Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste keer plantje

    Niks aan doen. Gewoon laten staan zo. Wel bloei-voeding geven en veel lezen op het forum.
    Zo te zien moeten die nog wel een weekje of 6-7 minimaal.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Eerste keer plantje

      worden op het moment heel veel bladeren geel en gaan kapot? Ik vermoed meeldauw heb ze wel ingespoten maar lijkt nauwelijks effect te hebben, heb de dooie bladeren ertussenuit geknipt. Kan het ook met iets anders te maken hebben?

      Comment


        #18
        Re: Eerste keer plantje

        Yep, kan een hoop oorzaken hebben. Wat foto's hadden duidelijkheid kunnen brengen, helaas heb je alles eruit geknipt.

        Als een plant z'n blad niet meer nodig heeft, laat ze het vanzelf los.
        Een beetje geel blad kan nog altijd heel nuttig zijn. Een blad is een voorraadhokje voor de plant.
        Als ze iets tekort komt, haalt ze het voorraadhokje leeg, en krijg je bruine plekjes op het blad, of paarse, of gaatjes, of gewoon gele bladeren.
        Als je meteen alles afknipt, gaat de plant het dus uit een ander voorraadhokje halen, een blad wat hoger op de plant zit.
        Als je blijft knippen, blijft de plant ander blad aanspreken, en over twee weken heb je alleen een kale stengel.

        Plaats wat duidelijke foto's van je probleem, of kijk zelf wat goeie sites na als je je schaamt.
        Deze site is al een goed begin.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Eerste keer plantje

          Ik zal even wat foto's online zetten hoe ie er nou bij staat:

          11092011784.jpg12092011789.jpg12092011792.jpg12092011799.jpg12092011800.jpg

          veel bladeren zijn nu erg geel, wanneer kan ik deze gaan knippen?

          groeten!

          Comment


            #20
            Re: Eerste keer plantje

            ik zie trouwens nu pas hoe onduidelijk de foto's zijn, betere kwaliteit krijg ik helaas niet uit mn telefoon hoop dat jullie er toch wat uit kunnen halen

            Comment

            Bezig...
            X