Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alien contest Damn Nice; Into the Nature

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

    DIKKE SCHIMMEL TOPPPEEEE HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmm!!!!!!!
    Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

    :alienstoned:​← klik hier


    sigpic

    Comment


      #77
      Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

      Update 17 oktober 2012;

      Beste mensen, i got an announcement~!
      Mijn verslag is bijna tot zijn einde gekomen, de outdoor grapefruit is geoogst!

      Omdat ik niet echt elke week een update heb gegeven, zou ik graag een uitgebreid oogstverslag willen geven, met al mijn ervaringen en mijn verhaallijn tijdens deze hele contest, maar eerst wat over mijzelf. Ik ben zelf een hobbykweker, kweek alleen buiten en ik vind het leuk om vanalles wat te zetten, en goede plantjes zullen blijvertjes zijn. Ik ben er echter achter gekomen dat ik niet zo ben van verslagen maken op het forum. Ik kijk zelf erg veel naar mijn planten, maak ook veel foto's maar be veelste lazy om deze steeds up te daten, en heb er ook niet altijd tijd voor. Maar ik heb wel goed geanalyseerd dus be prepared:

      Het begon,, een lange tijd geleden. Het buitenseizoen kwam er weer aan dus ik werd weer wat actiever op het forum. Toen kwam dit contest en heb ik mij ingeschreven, en ik was nog 1 van de gelukkigen ook!
      Ik kreeg mijn pakket opgestuurd;
      1. Plagron aansteker
      2. Bio supermix set
      3. 5 Female Outdoor Grapefruit zaadjes

      1. De plagron aansteker;
      De beste aansteker die ik ooit heb gehad! :p Ik heb der erg lang gebruikt, zoals zodirect wel is te zien op een foto. Deze aansteker heeft een hele levensweg. Ze is gebruikt om vele peuken op te steken, maar vooral ook jointjes! Verder heeft ze erg veel meegemaakt, maar door haar opvallende uiterlijk is ze gelukkig allemaal terug gekomen bij mij! Ze heeft 2 kleine festivalletjes, en 1 grote (mysteryland) overleeft! en dat gebeurt mij echt nooit. xD uiteindelijk is ze opgeraakt en ligt nu bij mijn verzameling opgemaakte aanstekers (ze is uniek dus xD).

      2. Bio supermix set;
      Erg cool zon pakket, dit had ik nog nooit gehad, Wortel stimulator? bloom boost, vita race, etc.. pfft ik wist me de raad er niet mee om eerlijk te zijn! behalve die grote pot met alle voedingstoffen erin, die je kan mengen,, jaaa daar hou ik van, alleen troep in de grond gooien en dan de plant de rest laten doen !
      Ik was begonnen met mijn aarde voorbemesten,, paar handjes kalk etc. gewoon op de gok toen de pot van bio supermix erbij en weer een paar hande (random) erbij geflikkert! En toen plantjes groeien
      Ik heb, om eerlijk te zijn, alleen de groeivoeding gebruikt en af en toe eens wat van alles, op vita race na, maar daar bleef het bij. Ik heb der wel een paar keer een lekker mixje gegeven van overige planten (vooral mannen) die ik moest verwijderen en ik heb deze 1 dag in een bak water laten staan. Dit 50/50 verdund met water en hiervan zag ze er altijd goed uit!
      Uiteindelijk (nu ze is geoogst) is er bijna geen blad meer over op de plant. (zo te zien op de fotos). Ik ben hierdoor verzekerd dat ik mijn plant niets meer had hoeven geven als ik nu heb gedaan (al die troepjes). Ze is nu ook hard gegaan, en heeft uiteindelijk haar laatste kracht uit der bladeren gehaald om af te bloeien, dus er zit nergens meer iets van voeding in! heerlijk zo puur natuur

