Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik heb 3 plantjes staaan van zo'n 9 tot de kleinste 5cm groot. dit over 2 weken met ontkiemen erbij gereked.
    al enkele dagen gebeurt er niks meer en worden ze maar niet groter. ze groeien onder 2 tl buisen met elk 85 watt cool white.
    afstand 8cm tot lamp. gewone potgrond. plantjes zijn gewoon mooi groen.

    ligt dit probleem mischien aan de wissende luchtvochtigheid.
    snachts zo'n 80 en overdag maar 60. komt het hierdoor dat ze bijna niet meer groeien.............
    de temperatuur is wel goed. wel wisselend tussen de 20 en 26 graden.

    ik snap er niks van net of zijn de plantjes aan het slapen ofzo

    wie kan mij goede raad geven..

    #2
    Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

    yow guerilla man!!
    Geduld is een mooie zaak, mss zijn ze lekker worteltjes aan het aanmaken!
    Tkan ook zijn dat die gewone potgrond wat teveel voeding bevat voor de kleine plantjes, dan hebben de worteltjes het ook moeilijk om zich verder te ontwikkelen ==> dan vertraagt de plant wel!
    Want u temperatuur en licht zien er goed uit, de LV daar maak ik me nooit echt zorgen over==> 60-80 zijn goede waarden vin ik!!

    Voila my 2 cents khoop dat wa helpt! Indien niet, der zijn ier pro's genoeg die het beter weter dus komt wel goed!

    Fototje is altijd leuk om te zien

    Grtz!!
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

    Comment


      #3
      Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

      Yep, misschien gebeurt het meeste werk nu onder de grond.
      Staan ze al in grotere potjes, zodat ze lekker kunnen wortelen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

        ik doe het zelfde als jij,alleen bij te natte grond groeit het minder en de afstand is 8cm hou het maar op 5cm anders rekt ze uit, ik houd de temp rond 18 20 graden in open ruimte en gebruik wit en warm tl.

        Comment


          #5
          Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

          ok. bedankt voor de info.
          misch komt er nog een foto van de plantjes
          heb ze nu in 3/5 liter potten. (doormiddengezaagde jerry cans)

          ik ben van plan om de planten buiten te zetten. in de volle grond, zodat ik een moooi grote bomen krijg met bergen opbrengst.
          wat zou ideaale plekk zijn?? ik woon op boerderij dus plek zat:p

          owh ja nog een opmerking: ik hoor van iederen dat er bestrijdingsmiddelen over de mais gaan, dit is niet waar.
          nadat de mais zaadjes geplant worden komt er daarna nooit meer een trekker over het land!!! pas bij het oogsten dan maar dan heb jij je wiet plantje allang geoogst
          wij verbouwen namelijk ook zelf mais dus..!!!

          je weet zelf

          Comment


            #6
            Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

            nou dan zou ik het wel weten,de zon is het belangrijkst zo zet je plant daar waar ze op komt en onder gaat zodat ze de heele dag licht heeft zeer belangrijk voor de opbrengst,toch verbaasd het me weer steeds op nieuw dat mensen op een boederij vragen hoe een plantje het best groeit,u zou toch kunnen weten hoe de plantjes groeien,maar ja wat de boer nie kent eet ie niet

            Comment


              #7
              Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

              Waar je tomaten kunt kweken kun je ook wiet kweken
              Veel zon, en weinig beschut.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                ik ben vannacht achter het probleem gekomen van de langzame groei....
                ik ging dus even kijken om half 1. dan zijn de lichten uit van 12 tot 6.
                tot mijn grote verbazing brandde er een blauw lichtje van de kachel.
                ik had dus nooit gezien dat de kachel ook licht gaf.
                dus mooi klote goddamme


                Comment


                  #9
                  Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                  oeps beetje licht stress,zo had ik eerst een timer die mijn oogst ook verneukte wat deed die k.. nou... rond half 3 snachts gaf ie stroom door maar net zo dat het leek of ie aan wou gaan,ik begreep er toen ook ff niks van tot ik het ontdekte,heb dat ding terpleke gesloopt r.i.p.
                  maar plak het af of groene folie ervoor groen licht stoort je plant niet gr slady

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                    ik heb de planten nog steeds in mijn voorgroeihok.
                    ze zijn nu zo''n 15 cm groot zijn al mooi bladeren aan het maken.
                    nu is het vandaag een mooie dag met veel zon.
                    is het mischien verstandig om de planten deze dag in de zon te zetten en voor het donker wordt weer in mijn voorgroeihok plaats?

                    Comment


                      #11
                      Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                      IMG_0434.jpgIMG_0435.jpgIMG_0436.jpgIMG_0437.jpgIMG_0442.jpgdit zijn de planten op 7 juli.
                      wat denken jullie dat de opbrengts zal worden? hoeveel gram kan ik er mogelijk droog vanaf halen? ik denk dat ik ergens in september/oktober wel kan oogsten.

                      dit zijn 2 ams planten en 1 big bang. deze is nog wat kleiner omdat ik de bigbang niet voorgegroeid heb in een hok, en later heb geplant.
                      ik geef geen voeding.

                      Comment


                        #12
                        Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                        opbrengst is moeilijk te zeggen van te voren
                        ze kunnen nog niet eens vertellen of we nog een zomer krijgen dit jaar
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #13
                          Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                          ik denk door de zomer dat we nu hebben dat er niet veel opbrengst zal aanhangen waar blijft die zon

                          Comment


                            #14
                            Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                            Oorspronkelijk geplaatst door guerilla pro View Post
                            ...ik denk dat ik ergens in september/oktober wel kan oogsten...
                            Ik denk dat je ongeveer 8 weken nadat ze in bloei gaan kunt oogsten
                            Hoeveel ?
                            Iets tussen niks en een kilo ongeveer.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: 3 keer a.m.s van greenhouse voorgroei TL

                              lIMG_0435.jpg
                              wat is dit??? spint? en is dit erg? het zit op steeds meer plaatsen.
                              ik sproei op het moment met bayern. helpt dat tegen de insecten die die gaatjes erin maken?

                              Comment

                              Bezig...
                              X