Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

Kijk eens aan. Misschien spaart ze al haar energie al om topjes te maken .
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Netjes dat komt nog wel goed dan met die kleine!

Later

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Comment

Update 10-07

Moggu,

De plantjes staan er goed bij en de kleine duivel begint buitenaardse vormen aan te nemen , ze ziet er wel groen en gezond uit dus ik laat haar maar met rust.

Ik heb de laatste dagen weer veel gelezen op het forum maar heb toch twee vragen.

1. Zal ik mijn planten toppen voor meer opbrengst? Hoe en wanneer zou ik dit het beste kunnen doen?
        2. Zal ik ze daarna ook wat voeding bijgeven? Ik heb het idee dat ze niet zo erg hard groeien en dat dat alles met het oer-Nederlandse weer te maken heeft. De komende 2 weken wordt het ook niet veel bijzonders met het weer...

Alvast weer bedankt voor jullie hulp

10072011081.jpg10072011078.jpg10072011077.jpg10072011082.jpg10072011083.jpg10072011084.jpg10072011085.jpg

Comment

Nu zou ik ze nog niet toppen, daar zijn ze nog vrij jong voor.
          Of je topt of niet, moet je zelf kiezen. Maar normaal gezien mag je toch zeker op een week- afhankelijk van het weer- twee weken groeiachterstand verwachten (je plant staat iets van een 4 dagen stil, maar daarna schiet ze maar trager terug in de groei).
          Om die reden zou ik het dus niet doen, de groeitijd is daarvoor wat te kort aan het worden heb ik de indruk.
          Is het daar geen mooi weer dan? Hier schieten ze omhoog als bamboe.
          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Hey Dissi,

Bedoel je, ik zou ze niet toppen of ik zou ze niet voeden? Ik woon in het zuiden maar t weer blijft gewoon slecht. Meerdere buien per dag en alleen maar bewolking.

OF moet ik ze gewoon behandelen als al mijn andere planten (verschillende soorten munt, thijm, salie, rozemarijn, chocolademunt) die ik gewoon met rust laat?

Comment

Het vochtige weer maakt tijdens de groeiperiode niets uit het is zelfs goed. Pas als de bloei begint zouden ze echter wat droger moeten staan.zo te zien gaan je dames wel goedkomen. Het is en blijft (lekker) onkruid dat sterker is dan een 'normale' plant.
              K volg je Rob
              Last edited by nitoh; 19 July 2011, 23:42.

Comment

Tjongejonge wat een weer, de dames gaan op waterplanten lijken...

Comment

Ja hier ook al! bahbah ik heb mijn kleinste maar naar binnen gehaald staat netjes onder een spaarlampie.

Succes nog! Zorg dat je gaatjes hebt onder in je pot.

Laters

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Comment

gewoon met rust laten is het beste , zijn pas maandje oud hoor.
                    zorg dat ze niet verzuipen ,
                    maak een potparka zodoende dat je aarde niet doorweekt raakt
                    groei ze

Comment

Gelukkig een droge dag vandaag De plantjes zijn nu 40 dagen oud.

Ze zijn flink nat geworden en de blaadjes zijn wat gaan hangen maar ik neem aan dat dat gewoon goed gaat komen. Gisterochtend toch maar even een schuilplaats voor ze gemaakt. Plastic zeil met wat gewicht op de houten tafel en de planten eronder...

Little devil ziet er nog steeds buitenaards uit, het grotere verkleurde lobblad begint af te sterven maar zoals je kunt zien maakt ze wel gewoon nieuwe blaadjes aan. Ik ga haar vandaag gewoon nog ff verwennen met een liedje gezongen door mijn vriendin...

Fijn weekend!

15072011087.jpg15072011088.jpg15072011089.jpg15072011090.jpg15072011091.jpg

Comment

Hey Rob,

Ze staan erg nat te begrijpen door dat K weer. Probeer even de toplaag van je pot te harken en zet ze goed in de zon dan zie je hem zo weer stevig worden.
                        Probeer ook een soort geultje te maken aan de rand van je pot zodat het water niet naar de stam loopt en aan de zijkant van je pot de grond in zakt.
                        Verder ziet het er netjes uit hoor, hoe meer blad ze krijgen hoe harder het dalijk gaat de groei!

Succes

Laters

Comment

ze staan er goed bij hoor ga zo door!!

gr

Comment

De kleine duivel begint er nu echt grappig uit te zien ze lijkt wel een kabouter wietplant. Gek toch om te zien dat die kleine net zo oud is als die andere 2...

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende: Ik krijg aardig wat bruine plekken en droge blaadjes aan de 2 grootste planten (zie foto's). Ik heb ze geen voeding gegeven en dankzij het weer zijn ze toch wel behoorlijk vochtig. Het lijken wel brandplekken. Iemand enig idee???

19072011093.jpg19072011099.jpg19072011100.jpg19072011101.jpg19072011102.jpg

Comment

Hey Rob,

Ik heb hetzelfde op de onderste bladeren, ik denk dat het te maken heeft dat ze 's nachts niet helemaal donker staat, dan stoot ze minder schadelijke stoffen uit. Lamp in de tuin of straatlantaarn. Probeer een donkerder plekje te vinden in je tuin. Als je bladerdek dalijk wat groter is gewoon die slechte er tussenuit dieven. Kost alleen maar kracht om in leven te houden, maar je moet wel voldoende bladeren over houden voor het licht op te vangen (fotosynthese). Als iemand denkt dat ik uit mijn nek klets verbeter me dan, want ik ben ook nog maar een beginneling, maar dit lijkt me basis biologie?
                              Verder ziet het er netjes uit toch?
                              Zittten ze nog in de stekgrond? Of is het gewone potgrond?

Laters
                              Last edited by DonPassie; 19 July 2011, 16:23.

Comment

Te nat gestaan en in een te voedselrijk medium voor spruitjes.

ik denk dat het te maken heeft dat ze 's nachts niet helemaal donker staat, dan stoot ze minder schadelijke stoffen uit. Lamp in de tuin of straatlantaarn.
                                Als je bladerdek dalijk wat groter is gewoon die slechte er tussenuit dieven. Kost alleen maar kracht om in leven te houden
                                De plant kost het geen energie om een eenmaal uitgegroeit blad in stand te houden ze haalt er alllerlei bruikbare bouwstaffen uit om die bovenaan in je plant weer te hergebruiken en zet er afval stoffen in weg. Gewoon laten zitten tot de plant ze zelf afstoot, dan wel opruimen.

Als iemand denkt dat ik uit mijn nek klets verbeter me dan, want ik ben ook nog maar een beginneling, maar dit lijkt me basis biologie?
                                Naja ik denk dat je idd behoorlijk uit je nek luld en mensen zo op een verkeerd been zet.

Comment

Bezig...
                                X