      3. Outdoor Grapefruit;
      Jaja, alles waar het eigenlijk allemaal om gaat!
      Ik ben redelijk laat begonnen met zaaien, omdat ik haar niet TE groot wilde hebben. Mijn vader wilde eerst ook een plantje bijhouden, maar dit is niets geworden dus die staat nog steeds in de tuin maar daar verwacht ik niets meer van!
      Wat mij erg is opgevallen, is dat de OG erg snel groeit, en veel stevige lange vertakkingen maakt met mooie brede internodes (goede buitenplant dus!). Uiteindelijk heb ik der zelfs nog moeten toppen omdat ze anders veelste groot zou worden. Achteraf ben ik erg blij dat ik der heb getopt, en ben ervan overtuigt dat deze plant echt getopt moet worden, vooral vlak voor het einde. De OG is stevig van postuur, maar ook erg lang, en maakt best wel veel dikke toppen aan! Ik denk dat, als je haar niet topt, ze zal breken door haar eigengewicht, en anders wel door de wind! Door dit te doen hebben de andere vertakkingen meer kans om hoger te komen, waardoor het eigenlijk een bos van lange toppen wordt. Owhja dat was ik vergeten te vermelden, Doordat ze mooi brede internodes maakt hebben de toppen alle ruimte om te groeien, en zal de rot (die er bijna 100% zeker in zal komen) weinig kans hebben om uit te breiden. Je moet echter wel op tijd controleren en dit topje verwijderen voordat het de tak zal invekteren en de rest van je top zal vernielen. Waarom je eigenlijk ook zou moeten toppen is om het volgende, wat ook in de fotos zal blijken, De meeste, ernstige rot komt voor op de punt van een hoofdtop van een tak.

      Ook is de plant erg beestjesafwerend heb ik gemerkt! Ik heb zelf meerdere planten gezet dit jaar, en o.a. de Henkes Lolland en Heribei stonden op het balkon bij de OG. Naja ik weet niet of ik pech heb gehad met mijn HL, maar wat een stink plant! ze trok zoveel van die vieze vliegen aan, die oa bladluis en spint meenamen! Dit heeft uiteindelijk mijn HL gevelt, ook de Heribei heeft ineens erg veel last gekregen van bladluis,, echt heel veel dat ik gewoon met een spons de bladere af ben gegaan! en ook lichtelijk spint maar dit heb ik in toom kunnen houden.. maar de OG, die tussen de HL en de Heri stond, heeft nergens, echt TOTAAL nergens lastvan gehad, geen bladluis geen spint niets!

      Ik denk hierom ook dat de OG ook erg goed voor guerilla gebruikt kan worden! ze moet echter wel op een vochtige plaats staan, wat het is me toch een zuiplap! Ik ben van plan dit volgend jaar ook te proberen met der, als ik een goede locatie heb gevonden!

      Ik zal nu eerst maar wat fotos laten zien, voordat ik verder ga met mijn verhaal, het moet wel leuk blijven

      De GO voordat ze omgehaald wordt, zoals te zien veel vertakkingen met dikke toppen, en weinig groot blad te bekennen:1.jpg2.jpg
      1 van de hoofdtoppen, alsnog is de top verrot, dus had eigenlijk nog wel een keer getopt kunnen worden3.jpg
      Dikte van de stam, met de aansteker erbij 4.jpg
      Een bud, die 1 internode onder de topping zat:5.jpg
      Huh, where u go?!6.jpg
      Ooh gelukkig,, daar is ze7.jpg8.jpg9.jpg
      Weer even verder met de analyse, de volgende foto is als het goed is van een hoofdtop, zoals te zien heeft ze erg veel topjes achter elkaar, en weinig blad,, maar ze zit toch wel redelijk onder de rot. en zoals te zien vooral op de hoofdtop, en een beetje tussendoor in de hoofdtop vooral:10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg
      Nog een top die redelijk hoog zat, ook toprot in het hoofdtopje:
      14.jpg15.jpg

