Mededeling

Collapse
No announcement yet.

willems buitenkweek 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

willems buitenkweek 2011

Korting op 420shop
    Aangezien de bloei van de planten volop aan de gang is, is het weer interresant voor mij wat fotos te maken voor het verloop van de bloei te volgen.
    daarom start ik dit topic en plaats ik hier mijn fotos van mijn buitenkweek (onbekende stekken 3 keer).

ik had aan het begin van de bloei ff een stagnerende periode in de bloei ( overgang groei/bloei), maar tegelijk met het vol aanzetten naar bloei zag ik een voedingstekort ontstaan. (te veel vergelende bladeren) Ik voede in de voorgaande periode met hesi groei/bloei 3ml/l om en om. (met slecht weer sloeg ik wel eens een voedingsbeurt over en gaf ik gewoon leidingwater dat ik 2 a 3 dagen in voorraadvat laat staan buiten bij de planten).

De waterhoeveelheid die deze struiken nu gebruiken is 10 liter water om de 2 dagen op normale temperaturen tot 13 liter elke dag bij 28 c + weer.
    de planten staan in 90 liter speciekuipen met 5 cm gewassen hydrokorrels op de bodem en plagron growmix als substraat.

sinds een week voed ik elke waterbeurt 3ml/l bloei wat nog niet het gewenste effect liet zien, daarom de laatste keer 5 ml/l voeding en ik blijf dit nou om en om voorzetten. nog een week of 2 a 3 dan geef ik 5 ml/l hesi bloei en 2,5 ml hesi p-k om en om tot 1 week voor oogst. Ik laat ze zo lang als mogelijk buiten in de kas staan (weer), en ik hoop dat dit omstreeks medio oktober leidt tot een mooie oogst.

met het opvoeren van de voeding zie ik weer mooie donkergroene bladeren, dit terwijl het vergelen van het blad toch voorzet in mindere mate. (ik denk normaal zo tijdens deze fase van de plant.

de takken van deze struiken ( 1,5 meter breed en 1,70 meter hoog ) beginnen nu te zakken vanwege de bloei en ik vind de aanzet en lengte van de toppen hoopgevend (ik hoop alleen niet dat ik gedonder ga krijgen met ondersteunen van de takken vanwege het gewicht in het laaste stadium van de bloei).

m.v.g.
    willem
    Attached Files

Re: willems buitenkweek 2011

het ziet er goed uit
    mooie topontwikkelilng
    en veel te vrezen heb je niet als je zo verstandig bent je takken op te binden
    en met zo n mooie houten constructie errrond hoef je geen palen te gebruiken
    en kun je de takken opbinden (met rekkers) aan het geraamte

veel succes nog met de verdere bloei

greetz
    ph

Comment

He willem ziet erg echt goed uit.
      Veel toppen! Dat dakje is ook perfect voor die toppen nu blijven ze lekker droog
      NLX outdoor kweek 2011
      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

thx voor de reacties.
        wat bedoel je met rekkers purple ???
        ik kan de hoofdstam wel schoren aan het houten frame van de kas en zo de boel een beetje stabiel houden.
        maar is nu nog niet nodig, ik verwacht wel dat ik er niet aan ga ontkomen over een paar weken. Maar met wat maak ik de aansluiting op de stam zodat de stam niet beschadigt raakt bij beweging ???
        En met ons weertje in nederland is zo een geimpoviseerd kweekkassie helemaal nog niet zo slecht, vooral de laatste fase van de bloei erg van belang.
        deze kas heb ik nu al 2 seizoenen in gebruik en ik moest wel al een keer alle folie van de kas vervangen ( wordt poreus en scheurt) . meteen maar een scharnierend dak voor hete dagen en meer direkte zon in de kas.
        Attached Files

Comment

Met een rekker bedoeld hij een elastiek, hihi.

Comment

dus met een elastiek op de plant, aan de elastiek touw/ijzerdraad tot aan de constructie ???

