Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonia kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkonia kweek

    Korting op 420shop
    eerste poging, ziet er goed uit dacht ik, alleen de grote bladeren kleuren nu geel (in bloeiperiode), is dat ok?
    Attached Files

    #2
    Re: Balkonia kweek

    yep planten zie er keurig netjes uit
    als de plant in bloei gaat stoot ze oude bladeren af om daar de voeding uit te halen
    en die naar de toppen brengt

    Comment


      #3
      Re: Balkonia kweek

      tnx! en tevens ruimte voor meer licht, wat nu toch minder fel is denk ik zo? al is er nu een lekker zonnetje,
      wat een prachtplanten toch!
      GROEII GROEII

      Comment


        #4
        Re: Balkonia kweek

        Ziet er netjes uit Weet je toevallig ook nog welke soort het is?

        Gr Fender

        Comment


          #5
          Re: Balkonia kweek

          geen idee fender, zakje allang kwijt he

          Comment


            #6
            Re: Balkonia kweek

            Ach jammer, het leek me wel een leuk soortje om zelf te gaan proberen
            Maarja die zijn er immers zoveel die er op mijn verlanglijstje staan

            Comment


              #7
              Re: Balkonia kweek

              17102011176.jpgTijd om te oogsten?
              heb helaas nog geen loep of microscoop. moet ik die morgen toch maar even aanschaffen, zoja welke sterkte?
              de planten staan overdekt en goed in de wind, geen spoortje van rot volgens mij..
              het valt niet mee om een scherpe foto te maken met een mobieltje, dus beter dan dit kan ik niet bieden.
              net een mini topje gerookt van een afgebroken takje tijdens de bloei, nog een tijdje in water laten staan en 2 weken geleden te drogen gehangen, smaakt naar meer :p

              17102011179.jpg17102011180.jpg17102011181.jpg17102011182.jpg17102011183.jpg17102011184.jpg

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Balkonia kweek

                  Knip er lekker een topke van af om op teroken en laat de rest zo lang mogelijk staan hoe langer je de plant laat staan hoe beter je wietje gaat worden.
                  je toppen zullen ook veel meer gan zwellen als je ze nog even laat staat
                  groetjes
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Balkonia kweek

                    OK, duidelijk weer te ongeduldig dus. TNX!
                    18102011186.jpg
                    de plant op de vorig foto's is de kleinste van de 2 en is 80 cm, de ander heeft een iets grotere pot en is 1 meter.
                    Gebrek aan voeding kan wel kloppen, heb ze geheel zonder voeding laten groeien.
                    volgend jaar zeker grotere potten en dan ga ik ook voeden denk ik, toch zeker tijdens de bloei, want die gele bladeren zien er toch ook niet uit.
                    verder ben zeer ik tevreden met het resultaat aangezien ik niet echt groene vingers heb
                    Ze blijven nog lekker even staan dus.

                    Comment


                      #11
                      Re: Balkonia kweek

                      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      Knip er lekker een topke van af om op teroken en laat de rest zo lang mogelijk staan hoe langer je de plant laat staan hoe beter je wietje gaat worden.
                      je toppen zullen ook veel meer gan zwellen als je ze nog even laat staat
                      groetjes
                      goed plan! en ook bedankt!

                      Comment


                        #12
                        Re: Balkonia kweek

                        de kleinste van de 2 hangt nu een weekje, de hoofdtop woog 12 gram net na het knippen, plus 17 kleinere takken.
                        komende week ga ik de grote knippen.
                        01112011194.jpg01112011198.jpg01112011197.jpg01112011196.jpg01112011199.jpg01112011200.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Balkonia kweek

                          Mooi gedaan op het balkonnetje, rustig drogen en genieten maar.

                          Comment


                            #14
                            Re: Balkonia kweek

                            geniet er van,... lekker curen in een pot dan is ie straks 3x zo lekker
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                            Comment


                              #15
                              Re: Balkonia kweek

                              oogt er heel smakelijk en lekker wietje uit en dat op je balkonnetje toppie
                              Wil je blowen, moet je het zelf growen

                              Comment

                              Bezig...
                              X