Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslag powerplant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweekverslag powerplant

Korting op 420shop
    Beste lezers,4 weken geleden ben ik begonnen met het kweken van mijn plantje,ik ga vanaf nu een kweekverslag houden.mijn doelen zijn:Veel leren over de wietplanthet op de juiste manier onderhouden van mijn plantjede lezers van dit forum te amusereneen goede oogst zou ook leuk zijn op dit moment staat mijn plantje onder het afdak omdat ik denk dat zij iets te veel water krijgtik hoop dat het een succesvol verslag wordt(ik sta altijd open voor tips)

mijn excusses voor de slechte opening ik had rekening gehouden met allineas etc alleen tijdens het opslaan van het bericht werdt alles achter elkaar geplakt

Hier komen een paar foto,svolgens mij zien de plantjes er goed uit,ik maak me alleen een beetje zorgen om de verkleurde blaadjes.kan iemand mij vertellen wat ik op dit moment kan doen voor mijn plantjemet vriendelijke groetalvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by ceBep; 16 June 2011, 19:15. Reden: triple post

Re: kweekverslag powerplant

zien dr gezond uit, iets meer info zou leuk zijn zoals......stekjes of zaad, wat voor grond, wat voor potten ga je gebruiken enz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matthieu
      Hier komen een paar foto,svolgens mij zien de plantjes er goed uit,ik maak me alleen een beetje zorgen om de verkleurde blaadjes.kan iemand mij vertellen wat ik op dit moment kan doen voor mijn plantjemet vriendelijke groetalvast bedankt
      je plantjes zou ik verlopig even geen water geven,ik denk dat ze te nat staan zo aan de foto's te zien.
      Dit kan de groei ernstig belemmeren en voor misvormd blad ed zorgen.
      gewoon even laten gaan en niks geven ook geen voeding dan gaan ze als een speer zo.
      Suckses

Greetzz

Comment

bedankt voor jullie reacties . meer informatie volgt hieronder:ik gebruik gewone potgrond van het tuincentrum. de plant stond tot gisteren in een potje van ongeveer 2 liter zojuist staat deze in een pot van 30 liter.de volgende fotos komen morgen.mvg matthieu

Comment

Daarvoor zal ze je danken, 30 liter is stukken beter, je zult het verschil zien na een paar dagen...

Comment

bedankt voor je reactie hier volgen de foto,s van vandaagik vraag me af of het kwaad kan als er bladeren verkleurd zijn.
            Attached Files

Comment

Ziet eruit alsof ze een beetje verbrand zijn,ik weet niet of je al bijvoeding gebruikt heb?,maar als dat wel het geval is is dat waarschijnlijk de oorzaak.
              gewoon het plantje laten gaan geen voeding en weinig water geven(beter iets te droog als te nat).
              Suckses

P.S.
              Mischien ook beter om de pot wat voller te gooien met grond.(staat wel erg laag in de pot zo)

greetzz

Comment

bedankt voor je reactie.Ik heb de plant nog geen bijvoeding gegeven.ik zal zo snel mogelijk aarde bijvoegen.mvg matthieu.

Comment

het ziet er inderdaad beetje uit als verbrand ja.. Veel Pptjes dit jaar, succes ik ga je volgen

Comment

IMG00058-20110617-1302.jpgIMG00057-20110617-1302.jpgIMG00059-20110617-1302.jpgBeste lezers,
                    Vanmorgen toen ik wakker werd keek ik even naar mijn plant.
                    ik zag dat de blaadjes een beetje naar beneden hingen ik dacht dit komt in de loop van de dag wel weer goed nu is het 1 uur en de bladeren hangen nu bijna helemaal naar beneden.
                    Wat is het probleem volgens jullie en wat kan ik er aan doen.
                    mvg matthieu

Comment

er is ook veel regen gevallen en het heeft behoorlijk gewaaid
                      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Denk dat ie toch te nat staat of gestaan heb.
                        zou de pot voller met grond zetten(droogt ook je huidige grond meteen een beetje).
                        en je plantje even op een rustige droge plaats zetten.
                        dan komt het vast wel goed.
                        En wat voor grond gebruik je,want als de grond te zwaar bemest is dan kan dat ook voor wat slapheid en vertraging zorgen als ik me niet vergis.
                        Suckses

greetzz

Comment

Bedankt voor je reactie,
                          ik zal het meteen doen.
                          ik gebruik potgrond van het tuincentrum.

Comment

Ik heb zojuist mijn plantje even uit de grond gehaald om wat aarde bij te voegen.
                            Ik zag dat mijn aarde bestond uit meerdere bonken klei.
                            ik heb er 1 geheel van gemaakt.
                            Op de ondergrond heb ik een beetje hooi gelegd voor wat vochtopname.
                            ik hoop dat mijn plantje er bovenop komt.
                            mvg matthieu

Comment

Tja aan je grond heb het niet gelegen dan dat is zeker.
                              En dat ie te nat gestaan heb is ook zeker zo te lezen met die klei bonken.
                              Ik heb het zelf ook gehad en heb ze toen een week of 2 a 3 geen water meer gegeven en dat werkte perfect.
                              belangrijk is wel dat je goed op let dat je grond niet TE droog word,dus let goed op de blaadjes want als die een beetje naar boven krullen staat ie te droog en moet je onmiddelijk water geven.(anders krullen de blaadjes te ver en slaan ze dicht en vangt je plant minder zon en dus energie)
                              Zorg ook dat er voldoende gaten in de pot zitten voor een goede drainage(liever een gat teveel als te weinig).
                              En met dat hooi weet niet of dat verstandig is dit ivm met schimmels en rot ed.(Hydro korrels is zeker goed)
                              Ook als de zon lekker schijnt zorgen dat de luchtvochtigheid hoog genoeg is,dit omdat je plantje nog eigenlijk een stekje is.
                              Als ze wat groter zijn hoeft dat niet meer.
                              Komt wel goed Suckses

greetzz

Comment

Bezig...
                              X