      Volgende post gaan we verder

      Comment


        #78
        Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

        We gaan weer verder,, laatste foto van vorige top. Hier is ook goed te zien dat de rot zich niet ver verplaatst doordat ze zoveel internodes heeft:
        16.jpg
        Zoals te zien op de foto is bijna al het grote blad geel en valt weg, precies genoeg voeding in het medium dus!
        17.jpg
        Mooie brede internodes voor veel ruimte voor elk topje
        18.jpg
        Nog een foto van een mooie tak:
        19.jpg
        Zoals te zien in het meest topje recht onderin, rot ze een klein beetje, maar zal niet de rest infecteren:
        20.jpg
        Zelfde verhaal voor deze, maar deze zit wel redlijk in de hoofdtop!21.jpg
        De toppen worden zelfs een beetje paars op de koppen, als ze nog niet rotten 22.jpg
        Uiteindelijk, na een flinke middag knippen! alle thc loze bladeren verwijdert en al het rot er tussen uit gehaald, een mooie bos toppe !:
        23.jpg24.jpg
        En nu wachten tot het droog is, en de laatste blaadjes verwijderen en dan wegen en curen!:
        25.jpg26.jpg

        That was all folks! hopelijk is het nog overzichtelijk gebleven, ik had net een topje van miijn pasgeoogste wiet geoogst,, pffft .. Owhja dat was ook een reden waarom ik laatste tijd helemaal niet meer poste xD ik hou der niet zo van om EN te oogsten EN te posten, ik heb al meer dan genoeg te doen

        groetjes!

        Comment


          #79
          Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

          baaaam lekker hoor !
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #80
            Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

            Wau mooie verslag hoor en vette oogst maak je later nog een foto als alles in potten zit als eindfoto
            Mijn planten staan nog hoop ze nog weekje of 2 te kunnen laten staan.

            Groetjes bella
            God was never on your side..

            Comment


              #81
              Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

              Hoppaaaa, recht zo die gaat! Nice!

              Comment


                #82
                Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                Van de week de nadia in de tuin omgehaald! Ook in deze plant weinig rot te vinden, naar mijn mening dus een goede buitenplant. Ze is jammer genoeg wel een beetje traag, maar dat kan ze hebben, en is ze zeker waard! De plant ruikt erg fris, ik weet niet of het daadwerkelijk "Grapefruit" is, maar ze ruikt wel aangenaam. Ik heb al enkele testers bij wat vrienden achtergelaten, met de vraag of ze m fv willen testen zodat ik een eerlijk resultaat krijg! Ikzelf heb er ook al 1tje van gesnoept. Op het moment is ze nog een beetje te vers, om al lekker te kunnen roken. Ze mag zeker nog wel paar weekjes curen! Voor de rest ruikt ze erg lekker tijdens het crunchen, zijn ook lekkere topjes geworden en ze rookte voor d rest wel lekker weg! Ook een erg lekkere high, maar ben benieuwd hoe ze is na het curen, wanneer de smaak en de trichomes wat meer op hun plek zijn gevallen!

                In ieder geval was het een geslaagd plantje!

                Groetjes, volgende update zal ik me andere plant nog even laten zien, en wie weet is de grote al geknipt en gewogen weckpot staat al klaar!

                Comment


                  #83
                  Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                  Excuses voor de dubbelpost, het is ook zon interessant topic..

                  Na een aantal weekjes goed drogen, ben ik toch uiteindelijk nog door de plant heen gekomen,, pfft met al me andere wietjes was het echt een flinke klus! ik heb een kleine 150 gram geoogst van die ene plant op het balkon, mooie topjes, lekkere wiet,, perfect plantje!

                  Uiteraard gaan we nog even voor een rookverslagje..

                  Ik heb de Outdoor grapefruit uitgedeeld aan zon 5 vrienden die het ieder ook weer met wat andere rookte.. Het resultaat; meningen waren niet heel erg verschillend, een fris wietje, lekkere stoned/high. Geen zware roker, maar wel effectief!
                  Verder had ik afgelopen vrijdag een dampsessie met wat gaste van een ander forum, waar ik dus ook de outdoor grapefruit in de vulcano heb gestopt. Hier kwam de smaak echt heerlijk in vrij! Niet per se grapefruit ofzo, maar wel een frisse citrus achtige smaak! Ze geeft een lekkere high, dus wat mij betreft een super plantje!

