Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes in de tuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes in de tuin

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Vorig jaar heb ik voor de fun een aantal zaden ontkiemd afkomstig uit bijenvoeder. Resultaat gaf me natuurlijk een man en een hermafrodiet, en voor 90 % vrouwelijk.
    Kennis over wietplanten had ik toen nog niet en ik heb wat zaden bewaard.
    Na het forum een aantal keren goed doorgespit te hebben heb ik veel informatie op gedaan. Waardoor ik erachter kwam dat ik dus zowat gefiminiseerd zaad in handen had...Dusss zaaien die handel

    Mischien is het wel interessant om jullie wat foto's te laten zien, want het zijn best mooie planten die oorspronkelijk dus uit bijenvoeder komen.

    De foto met de weipaal is een hermafrodiet, om de x aantal dagen verwijder ik de ballen zodat ik geen stuifmeel in de tuin krijg en de boel niet in het zaad gaat schieten.
    Plant is "getopt" en 3 a 4 takken lijken de hoofdtoppen te worden. Prongelijk Gefimmed?

    De afgebroken zijtak kon ik niet in de container gooien dus deze heb ik schuin afgesneden en in een emmer water gezet. Hij doet het nog, inmiddels al 2 weken geleden.

    Ik gebruik alleen Koeienmest korrels als mest.

    De grote plant is een keer afgebroken geweest, 30 cm onder de top. Deze heb ik gespalkt en ze groeit gestaag door!
    Opmerkelijk is dat deze plant in de gele grond staat (hier hebben tegels gelegen). En staat naast de fundering van de schuur.
    De stikstof zit wel in de grond dat blijkt door de enorme groei ten opzichte van de planten in de zwarte grond. Maar ben benieuwd of er
    ook genoeg stoffen in zitten voor de bloei. Ik wil de natuur zo veel mogelijk de gang laten gaan.

    Groeten en meer foto's zullen volgen.
    Attached Files
    Last edited by extravaganza; 26 June 2011, 12:44.

    #2
    Re: Plantjes in de tuin

    De grote plant is helaas omgewaaid door de harde wind afgelopen week ik heb haar nog proberen te redden maar het mocht niet baten, de volgende dag hing alles slap.

    De zijtakken en hoofdtop heb ik schuin afgesneden en in een emmer water gezet en zijn weer bijgetrokken.

    Ik verwacht hier geen opbrengst meer van, de plant was nog niet in bloei geschoten. Weet iemand of de takken nu nog in de bloei kunnen schieten of moet ik dan extra stoffen aan het water toevoegen? Is het als het mogelijk is nog de moeite om nu een aantal stekken te maken?

    Ik hoop dat ik wat tips krijg.

    Groetjes

    Comment

    Bezig...
    X