Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bing Bang autoflower (buiten in kas)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bing Bang autoflower (buiten in kas)

Korting op 420shop
    Dit wordt dus mijn eerste echte kweek(je).
    Heb 2 dagen geleden 3 Big Bang autoflower zaden besteld, vandaag lagen ze op de mat.

Heb ze nu in een bakje met water gedaan, daar vershoud folie overheen gedaan (met een gaatje erin voor de zuurstof) en op de vensterbank van mijn slaapkamer gezet.

Aanstaande zaterdag ga ik de kas bouwen. Ga dit maken van een houten skelet met plastic (doorzichtig uitteraard). Mocht iemand tips of ervaring hebben, deel deze alstublieft!
    Attached Files

Re: Bing Bang autoflower (buiten in kas)

je zaadjes niet in het licht zetten he.. :$

Comment

oh, ik wist niet dat dat uitmaakte. Zal ze even in het donker zetten dan. Thanks!

Comment

Je hoeft niet perse een kast te bouwen. Je kan ze ook gewoon elke avond weer binnen zetten.
        Enige nadeel is wel dat je dan met potten moet werken en niet in volle grond kan zetten.

succes!

Comment

Ik heb zelf een paar BB staan en kan je vertellen dat het grote meiden worden.

Zeker anderehalve meter en nu komt ze in de bloei.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

naar mijn weten gaan deze planten niet langer dan 2 maanden mee, omdat ze autoflower zijn, dus als ik grote potten gebruik zal dat toch weinig uitmaken als je het vergelijkt met de volle grond? Het leek mij beter om een kas te maken, omdat het nog wel erg vroeg is voor buiten kweek (ze gaan voorlopig nog niet naar buiten, eerst in de vensterbank), maar de kas zal de temperatuur iets moeten verhogen.
            en Silas, autoflower planten, die worden toch zeker geen 1,5 meter?
            thanks!

Comment

Nee, niet als ze gelijk in de bloei komen en dat heb je met auto's)
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

in 3 liter potten
                grotere potten zijn overbodig gezien ze niet volgeworteld worden

grtz angel777
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

2 van de 3 zijn duidelijk ontkiemt, morgen ochtend denk ik de 3e ook. Dan maar in een paar potjes aarde zetten, en in de venster bank zetten. Vandaag een kas buiten gezet. Foto's van ontkiemde zaden boeit niemand neem ik aan, dus ik zet er morgen wel een foto op van de kas.
                  beijos beijos

Comment

De zaden zijn dus inmiddels allemaal ontkiemt. Heb ze in potgrond gedaan, in (nu nog) kleine potjes. De potgrond is niet gehandeld (in ieder geval niet door mij). Maar ik had begrepen dat je de kleintjes niet gelijk bloodstelt aan kunstmest en andere middeltjes. Ze krijgen enkel wat (kraan)water op het moment, ook maar weinig. Hieronder de foto's van de 2 die inmiddels boven de grond zijn uitgekomen. Ze staan nu nog in de vensterbank, maar ik wil ze binnenkort naar buiten doen, in mn kas. Komende week is mooi weer op komst had ik gezien (wat zon, temperatuur oplopend tot 20 graden, zeker achter het glas dan).

Ciao

opgekomen002.jpgopgekomken003.jpgopgekomen001.jpg

Comment

Heej Antonaustirolm,

Cool, Big Bang autoflowertjes! Ik ben trouwens Dreejke uit Brabant, ben nieuw hier. Ik heb op het moment om het te leren 5 X Arjan's haze 3 staan maar ik heb nog een ronde betonnen sier plantenbak van bijna 1 meter in diameter en die wil ik misschien nog volplanten met deze Big Bang Autoflowers aangezien ik die zeker 2 rondes zou moeten kunnen oogsten. Dus ik ga je zeker volgen om te zien hoe het je vergaat.

Iemand trouwens enig idee hoe groot het oppervlak is dat 1 zo'n plantje nodig heeft en hoeveel ik er dus in de bak kan zetten? En hoe hoog zouden die Big Bangs worden?

Anyway, Succes met je kweek.
                      Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

Comment

Dreejke, ik heb gehoort dat ze niet hoger worden dan een meter (in goede omstandig heden). Ik ben wel vroeg begonnen, en ik doe het zonder lampen dus deze zullen wat minder worden. Heb nu alle potten uit mn vensterbank gehaald en in de kas gezet. Nu maar wachten

Comment

Nu alvast sorry voor dubbele post, maar wilde nog even de foto's laten zien (A)

Oke, de eerste foto van de thermometer is van 12:00 vandaag, deze foto: Foto0027.jpg is van 15:00 haha, werd even tijd dat ik de kas een stukje open moest zetten
                          Attached Files
                          Last edited by antonaustirol; 9 April 2011, 19:17.

Comment

Maar weer eens tijd voor wat nieuwe foto's.. ja de eerste paar weken zijn volgens mij niet echt spectaculair, maar hij krijgt nu wel leuke vormen. Gaat niet slecht volgens mij ook al ben ik vrij vroeg begonnen helemaal zonder lampen.. of had het veel beter gekunt?
                            Attached Files

Comment

Die plantjes zien er goed uit ik ben ook vrij vroeg begonnen en ook zonder lampen maar die van mij zijn nog niet zo groot als die van jou.Dat ziet er allemaal goed uit.

Comment

Bezig...
                              X