                  20121111_212801.jpg20121111_212822.jpg

                  Ook nog een samenvatting van de wiet:
                  20121111_212957.jpg20121111_213011.jpg
                  Soort: Outdoor Grapefruit
                  Breeder: Damn_Nice
                  Plant: Is een echte kerstboom plant, kan ruim 3 meter worden, maar toppen is wel aangeraden!
                  Oogstdatum: +- 15 oktober
                  Rotbestendig: Ja/nee. Ze is wel een klein beetje rotgevoelig, maar door der opbouw is het goed in de hand te houden! Ze groeit met lange internodes waardoor de toppen op een mooie afstand van elkaar komen. Hierom heeft elke top alle ruimte en licht om mooi compact te groeien, maar betekend het ook dat als 1 top aan het rotten is, dat de rest niet mee rot en je dit topje makkelijk kan verwijderen!
                  Stoned/High; Je merkt dat ze wel sativa is, aan de high. Echter is ze nog maar net geoogst natuurlijk, en zou ze over een half jaar curen wel veel meer stoned zijn..
                  Geur: Ze ruikt wel redelijk sterk, niet per se grapefruit, maar wel fris!
                  Smaak: zelfde als de geur, niet per se grapefruit, maar wel lekker fris en fruitig!
                  Top/blad verhouding: Ik vond dat ze persoonlijk wel veel blad had. Dit kwam waarschijnlijk mede omdat het een sativa achtige is, waardoor ze lange dunne vingers had. Echter is ze wel lekker compact waardoor het gemakkelijk is om der te knippen! gewoon met je schaartje rondom de top knippen en het komt helemaal goed! mooie berg afval voor een cake ook nog!

                  Cijfer groei/bloei: 7,5, groeit hard, moet getopt worden en bloeit netjes af
                  Cijfer geur/smaak: 6,5, ik had er meer van verwacht, maar het is alsnog een fris wietje geworden!
                  Cijfer buitenplant: 7,8, Ik vind de Outdoor grapefruit een erg goede buitenplant, vooral voor de mensen die van sativas houden. Hoge opbrengst, goede wiet en rot bestendig. Ideaal!

                  Dit was mijn verslag weer, ik hoop dat ik een mooi verslag heb kunnen geven aan jullie, en dat jullie weer wat wijzer zijn geworden
                  Ik vond het erg leuk om mee te doen met deze contest, en heb er weer wat bij geleerd!

                  Ik wil graag Alien bedanken voor sponsoring, het waren erg mooie zaden, en een erg mooi pakket met voeding, echt TOP !
                  Ik wil Belladonna graag bedanken voor het iniatief en haar actieve bedrage aan deze contest.
                  Ik wil Jointjedraaien graag bedanken voor het mogelijk maken van contesten zoals deze,
                  En ik wil natuurlijk de lezer bedanken voor het bekijken van mijn topic.

                  Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag,
                  Zo niet,
                  Wil ik mijn concurrenten succes wensen, en de leiding succes wensen met het kiezen uit het beste topic!

                  Met vriendelijke groeten!

                  Comment


                    #84
                    Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                    Hoppaaaa, jij succes met het vernietigen van je voorraad..

                    Comment


                      #85
                      Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                      Whoppa de buit is binnen mooie oogst heb je gedaan en ook zeer mooi verslag .

                      Gr Bella
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #86
                        Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                        gefeliciteerd met je oogst ziet er goed uit

                        Comment


                          #87
                          Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                          laat het u smaken Dn
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment


                            #88
                            Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                            Het is zeker een interessant topic !
                            Een plantje met veel sativa genen hier afbloeien kan tegenvallen, maar het is best gelopen op je balkon.
                            Mooie losse toppen, en geen dik bladerdek wat vocht vasthoudt, en ondanks het tegenwerkende weer toch nog een nette oogst.

                            Als je het kan opbrengen om het nog even te laten curen wordt de smaak altijd beter.

                            Borat.jpg
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #89
                              Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                              Bedankt allemaal!

                              Ik vond het ook erg leuk om dit soortje te testen.. en ze gaat zeker gekuurd worden, 2 maanden op zen minst nog , dan is ze zon 3 maande

                              Comment


                                #90
                                Re: Alien contest Damn Nice; Into the Nature

                                Damn Nice Work! smokseeee!!!
                                Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                                :alienstoned:​← klik hier


                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X