Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek: Cheese en Jack Herer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek: Cheese en Jack Herer

    Korting op 420shop
    Jeepz iedereen

    Dit is de eerste keer dat ik ga kweken en ik voel me al sinds ik de zaadjes liet ontkiemen verantwoordelijk ( een beetje zoals een vader). En geestig dat ik het vind!!
    Voor de mensen die helemaal willen mee zijn met mijn verhaal, lees deze topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ighlight=verde

    Int kort: Kwas dus van plan om de 1ste keer binnenkweek te doen op mijn kot, totdat ik te horen kreeg dat dit geen goed idee is omdat er een grote kans is dat mijn kotbaas mij hiervoor buiten zal gooien..
    Ik had ondertussen al zaadjes besteld en heb maandag 8 aug om 23u gestart met ze beiden te laten ontkiemen.
    Ik weet het voor buitenkweek ben ik wat laat, maar voor degene die de moeite deden om mijn volledig verhaal te lezen.. is het dus al duidelijk dat ik het vooral gewoon eens wil proberen, ondanks de goede/slecht afloop.

    Voila..

    Ondertussen heeft de tijd zijn werk gedaan en is mijn jack hererzaadje al in een pot gestoken..
    Als ik het goed heb begrepen, moet ik nu nog een dag of wat langer wachten totdat hij met de steel boven de aarde uitkomt en moet mijn pot in het donker staan tot dan.
    Dan.. vanaf dat het plantje boven aarde komt mag het in het licht? klopt dit?
    Wil dit dan zeggen dat ik bv morgen of mss overmorgen mijn plantje op de vensterbank kan zetten gericht naar het zuiden waar het 18u of toch zoveel mogelijk licht moet hebben?

    Mijn ander zaadje (cheese) heeft ook al een wit staartje maar dit was nog maar 3mm lang. Die van Jack herer was zeker iets meer dan een cm.
    Moet ik met mijn cheese nog wachten tot vnvd ofzo om in een pot te steken of maakt de lengte van zijn worteltje niet veel uit?

    Ik heb al wat zitten rondneuzen op het forum, maar kwou gewoon nog eens voor de zekerheid weten of ik wel goed bezig ben..

    Natuurvriendelijke groeten
    een beginnende kweker ( met een enorm grote goesting! )
    Verde

    #2
    Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

    goede start, succes met de kweek.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

      Klinkt goed he! Godspeed Verde!!!

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

        Net het cheesezaadje ook in een pot gestoken! Jipla!

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

          Picture time! IMG_2359.jpgIMG_2360.jpgIMG_2362.jpg Dit waren 3 foto's van gisteren toen ik de ontkiemde zaadjes verpot heb..

          IMG_2364.jpgIMG_2365.jpg en dit is de Jack herer die vanmorgen uitgekomen is. ( sorry alst ietske te wazig is, maar mijn flits is een beetje kapot )
          Cheese is nog niet uitgekomen maar die heb ik dan ook 6 tot 8 uur later verpot.

          Kheb wel gisteren minder goed nieuws tegengekomen op het forum..
          Ik heb mijn zaadjes in potten gestoken met potgrond en niet in zaai en stekgrond
          blijkbaar is er nu een grote kans dat het experiment mislukt door teveel voeding voor het zaadje..

          Kan ik hier iets aan oplossen/veranderen? is het nog slim van te verpotten naar zaai en stekgrond?

          Verde

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

            Als je veel geduld hebt en beschikt over een zeer fijne motoriek kun je dit eventueel proberen maar ik denk dat je het nu beter wat op zn beloop laat gaan en kijken wat eruit komt. Het kleine tere witte worteltje dat uit het zaadje gekomen is is nu de levensader van je toekomstige plant en indien gekwetst zal ze nog weinig voor jou kunnen betekenen. Eventueel kun je wat aarde met daarin het zaadje overzetten in een met zaai- en stekgrond gevuld potje, zo hoef je niet aan het worteltje te raken. Aan jou de keuze, of het risico dus.

