Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

    Korting op 420shop
    Hallo .

    Zoals de titel vermeld, eerste kweek!!
    Ik ben om te beginnen afgelopen dinsdag met stekjes begonnen. Een dame heeft mij jammer genoeg vroegtijdig moeten verlaten. De 4 andere zijn des al niet te min aangeslagen, ze beginnen te groeien. Deze staan nu gewoon 24/7 buiten, en ik laat de natuur lekker zijn gang gaan met s'avonds een klein beetje water, en 2x in de week een klein beetje voeding. So far so good!

    Nu heb ik dusdanig de "kriebels" van het kweken te pakken, dat ik gisteren ook nog 10 Double Fun zaadjes heb besteld. Deze krijg ik maandag of dindsdag binnen. Na veel lezen en "onderzoek" ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat dit toch wel een van de makkelijkste soorten moet zijn voor een beginner. Ik ben van plan om deze tussen nat keukenpapier of watten te ontkiemen. Daarna gaan ze samen een grote pot in, en als ik eenmaal kan zien of het dames of heren gaan houd ik 1 dame en heer appart om zelf zaadjes te kweken. Een van de dames blijft in de pot, de overige de volle grond in. Mochten er meer heren bij zitten, dan zullen zij hun einde vroegtijdig moeten zien .

    Van de zaadjes en hoe dat verder afloopt houd ik jullie ook op de hoogte door middel van foto's.


    Hier alvast wat foto's van de lieftallige dames die al buiten staan:

    14052011110.jpg11052011109.jpg11052011108.jpg

    #2
    Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

    zien er niet verkeerd uit. al heeft de eerste wat raar blad nog maar dat trekt mischien wel bij. ik zou de voeding nog even achterwege laten aangezien deze jonge plantjes daar nog geen behoefte aan hebben.

    kijk ook eens bij mijn kweekverslag
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-3x-auto-2x-WW
    veel succes verder en ik zal het blijven volgen

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

      Iemand die zijn eerste kweek goed voorbereid aanpakt, dat zien we graag!
      Alvast veel plezier met het kweken, moge het je smaken!
      Ik zal af en toe hier nog eens een piekje in werpen, maar ben ervan overtuigd dat het wel zal lukken.
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

        als ik eenmaal kan zien of het dames of heren gaan houd ik 1 dame en heer appart om zelf zaadjes te kweken
        pas hiermee op, heb meegemaakt dat via de kleding toch nog bestuift werd !

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

          Daar zijn we weer met een kleine update.

          Ik had de zaadjes zaterdag al binnen gekregen (12 stuks). Deze dus meteen aan het ontkiemen gezet tussen vochtig keukenpapier in een plastic doosje met huishoudfolie eroverheen (inclusief gaatjes).
          Jammer genoeg dit weekend niet thuis kunnen komen vanwege de nodige feestjes, maar toen ik net keek waren er 4 van de 6 die ik om te beginnen had geprobeerd al ontkiemd! De andere 2 begonnen open te gaan dus dat zal ook niet meer al te lang duren. Zodra die 6 klaar zijn gaan de volgende 6 het doosje in, en diegene die al klaar zijn een grote pot in voorbereid met lekkere stekgrond. Dan afwachten of ze aanslaan, of het manntjes of vrouwtjes zijn en dan gaan ze guerilla de volle grond in op 2 dames na. Ideale plek overigens, is praktisch niet bij te komen en het verrekt er van de brandnetels. Veel kleine boompjes die ooit een keer met boomplantdag geplaatst zijn, en lekkere open stukjes er tussen. Ideaal dus!!!

          Na 3 dagen van huis te zijn geweest maakte ik me dus ook enigsinds zorgen om mn stekkies. We hebben af en toe een buitje gehad hier in het zuiden, dus qua water zat het wel goed. Maar de wind, pffff... Die heeft flink gewaaid. Des al niet te min staat alles nog keurig over eind en zijn de dames toch al weer een stukje gegroeid. Met name 1 dame gaat als een tierelier.

          Ik zal later nog even updaten met foto's van zowel de stekkies als de ontkiemde / nieuwe zaadjes.

          Mvg, Pugi

          UPDATE:
          Foto's!!



          Last edited by Pugistix; 16 May 2011, 16:57.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

              Vraagje:

              Mn stekjes hebben dit weekend buiten gestaan, maar het heeft nogal gewaaid. Ze zijn inmiddels een centimeter of 25.
              Nu zijn alle "nieuwe" blaadjes die de dames hebben gemaakt gaan krullen aan het einde van het blad. Een complete krul naar binnen toe. Dit is alleen bij de nieuwe verse blaadjes het geval.

              Is dit iets om me zorgen over te maken of kan het geen kwaad?

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                Heb je er geen foto van, zegt zoveel meer. krullende bladpunten kan duiden op een Mg tekort maar het kan ook door andere oorzaken komen.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                  Snel even wat foto's gemaakt:
                  Zoals te zien, echt alleen bij de bovenste blaadjes.









                  Last edited by Pugistix; 30 May 2011, 07:36.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                    Hoi Pugi!

                    Ik heb dezelfde zaadjes en ben er zeer tevreden van Ik denk dat die krullende blaren van overvoeding zijn. Maar das maar een gedacht want zelf ken ik er ook niet veel van.
                    Waarom heb je stokjes langs uw planten gestoken? Ondersteunen is niet nodig. Als de plantjes door de wind bewegen worden ze zeker sterker. Er komen piep kleine scheurtjes in de stengel die later weer dicht groeien. Zo word de plant steviger.
                    Die stokjes gaan schimmelen door het vocht en dat is vragen om ziektes.

                    In elk geval mega veel succes!

                    Ik word graag verbeterd! Zo leer ik bij!

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                      Hey High.

                      De zaadjes hebben het bij mij niet overleefd guerilla . De kleine plantjes waren allemaal verbrand door de warme zon.. Lesje geleerd voor volgend jaar.

                      De stekjes doen het overigens als kool hier achterom. De hoeveelheid vertakkingen en scheutjes is niet normaal... De nieuwe blaadjes krullen ook niet meer. Geen idee waar het van is gekomen..

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                        Overvoeding krullen ze omhoog dacht ik, niet omlaag. Ik kan fout zijn hoor.
                        Buiten hun krullerigheid, zien ze er goed uit.

                        Grtz
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                          Hey Dissi,

                          Dank voor de leuke reactie . Niet gewend dat mensen daadwerkelijk reageren in mn topic, vandaar weinig updates ..
                          Ze zijn sinds de laatste foto's weer flink gegroeid, het gaat lekker met dit weer. De vertakkingen e.d. gaan echt lekker op dit moment.

                          Hopen dat het flinke bomen worden!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                            Zien er goed uit gewoon zo doorgaan

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek! 5 stekjes, 10 double fun zaadjes.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pugistix View Post
                              Hey Dissi,

                              Dank voor de leuke reactie . Niet gewend dat mensen daadwerkelijk reageren in mn topic, vandaar weinig updates ..
                              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                              Comment

                              Bezig...
                              X