Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang Autoflower, eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Big Bang Autoflower, eerste kweek

    Korting op 420shop
    IMG_0003.jpgIMG_0004.jpgIMG_0003.jpg


    Deze morgen direct het plantje op de vensterbank gezet en ik heb de indruk dat het toch nog recupereert. Ik heb er nog wat muziek voor opgezet, Soldiers of Jah Army, alle beetjes helpen zeker. De blaadjes zijn nu toch al groen ipv geel en ze richten zich al wat meer naar boven ipv naar beneden. Wat denken jullie ervan? Gaat dit nog wat worden of is het verloren moeite?
    Last edited by lenni; 23 May 2011, 19:16.

    #2
    Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

    Lenni,

    Als mede belg meld ik u:
    Dit komt nog goed, zolang ze rechtop staan en iets bladgroen hebben, zullen ze blijven staan. Als je kan -zonder te verpotten- kan je wat aarde bijvullen tot aan de lobblaadjes (of toch hoger dan nu). Dan kan het steeltje zich omvormen tot wortel en heb je er nog iets aan.
    Staan ze op vensterbank binnen, of vensterbank buiten? Buiten opletten dat ze nog niet kapotwaaien he, ze zijn nog fragiel

    Grtz
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #3
      Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

      wordt zeker nog wat, hou ook de temp in het oog!!
      achter glas kan het wel is te warm worden.. had ik ook voor in men plastic serre in de tuin met zaailingen...
      trouwens ik zie dat je aarde bijna modder is... als je zaailingen veel water geeft strekken ze zich ook
      mooie kweek ga ik zeker in het oog houden!!
      ben ook geinteresseerd in BBAF hoeveel heb je betaald voor de zaadjes?

      Comment


        #4
        Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

        Bedankt voor de reacties, dan ben ik toch al gerust dat het nog goed komt.
        Ik heb vandaag de grond wat aangevuld tot zover mogelijk, en de nieuwe grond ook een klein beetje bevochtigd.
        De grond stond inderdaad ook een stuk te vochtig maar vandaag was hij al een pak droger.
        En hij staat veilig binnen achter de raam, enkel als het warm genoeg is, gaat hij naar buiten met een halve fles erover als bescherming.
        Voor de drie zaadjes heb ik 16.88 euro betaald, inclusief verzenden.

        Alleen heeft men plantje nu precies een paars steeltje, de overbewatering misschien?
        Attached Files
        Last edited by lenni; 27 April 2013, 14:03.

        Comment


          #5
          Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

          Vandaag heb ik een paar foto's doorgestuurd gekregen van mijn plantje.
          Ze zijn niet zo scherp maar beter dan niets zeker.



          Comment


            #6
            Attached Files
            Last edited by lenni; 23 May 2011, 19:25.

            Comment


              #7
              Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

              Meeldauw is heel hardnekkig. Of het mogelijk is, dat denk ik wel, maar ik zou het (veiligheidshalve) niet doen.
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                #8
                Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                Toen ik vandaag men plantjes ging checken, heb ik opgemerkt dat de Big Bang witte plekken krijgt op zen blaadjes, ziet er echt niet goed uit.
                Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Ze hangen ook vrij hard naar beneden.
                Ik dacht zelf aan ondervoeding, ze staat nu al wel 20 dagen in de zaaigrond, maar ik vond ze nog wat te klein om te overpotten.
                Man man, miserie miserie.







                Met de Super Skunk gaat alles goed tot nu toe.

                Last edited by lenni; 26 May 2011, 13:06.

                Comment


                  #9
                  Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                  The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                  Comment


                    #10
                    Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                    ik heb een heermoes mengsel gebruikt voor witte vlekken op het blad en voor luis.
                    Ook beetje knoflookpoeder gestrooid op de grond om de plantjes (zeer weinig maar genoeg om te geuren en in de bodem te trekken).
                    tot nu toe lijkt het te werken.
                    De witte plekken worden minder en ik zie na 1 dag geen luis meer (nou had ik er ook maar 3 gevonden op 7 planten,en weggehaald meteen maar toch).
                    Rode steeltjes en groei problemen worden vaak veroorzaakt door te veel water of een te compacte grond door ook weer vocht of te hard aangedrukt in de grond,en dan krijgt je plantje te weinig zuurstof en raakt gestressed.
                    Minder water en beetje bijvoeding zou dus geen kwaad kunnen.
                    Let wel op niet te hard van stapel lopen met de voeding.
                    Ik gebruik zelf Bio-Grow en doseer via de bijsluiter,alleen in het begind neem ik de helft van de dosering 2ml ipv 4 ml.
                    voor de rest gaat het wel goed komen,gewoon even geen water geven en je plantje lekker late gaan en groeien.

                    greetzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                      Nog niet voeden. Zijn ze veel te klein voor. Hooguit kun je wat nevelen met Ecostyle Vital of een lichte bladvoeding.
                      Zaai- en stekgrond zit voeding in, alleen minder naar verhouding, omdat het gemengd is met zand, en je hebt vorige week nog nieuwe aarde erbij gedaan.

                      Ik denk dat je nog steeds veel minder water zou moeten geven. Die gele plekken krijg je waarschijnlijk omdat ze te nat staan.
                      Je kunt de pot flink laten opdrogen voor je weer water geeft, dat bevorderd ook de wortelgroei.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                        Ah, ok bedankt, dan zal ik toch maar niet gaan voeden, had een heel erg licht mengsel klaarstaan (2ml / 1l) maar zal er dan mee wachten.
                        De witte plekken worden alleen maar groter en ze worden nu eerder geel/bruin en het blad veschrompelt ook helemaal in de punt, ze staan allebei goed droog nu dus hopelijk helpt het.
                        Want de nieuwe blaadjes krijgen er ook stilaan last van, ik heb er net nog wat foto's gemaakt.
                        De Big Bang, 16 dagen oud, hij groeit maar stillekes aan...







                        De Super Skunk, 6 dagen oud:



                        Comment


                          #13
                          Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                          Het lijkt op verbranding volgens mij.
                          Tsja, weg gaat het niet meer. De bladcellen zijn beschadigd, en worden niet meer groen.
                          Je moet nu zien te voorkomen dat nieuwe bladeren het ook krijgen.
                          Wat is de PH van die grond ? Lijkt veel turf of vezels in te zitten en erg weinig zand ? (te hoge PH/EC?)
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                            PH van de grond heb ik momenteel nog niet gemeten, ik zit tot woensdag op kot dus dat zal ook niet voor donderdag gaan.
                            Maar ze staan nu allebei al goed droog dus hopelijk is het nu gedaan met die verschrompelde bladeren.
                            Ik zal dan binnen een paar dagen ook de PH/EC ook is meten om die na te kijken.
                            En water geef ik nu met een spuit van 10 ml dus dan gaat het doseren veel makkelijker.
                            Bedankt voor de hulp alvast.

                            Comment


                              #15
                              Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

                              Vandaag men vrouwtjes nog eens op foto kunnen zetten en ik denk dat de verbranding nu gedaan is.
                              Sinds zondagavond zijn ze toch al niet meer verder verbleekt en dus vermoed ik dat het wel degelijk aan de overbewatering lag. Op dit moment staan ze perfect droog genoeg, denk ik toch.
                              De Big Bang heeft wel wat groeiachterstand opgelopen hierdoor denk ik maar nu begint ze toch goed te "vertakken".
                              De Super Skunk groeit wel goed en staat er mooi bij.

                              Big Bang AF, ze heeft geleden maar is herstellende:








                              Super Skunk:




                              Comment

                              Bezig...
                              X