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

              Ik heb het ook gewoon in potgrond gedaan hoor. Ziet er alleen uit alsof je het zaadje wat te hoog geplant hebt, maar moet je nu niks meer aan doen, gewoon grond bijvullen als ie groter is. Ziet er goed uit hoor.
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                Jeeps iedereen.
                Na een heftig weekendje is er alweer een beetje tijd gepasseerd en dat is uiteraard ook helemaal te zien aan mijn plantjes!
                Ik ben vree basic bezig en heb een serre(ke) geconstrueerd en aangezien ik (nog) niet investeer in lampen en dergelijke, krijgen mijn plantjes licht door een bureaulamp..
                Graag wat commentaar ofdat ik zaken moet anders aanpakken of ofdat er iets op te merken is aan de plantjes..( neg of pos beiden zeer welkom!)

                Ik ben nog van plan om ze nog efkes onder een bureaulamp te houden en dan hoop ik op wat beter weer zodat ik ze een 10-tal dagen op mijn vensterbank kan laten groeien..
                Eenmaal ze wat sterker zijn, neem ik ze mee op een treinreis en zal ik ze normaal gezien bij mijn vader zetten.
                Die zal dan mijn zorgende taak wat overnemen, hoogstwaarschijnlijk wel met wat minder ongeduld.

                Pictures!:

                Zo ziet mijn basic-constructie er uit:IMG_2394.jpgIMG_2395.jpg ofdat er genoeg frisse lucht is, ben ik niet zeker. Vanonder is ruimte om lucht te circuleren, maar zoals je ziet ben ik dus nog wat aan het experimenteren/improviseren.


                IMG_2396.jpgIMG_2397.jpgIMG_2398.jpgIMG_2399.jpgDe kleinere plant is Cheese en de grootste is Jack herer.

                Graag reacties, commentaar per favore!

                Greetz
                Verde

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                  @ $ir: kheb dus het risico niet genomen en gewoon verder gedaan in potgrond..
                  Nu nog hopen op beter weer ( zoals iedereen)

                  grts verde

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                    Een bureaulamp is niet goed voor je schatjes verde. De zon heeft op dit moment nog steeds veel meer kracht dan een simpele gloeilamp. Dus...beter helemaal voor het raam zetten kerel.

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                      ow! Kwas daar al wat bang voor dat ik verkeerde dingen aan het doen was..
                      Ondertussen heb ik ze verplaatst en staan ze aan het raam.
                      Kzal sebiet nog eens wa foto's opzetten. Ze zijn alweer een goe pak gegroeid.

                      Verde

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                        Foto-update!:


                        Constructie: IMG_2406.jpg
                        They grow fast!:IMG_2407.jpg
                        Jack H:
                        IMG_2409.jpg Cheese: sorry, de blaadjes zijn wazig doordat mijn flits niet werkt..

                        als ik daar een oplossing voor gevonden heb, dan trek ik micro-foto's.

                        Greetz
                        Verde
                        Attached Files
                        Last edited by Verde; 16 August 2011, 15:05.

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                          over een weekje overpoten en goed diep erin zetten je steel is nogal lang en even goed laten groeien en niet te veel aan doen dan komt alles goed!
                          heb vandaag me big bang autoflowers binnengekregen ban benieuwd of het nog wat word voor de buitenkweek aangezien me silverhazejes zijn gejat door een paar mongolen...

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                            als je ze in andere potten gaat doen,kun je ze tot aan de lobblaadjes in de grond doen suc6 manneke

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                              jeeps!

                              Moet ik nog een week wachten? of mag ik ze morgen ofzo ook al verpotten?
                              wat is het beste voor de steel?

                              @ganjaman: Guerilla dan? waren je planten al oud?

                              Verde

                              Comment

                              Bezig...
                              X