 2 weken extra voordat de planten rijp zijn. Zaadproducenten hebben de neiging om de bloeiperiode te verkorten en het thc-gehalte op te schroeven. Overigens leidt binnen voorgroeien bij autoflowers al snel tot stankoverlast, omdat ze gelijk in de bloei schieten. Soms ruik je ze al na zo'n 10 dagen.

Comment

Ik zal dat zeker in de smiezen houden! Eergister pakketje binnengekregen!

En krijg er nu nog meer zin in!! Wederom nette service van Dutch-Headshop!

Comment

Vandaag was ik in de gelegenheid om maar eens te beginnen!

Potjes gezocht schoteltjes erbij en lekker voor het raam!

Foto's!

IMG_0172.jpgIMG_0174.jpgIMG_0173.jpg

Comment

Laat de spruiten maar komen. Succes!

Grtz Q

Comment

Na lang niets van mij te laten horen ben ik terug met een hoop plaatjes!! Gaat volgens mij heel aardig! En ook nog eens zaadjes van onbekende afkomst gekregen van kennissen dus heb die ook maar gezaaid deze week!

Genoeg gepraat! Pics!

IMG_0172.jpgIMG_0192.jpgIMG_0193.jpgIMG_0198.jpgIMG_0204.jpgIMG_0190.jpgIMG_0191.jpgIMG_0199.jpgIMG_0203.jpgIMG_0202.jpgIMG_0213.jpgIMG_0214.jpg
                            Attached Files

Comment

IMG_0221.jpgIMG_0216.jpgIMG_0219.jpgIMG_0220.jpgIMG_0218.jpgIMG_0217.jpgIMG_0232.jpgIMG_0238.jpgIMG_0240.jpgIMG_0239.jpg

Comment

Bezig...
                              X