Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mij eerste kweek buiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mij eerste kweek buiten

Korting op 420shop
    dit is mij eerste keer dat ik wat plantjes in mij tuin ga kweken.
    ik heb 5 ruderalis skunk deze wil ik in de volle grond zetten dan heb ik 8 northern lights
    en deze blijven gewoon in 10 liter potten en als deze zo 30CM hoog zijn zet ik ze 12uur
    per dag binnen in een donkere kamer .
    ook heb ik nog 8 onbekende plantjes onder de naam H2 deze heb ik nog van de binnen kweek deze staan nu 10 dagen 12 uur buiten en 12 uur binnen in een donkere kamer.

nortern lights
    IMG_7332.JPG
    ruderalis skunk
    IMG_7333.JPG
    IMG_7362.JPG
    de 2 voorste plantjes zijn ruderalis skunk en voor de rest zijn het H2 plantjes
    IMG_7363.JPG
    tot nu staan ze allemaal gewoon in potgrond en hebben ze nog geen voeding gehad.
    fred

Re: mij eerste kweek buiten

Ziet er leuk uit, zo'n mengelmoes van soortjes
    Ik ben benieuwd
    suc6 ermee

Comment

gisteren heb ik mij 5 ruderalis skunk voor de eerste keer getopt .
      IMG_7379.JPG
      IMG_7377.JPG
      ook heb ik voor alle zekerheid wat stekjes van deze plantjes gemaakt zo dat ik zeker weet dat het wel vrouwtjes zijn.
      ik heb van alle 5 de plantjes 3 stekjes gehaald als deze goede geworteld zijn zet ik deze 12 uur buiten en 12 uur in een donkere kast.
      en nu maar hopen dat er niet te veel mannetjes tussen zitten.
      IMG_7366.JPG
      hier zijn nog wat foto,s van mij andere plantjes.
      H2 deze staan nu 11 dagen op 12 uur en als ik het goed heb moeten deze nu bijna gaan bloeien .
      IMG_7367.JPG
      hier onder staan mij northern lights deze 3 wil ik over een paar dagen op 12 uur zetten mij andere 5 northern lights wil ik wat groter laten worden voor ik deze in de bloei trek.
      IMG_7370.JPG
      .
      fred

Comment

Het zal niet meevallen om ruderalisstekken aan de wortel te krijgen. In tegenstelling tot indica's en sativa's laten ruderalissen (autoflowers) zich moeilijk stekken.

Comment

hallo
          dit zijn geen autoflowers maar de gewone ruderalis skunk .
          ik ben nog van de oude stempel en had voor ik hier op het forum kwam nog nooit gehoord van autoflowers of gefeminiseerd zaad de zaden waar ik nu mee werk
          zijn nog van toen ik zelf nog binnen kweekte northern light en H2 de zaden van de ruderalis skunk heb ik gekregen en kommen van sensi seeds.
          ik wil wel graag eens zien hoe deze autoflowers het doen en heb dan ook wat autoflowers zaad besteld .

mvg,
          fred

Comment

dit zijn geen autoflowers maar de gewone ruderalis skunk. Voor zover mijn kennis reikt komt ruderalis onder meer voor in Noord Europa, Rusland e.d. Een van de eigenschappen van ruderalissen is dat ze leeftijd-afhankelijk bloeien en niet afhankelijk zijn van een fotoperiode. Door ruderalissen te kruisen met indica's of sativa's krik je enerzijds het lage thc-percentage van de ruderalissen op en anderzijds nemen de indica's of sativa's de autoflower eigenschappen van de ruderalissen over. Overigens is de ruderalis skunk van Sensi Seeds een autoflower. Althans dat vermeldt Sensi Seeds bij de zaden en naar ik aanneem zullen ze hun eigen product wel kennen. Er zijn overigens niet zo veel growers, die ruderalissen toppen: als je de hoofdtop weghaalt dan ben je gelijk de grootste opbrengst van je plant kwijt.
            Last edited by Xtreme; 3 June 2011, 15:29.

Comment

als je hem fimt of topt komen er dan geen meer buds omhoog Xtreme of geldt dat helaas niet voor de Autoflower soortjes

Keza'
              Long time ago, Back on track.

