Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

    Korting op 420shop
    hey allemaal,

    Begin mei heb ik 7 zaadjes tussen 2 watjes gedaan en er kwam er helaas maar 1 uit!
    Die heb ik 1cm diep in de grond gezet en de overige zaadjes er maar bij gestrooid, want je weet maar nooit.
    Iedere 3 dagen kwam er een nieuw plantje tevoorschijn, tot een totaal van 5.

    De "gestrooide" zaadjes hadden er denk ik heel veel zin in want die lagen boven op de aarde en zijn dus eerst naar beneden gegroeid en daarna terug naar boven.
    Het plantje dat in de watjes al ontkiemd was ging toen ze in de aarde stond als een speer de lucht, en de andere 4 wat rustiger.

    Bij die 4 anderen ben ik gaan experimenteren door de hoofdstam aan de bovenkant eraf te snijden, daar waar er 2 takken de zijkant op gaan. Dat heb ik bij mijn buurman in Spanje gezien en die had een dikke struik waarvan de stam in een Y-vorm ging en dat leek mij ook leuk. Ik noem het maar "splitten"

    Ze zijn inmiddels al aardig groot, maar mijn vraag is nu, wanneer zijn deze dames van plan te gaan bloeien? En kun je dat vooraf al zien of zoiets?


    Foto's:

    DSC_5505.jpgDSC_5548.jpgDSC_5566.jpg837205ed91aa9eb0d95c7cfb2949dffb.jpg11c5f956aed031666f6fc92021e2d99b.jpgDSC_5803.jpgDSC_5856.jpgDSC_5915.jpgIMG-20110718-WA0005.jpgIMG-20110718-WA0009.jpgIMG-20110720-WA0003.jpgDSC00213.jpgDSC_5972.jpgDSC_5973.jpgDSC_5976.jpg
    Het blaadje op de 3e foto is beschadigd door de kat...ik was even naar het toilet en toen had hij al toegeslagen!
    Op foto 9 is veel geel blad te zien op de plant links. Ik was toen op vakantie en mijn plantenoppas had wat foto's doorgestuurd via whatsapp,
    maar toen ik de gele bladeren zag heb ik ook direct gevraagd of hij ze wilde verwijderen.
    De laatste foto is het topje van de hoge (niet-gesplitte) plant.

    Hoop dat jullie het leuke foto's vinden en dat jullie me wat informatie kunnen geven

    Oja, als jullie iets aan de planten willen zien waar ik zelf nog niet duidelijk een foto van heb gemaakt, dan kunnen jullie dat zeggen en dan maak ik er zo snel mogelijk een foto van en post ik die ook!

    Bedankt alvast!

    Gr Dubjunk.

    #2
    Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

    ivm bloeien ,

    als het geen af is kan je dat zelf bepalen he

    je kan ze verdonkeren !! dus op 12/12 zetten

    ivm hoe je het ziet !! is beginverschijnsel in de oksel van de plant

    groetjes
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

      Jow Dub

      Dat splitsen/splijten wat jij noemt... is volgens mij toch gewoon "Toppen" ?

      Verder zien ze der goed uit, wel oppassen met die schaaltjes onder je potten, als daar te veel water in blijft staan, kunnen de wortels in het water blijven staan
      Wel lijkt het alsof de plantjes nu wat tekorten krijgen? Geef je voeding? of is het nu alleen regenwater wat ze krijgen? Zo te zien aan je foto's blijft er ook water in de schalen onder de potten staan, je kan hier ook wat gaten in maken (in de schotels onder de pot)

      Heb je tot nu alleen de grootste getopt? of allemaal, want ze zouden nog wel eens over je balkon kunnnen gaan groeien

      Succes !
      __________________________________________________ ______________

      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


      sigpic

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

          Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
          Jow Dub

          Dat splitsen/splijten wat jij noemt... is volgens mij toch gewoon "Toppen" ?

          Verder zien ze der goed uit, wel oppassen met die schaaltjes onder je potten, als daar te veel water in blijft staan, kunnen de wortels in het water blijven staan
          Wel lijkt het alsof de plantjes nu wat tekorten krijgen? Geef je voeding? of is het nu alleen regenwater wat ze krijgen? Zo te zien aan je foto's blijft er ook water in de schalen onder de potten staan, je kan hier ook wat gaten in maken (in de schotels onder de pot)

          Heb je tot nu alleen de grootste getopt? of allemaal, want ze zouden nog wel eens over je balkon kunnnen gaan groeien

          Succes !

          Comment


            #6
            Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

            De dames zijn allemaal van hetzelfde soort: citral
            Ik heb ze al lang al bij elkaar vandaan hoor, kijk maar op de latere foto's maar ik geef je gelijk, ik was er te laat mee, ik heb namelijk wel moeten trekken om de wortels enzo uit elkaar te halen en dat kan natuurlijk nooit goed zijn, maarja het is mijn eerste keer...
            en qua licht zit het denk ik wel goed, ze krijgen de hele dag het daglicht.
            maar wat zijn internodes?

            gr.

            Comment


              #7
              Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

              Internodes zijn vertakkingen vanaf de hoofdstam, je plant lijkt indd wat kaal. Net wat solar zegt, ze lijken weinig licht te hebben gehad, volgens mij is dat zo!

              Grtz
              Is het glas halfleeg of halfvol?

              Comment


                #8
                Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

                maar meer licht dan het daglicht kan ik ze toch niet geven? :O
                Last edited by ceBep; 2 August 2011, 23:13. Reden: quote verwijderd, lees de regels omtrent quoten

                Comment


                  #9
                  Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

                  Leuke plantjes het soortje citral heb ik nog nooit van gehoord
                  Succes!!
                  Groet,
                  PlasticHorse

                  Comment


                    #10
                    Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

                    Update:

                    foto's gemaakt voor Wizz, die wilde graag foto's van de oksels en de toppen zien maar ik heb wel gewoon ff van alles wat gemaakt:
                    DSC_6037.jpg
                    DSC_6039.jpgDSC_6043.jpg
                    dit is dus die lange, en ik vroeg me eigenlijk af waarom deze paarse takjes heeft...?
                    DSC_6044.jpg
                    DSC_6045.jpg
                    en hieronder nog wat okselfoto's
                    DSC_6046.jpg
                    DSC_6047.jpg
                    DSC_6048.jpg

                    ik hoop dat je/jullie er wat aan hebt/hebben!

                    grz

                    Comment


                      #11
                      Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PlasticHorse View Post
                      Leuke plantjes het soortje citral heb ik nog nooit van gehoord
                      Succes!!
                      ik heb citral gerookt en dat is een zeer smaakvolle wiet met een superlekker geurtje en ik kreeg er een "upspace" van. zo noem ik dat altijd maar. je wordt er heel high van, niet stoned.
                      ik vond het een heel lekker wietje en daarom heb ik die gekozen, dus hopen dat het wat wordt!!!

                      grz

                      Comment


                        #12
                        Re: Dubjunks eerste kweekverslag! bloeibloeibloei?

                        Ze staan nu lekker te genieten in de zon
                        dit kan toch niet te weinig zon zijn jongens? ze staan er de hele dag in...meer dan dit kan ik ze niet geven. (of ik moet spiegels eromheen zetten ofzo)
                        ben nu wat minder water aan het geven, en ik heb het idee dat ze daar al iets meer van opfleuren, vooral die lange ongetopte.

                        DSC_6059.jpgDSC_6060.jpg

                        grz

                        Comment

                        Bezig...
                        X