Comment

ik gebruik van die fietsbinderselastieken van metertje waar er een haak onderaan inzit
              je kunt ook waslijndraad gebruiken , dat is minimaal flexibel
              als je touw of ijzerdraad zou gebruiken ,dat kan snijden en is wat stugger
              zorg er dan wel voor dat je stevige elastiek gebruikt die in kleding zit of waar men weckpotten mee dichtdoet
              je construcite is goed open dus kan de wind er goed door en dan verkies ik elastieke snelbinders

zolang ej ze maar vastbind dan ben je goed bezig

greetz

Comment

Ik wou dat ik zon kassie had .. hele mooie planten maat..

Comment

mooie serre heb je daar!
                  planten zullen er nog van genieten, zien er momenteel erg goed uit
                  gr

Comment

mooi gedaan man!!
                    veel beters kun je buitenstaande planten niet bieden!!

ben benieuwd naar je eind resultaat!

keep on growing!!

Comment

100_2371.jpg100_2372.jpg100_2373.jpg100_2377.jpg100_2378.jpg100_2380.jpg100_2382.jpg

ff een update,
                      we zijn een week verder en ik ben langzaam bezig met het ondersteunen van de onderste takken met bamboe stok en tai rap.
                      De toppen beginnen zwaar te worden en de takken hangen door.
                      ik denk dat het goed uitziet met nog (hopelijk) 4 a 5 weken te gaan.

ik voed nu flink ( 5 ml bloei/2,5 ml phosfor + per liter om en om ) en ik zie dat de bladeren beginnen bij te kleuren tot donkergroene bladeren.
                      een deel vergeeld toch maar ik denk dat het rond deze tijd van de bloei wel er bij hoort.
                      ik ga in ieder geval de voeding terug brengen naar 4 ml bloei/ 2 ml phosfor plus tot ik zie dat de bladeren weer lichter kleuren.

Gisteren nog ff preventief gespoten (nadat ik wat witte vlieg gespot had) met masai, ik zag de dag erna toch verscheidene kolonies insecten en een aantal rupsen uitgedroogd op de blaadjes liggen. (verbazingwekkend hoe veel insecten je ziet na het spuiten).

Comment

ziet er goed uit mooie struiken

Comment

Zo dan, je 'ramen' liggen er alweer uit. Het komt de ventilatie wel ten goede natuurlijk
                          Is er geen sterker materiaal voor dat plastic wat je nu gebruikt ?

Verder ziet het er groot uit. Benieuwd of er een beetje knappe wiet afkomt.

(ps. Als je al beestjes hebt, is het spuiten niet meer preventief toch)
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

die plastic houd het wel 1 a 2 seizoenen uit. op dit moment laat ik het zo omdat ik hierdoor goede ventilatie heb. als het weer echt te bar wordt heb ik de voor en achterkant weer zo dicht met plastic. Het weer gaat de komende tijd ook weer gunstig worden voor de meisjes.

Comment

Bij deze weer wat nieuwe pics van de meisjes.

Vraagje :

De planten zijn mooi bijgekleurd door de extra voeding alleen ik denk dat ik ze wat te veel gegeven heb.
                              als je de fotos van de toppen bekijkt zie je donkerbruine bladpunten. Komt het door lichte overvoeding of door iets anders ????.

De planten beginnen aardig te ruiken en de toppen ontwikkelen zich prima. Ik moet de takken al ondersteunen met bamboe stokken omdat de onderste doorhangen.

wat het voeden betreft heb ik vandaag een voedingsbeurt overgeslagen en gewoon water gegeven. (kijken hoe ze reageren) De volgende voedingsbeurt geef ik wat minder denk ik ( 4 ml bloei/2 ml fosfor plus per liter ),

Ik hoop dat we de komende 5 weken noch redelijk wat zonuren kunnen scoren, wat het de komende week betreft zijn de vooruitzichten hier prima.

mvg willem
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X