Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green-O-Matic 5 seeds. Buiten-kweek (auto-flower). Start: 3 april.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Green-O-Matic 5 seeds. Buiten-kweek (auto-flower). Start: 3 april.

Staan ze op de bodem van je potten ofzo ? Er zit zo weinig aarde in dat de rand niet zichtbaar is.
    Wat voor aarde is het ? Plantjes zijn nog erg klein dus kunnen geen voeding of bemeste aarde verdragen, en al dat gerommel ermee helpt ook niet echt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee, is maar paar (7-8 cm) onder de rand van de pot. Maar moet die hoger?
      Het is gewone potgrond van Boerenbond.
      Dus nu gewoon met rust laten of kan ik ze nog beter wat meer vertroetelen door binnen neer te zetten met licht of .... ?

Bedankt voor de reactie,
      groet arneaux.

Comment

Ik vul potten altijd tot aan de rand dan hebben de plantjes meer wortelruimte onder zich. Het gaat altijd wat inzakken dus dat levert later geen problemen op met water geven.
        De combinatie van wat lage temperaturen en de bemeste grond zorgt er wss voor dat ze even niet zo hard gaan.
        Je hebt ze ook wat snel overgepot lijkt het, maar nu het best buiten laten staan, zorgen dat er weinig beestjes bij komen en de zon bestellen

Comment

DSC00351.jpgDSC00352.jpgDSC00354.jpg

Mede forum-leden,
          De enige plant over gaat richting oogst-moment, lijkt me.
          Hij heeft volgens mij nog steeds te lijden gehad van de overdosis aan voeding, de plant is denk ik zo rond 30-35 cm hoog en deze toppen zitten er nu aan.
          Ik vind het persoonlijk vrij weinig qua hoeveelheid, wat is nu het beste om te doen, want de toppen zijn wel al aan het verkleuren.
          Kan ze nog een weekje laten staan, maar staan dus al erg lang.
          Graag nog een paar tips en dan hoop ik ergens wat zaadjes te vinden zodat we de cyclus nogmaals kunnen doen.
          Groet Arneaux.

Comment

als je 'm in april hebt laten ontkiemen en het is nu half juli, dan moet ie naar mijn weten allang klaar zijn vooral omdat het een autoflower plantje is.
            Die hoeven meestal maar 2 maanden, maarja ik ben ook geen expert maar te lang laten staan kan volgens mij resulteren in toprot en dat wil je helemaal niet.
            Ziet er wel lekker kristallerig uit

Je zei ook in eerdere posts toen ze nog heel klein waren dat je ze 2x daags water gaf.
            Dat is een fout die heel veel beginnende growers maken, in dit geval kan je zeggen 'less is more'.
            De plant had in dat stadia heel weinig water nodig, anders blijven ze stil staan.
            De wortels gaan juist groeien wanneer ze water nodig hebben, ze gaan als het ware op zoek naar vocht.

Comment

Yes, maar volgens mij heeft de plant een groeistoornis opgelopen in die tijd.
              Ook met voeding was het niet helemaal secuur gegaan.

Ik had ook nog een tip gekregen om te kijken naar de trichomen, maar heb helaas geen microscoop en zelfs geen loupe.
              Deze week ga ik de plant toppen, en dan zien we het resultaat wel. Anders heb ik in ieder geval veel geleerd en ben ik klaar voor de volgende kweek

Bedankt mede-(forum)-gebruikers,
              Arneaux

Comment

Wat ga je toppen, toch niet een auto-flower ? Die zijn niet geschikt om te toppen.
                Plantjes zijn klein, maar da's een AF eigenschap, maar ze zien er verder goed uit volgens mij.
                Even loepje of microscoopje halen bij de Action dan kun je zien of je al kan oogsten.

Zo gauw je toprot ziet kun je misschien ook best oogsten, omdat er anders weinig over blijft.

Comment

hoi,

ik vind je plantje er mooi bijstaan.
                  waarschijnlijk komt het door het slechte weer dat het langer heeft geduurd dan normaal.

Comment

Bezig...
                  X