Comment

De echt kleine ruderalissen -van zo'n 50 tot 60 cm- leveren niet veel meer wiet op dan in de hoofdtop zit. De wat grotere soorten bijv. Big Devils hebben naast de hoofdtop ook nog wat lager gelegen toppen. Zelf buig ik de stengel waar de hoofdtop aan zit weleens horizontaal. De hoofdtop gaat na verloop van tijd weer verticaal groeien en in de bladoksels van de horizontaal gebogen stengel groeien dan nog wat kleinere toppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                  dit zijn geen autoflowers maar de gewone ruderalis skunk. Voor zover mijn kennis reikt komt ruderalis onder meer voor in Noord Europa, Rusland e.d. Een van de eigenschappen van ruderalissen is dat ze leeftijd-afhankelijk bloeien en niet afhankelijk zijn van een fotoperiode. Door ruderalissen te kruisen met indica's of sativa's krik je enerzijds het lage thc-percentage van de ruderalissen op en anderzijds nemen de indica's of sativa's de autoflower eigenschappen van de ruderalissen over. Overigens is de ruderalis skunk van Sensi Seeds een autoflower. Althans dat vermeldt Sensi Seeds bij de zaden en naar ik aanneem zullen ze hun eigen product wel kennen. Er zijn overigens niet zo veel growers, die ruderalissen toppen: als je de hoofdtop weghaalt dan ben je gelijk de grootste opbrengst van je plant kwijt.
                  hallo
                  oke dat wist ik niet .ik heb deze zaden gekregen met allen de info dat zo 2 a 3 meter hoog konden worden en dat rond september/oktober klaar zouden zijn met de bloei.
                  mvg,
                  fred

Comment

ik heb even bij sensi gekeken en ongeveer de helft is inderdaad autoflower en de andere helft is gewoon.
                    nu staan deze nog niet zo lang en hoop ik dat het toch nog goed komt ondanks het toppen.
                    fred

Comment

Je hoeft je maar een ding voor ogen te houden: zodra er met ruderalis-genen wordt gewerkt is het de bedoeling dat het een autoflower wordt. Dus na 12 tot 15 weken zijn de planten rijp en zeker geen 2 tot 3 meter hoog. Zal meer de richting van 1 meter opgaan. Afgezien van vaak uiterst slechte vertalingen uit het Engels is de info van de zaadleveranciers niet altijd deugdelijk.
                      Last edited by Xtreme; 3 June 2011, 17:26.

Comment

oke dan moet ik mij plan maar iets veranderen ik wou deze just in de volle grond zetten om ze lekker groot te laten worden.
                        ik denk dat ik voor alle zekerheid nu ook maar wat andere plantjes in de volle grond ga zetten .
                        als het goed gaat krijg ik volgende week nog wat white widow zaden die ik dan maar in de volle grond ga zetten met een paar northern lights die ik nu nog heb staan.
                        ik kweek wiet om mij pijn te bestrijden dus ik wil wel voor een jaartje kunnen oosten .
                        fred

Comment

Zowel White Widows als Northern Lights (NLX wellicht?) zijn goede buitenplanten: althans dat is mijn ervaring. Thans heb ik ook White Widows -naast Nadia Regina en Danish Gold- in de kas staan. En daarnaast nog 6 soorten autoflowers. In het najaar ga ik zo'n 10 auto's op 2 aparte locaties laten bestuiven door een Nadia en een Danish Gold.
                          Auto's kun je zowat hele de zomer oogsten. De Big Devil op bijgevoegde foto's heb ik maart op de vensterbank laten ontkiemen, op 15 april is hij naar de kas verhuisd. De foto's heb ik op 31 mei genomen. Zoals je ziet is zij bijna afgebloeid. Je kunt tevens zien dat je de hoofdtop ongemoeid moet laten, want daar komt het meeste van af.
                          Attached Files
                          Last edited by Xtreme; 3 June 2011, 19:14.

Comment

vandaag kwam ik tussen de 4 H2-plantjes die in een bak staan het eerste mannetje tegen.
                            IMG_7381.JPG
                            IMG_7383.JPG
                            en nu maar hopen dat het bij deze ene blijft
                            fred

Comment

Waar staat de afkorting H2 voor? Ik ken dat soortje niet.

Comment

Bezig...
                              X