Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Ik ben Proximus en kweek dit jaar voor het eerst, voordat ik mijn zaadjes besteld heb via Azarius ben ik een kweek hokje gaan bouwen.
    Hierdoor kan ik eerder beginnen dus het voorgroeien van mijn plantjes zodat ze als het mooi weer buiten direct in de volle grond kunnen staan.

    Hier wat foto's hoe ik mijn bak gemaakt heb graag zou ik tips willen hebben, en als je vragen hebt stel ze

    Peace Proximus.
    Attached Files

    #2
    Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

    1 vraag over het snoer die je onder je tl-buis nu hebt, ga je die nog via de boven kant weg werken?
    Een ongeluk zit in een klein hoekje of hokje.

    Dan nog 1 ding, verf het hokje wit zodat je plantjes meer licht krijgen.
    Last edited by Lekker Plantje; 3 March 2012, 07:59.
    Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

    Comment


      #3
      Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

      Het is moeilijk te zien hoe hoog die bak is van je
      -Heb je rekening gehouden met de hoogte van je kweek ruimte?
      De potten die je gaat gebruiken(b.v 9*9*13 of 12*12*12),je plantje zal daar in moeten verblijven tot +/- 15 mei.
      Plant met potje zal ongeveer een hoogte bereiken in je kweekkas van +/- 30cm.
      -Lucht circulatie/ventilatie.Zou een deur of klep voor je hok maken,waardoor je alles kan afsluiten.
      Acher in je bak of in de deur/klep een gat maken,daar een ventilator plaatsen voor lucht afzuig(pc fan 8cm 12v met 12v dc adapter).
      Ergens aan de zijkant van je bak een aanzuig gat/gaatjes maken voor de lucht aanzuig
      waardoor verse lucht naar binnen kan komen.Stekken houden van verse lucht.
      Lucht zoekt altijd de snelste weg naar buiten toe,zorg dus dat je aan en afzuig van je bak b.v links boven en aanzuig recht's onder zit
      -Je hok verwarmen tot ongeveer 19-28 graden,kan je doen met o.a warmte matjes of silliconen warmte kabels.
      -Je kan je hok eventueel verven(wit)voor betere reflectie,je stekken/zaden hebben die reflectie nog niet echt nodig,die zijn al blij met je tl.
      -Tijdklok voor je lamp en een temperatuur/hygro meter om je temperatuur en luchtvochtigheid te kunnen meten.

      Als laatste je tl lamp.

      Ziet er super uit,alleen een tl moet je heel dicht boven je planten kunnen hangen,anders heeft die geen effect
      Normale TL's moeten ongeveer 3-6 cm boven je stekken hangen
      T8 en T5 buizen kunnen ongeveer 10-18 cm boven je stekjes hangen.
      je had dus beter 2 gaten boven in het dak van je stekkenbak kunnen boren,waardoor je via touw/kabels je lamp kan hijsen of laten zakken





      Comment


        #4
        Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

        Mooi, maar je kan beter de randen wit verven in plaats van die folie. Dat weerkaatst veel meer lict
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

          Beste mensen,

          Bedankt voor alle informatie ik zit idd wat krap bij hoogte, alleen dit kan ik oplossen door de kast op de achter zijde te draaien.
          Dan kan ik een hoogte van 70 cm bereiken hier nog wat foto's.

          Verder zijn 4 van de 5 zaadje ontkiemt en zitten nu lekker warm in de grond. Gemiddelde tempratuur in mn hokje is in de nacht 24 graden en overdag zit hij constant op de 25 graden.

          Nu heb ik wel iets de plantjes zijn nu ongeveer 6 a 7 cm hoog alleen vind ik ze zo fragiel en dun. Hoe krijg ik de stam dikker of komt dat vanzelf?

          Greetz Proximus
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

            Hey M06777,

            Die kast van jou ziet er wel bruut uit ik ben even wezen kijken in mn hokje wat nou precies de afmetingen waren dit is een korte setup:

            Verder heb ik niet veel ruimte plus geld om duur te investeren, heb namelijk een kleintje thuis zitten plus eigen huisje, dus dan is het al duur genoeg he haha.

            Eveen kijken setup:

            AFmetingen kast: (diepte 60 cm) - (hoogte 36 cm min de tl buis kom ik op 30 cm) - (breedte 120 cm)
            Tl buis: 35 Watt Cool White
            Gloei lamp: 60 Watt voor de warmte
            Isolatie + reflectie materiaal wat je normaal onder klik laminaat legt

            Verder komt er genoeg lucht binnen denk ik omdat mijn hokje af wordt gesloten door zwarte handdoeken

            Uhm ik zal nu even een foto schieten hoe het er vandaag bij staat moment

            hier wat foto's reactie's zijn welkom

            Greetz Proximus
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

              Staat er goed bij proximus

              goed gestart !
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

                Dunne stammetjes komt omdat ze strekken, op zoek naar licht.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

                  Maar ze staan togh dicht genoeg op het ligt ? ze staan momenteel 2.8 a 3 cm van de tl buis af ? of doe ik iets niet goed dan ? ik wil graag dat de stammetjes wat dikker worden zodat ze straks sterk staan buiten hoe kan ik dit doen of komt dat vanzelf ?

                  Greetz Proximus

                  Comment


                    #10
                    Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

                    lampen bijhangen dan, veel dichter kan je ze nu niet echt hangen
                    & wat spectrum is het?

                    Comment


                      #11
                      Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

                      Hey mister frank,

                      Wat bedoel je precies met spectrum ? er hangt een tl buis cool white van 36 watt boven plus in de hoek van mn kast een gloeilamp van 60 watt voor de warmte.
                      Gemiddelde tempratuur is 25 a 28 graden daar tussen schommelt het telken nacht en dag.

                      Comment


                        #12
                        Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

                        hey mensen ik heb een dringende vraag;

                        Ik heb dus 4 big bang die inmiddels kleine plantjes zijn geworden, nu beginnen twee plantje op de eerste bladeren gele vlekken te ontstaan helpp hoe kan dit?

                        Ik heb ze perongeluk in voorbemeste potgrond gezet, en ik maak gebruik van een 36 watt cool white tl buis en een 65 watt gloeilamp voor de warmte. constante tempratuur van 24 a 25 graden en ik geef ze water uit de kraan. ik heb niet veel geld voor dure lampen ventilators etc, dus kan aub iemand mij helpen wat ik kan doen om ze weer mooi groen te krijgen? wat vreemd is dat er maar 2 plantjes dit hebben pleassseeee heeellppppp

                        Greetz Proximus

                        IMG273.jpgIMG269.jpgIMG266.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Big Bang seeds from Green Seeds Compagnie Outdoor

                          de eerste foto de kap ontbreekt vandaar de kabels.
                          Rest ziet er goed uit miss de doorzichtige kap weghalen zou ik wel doen.
                          En de buitenkanten van het kweekhok beplakken met a4 tjes dat weerkaats het licht meer.
                          Of speciale folie

                          ---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:59 ----------

                          Wta betreft die vlekken dat kan een mg tekort zijn een beetje kalk erbij doen

                          Comment

                          Bezig...
                          X