Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thrix's 1st Time - 5x PP

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Thrix's 1st Time - 5x PP

Korting op 420shop
    Hey beste mensen,

Ik start hier ook maar een kweekverslag, na dit forum goed door te lezen is mij op gevallen dat dit wel makkelijk is mocht ik hulp nodig zijn.

Ik heb afgelopen maandag dus mijn PP-tjes opgehaald. Dit is mijn eerste keer dat ik voledig zelfstandig een kweekje doe.
    De afgelopen 2 jaar heb ik samen met m'n broer ook pp's gekweekt. Nu is het niet dat ik er al genoeg van weet (absoluut niet),
    maar wil het nu graag 'alleen' doen!
    Ik heb al een paar weken dit forum goed doorgelezen, voor tips & tricks.

Ik ga er dit jaar met 4 op safe spelen, en die laat ik gewoon hun gang gaan met af en toe een beetje bij voeden.
    Heeft iemand een goede suggestie wat voeding betreft voor deze planten? Heb voorgaande jaren met alleen potgrond gewerkt.

En ik wil er 1 appart in een speciekuip gaan doen, en daar wil ik een paar dingen mee gaan testen. Deze wil ik gaan toppen, en vroeger verduisteren.
    Is hier voor ook nog een speciale voeding of zou ik dezelfde voeding kunnen gaan gebruiken als voor de vierling?

Alle suggesties en tips zijn van harte welkom!

Hier een paar pic's

26-04 Samen.JPG

All Together.

26-04 Test 02.JPG26-04 Test 03.JPG
    Deze enkele is voor de test

26-04 Vierling 01.JPG26-04 Vierling 02.JPG
    Dit is de 4-ling
    »-»Thrix's 1st Time 5x PP«-«
    »-» .Eerste Buitenkweek. «-«

Re: Thrix's 1st Time - 5x PP

succes met de 4ling

Comment

Mij lijkt het slimmer om je plantjes toch in verschillende potten te doen, anders bestaat er het risico dat hun wortels in elkaar gaan groeien. Als je dan wilt verpotten beschadig je zonder twijfel je wortels, denk dat je planjtes dat niet graag zouden hebben .
      Voor de rest, veel succes

Cheers

Comment

wat blazen ook al zeg, lijkt mij ook beter om alles in verschillende potten te doe in verband met verknellingen van de wortels.

maar wat zijn die bladeren al groot ja :O terwijl ik amper stengel zien xD

hee suc6 met de grow !

Comment

Dat staat nog in de planning!

Ik dacht namelijk dat ik nog potten in de schuur had staan, maar bleken potten te zijn voor andere planten
          Ik heb ze zo gekregen
          Last edited by Thrix; 26 April 2012, 20:42.

Comment

Zo Hollands...eerst doen en dan plannuh hehehe

Suc6 met je dames Thrix
            “Tipping is for birds…”
            Reservoir Dogs

Comment

hehe, had wel geplanned maar nie goed genoeg gekeken.
              waren potten voor m'n vriendin d'r plantenmaar ik ga nu zo potten ophalen en dan krijgen ze een eigen huisje

Comment

Kleine update:

Ik vermoed dat ze de potgrond van de super hier niet helemaal konden verdragen zo vroeg.
                Hier en daar hebben ze een paar vlekjes en dergelijke. Maar ik denk dat het wel goed
                aangezien ze nu net de eerste week in de grond staan. Heb ze gisteren allemaal maar naar buiten gezet,
                in m'n kastje. Hieronder de foto's:

29-04 Drieling 02.JPG
                Dit was de voormalige Vierling.
                Deze laat ik samen in de pot staan.
                Ik wil ze strax ook samen in een speciekuip gaan plaasten.

29-04 groot 01.JPG
                Dit was 1 van de 4ling.
                Deze blijft tot het eind in deze pot staan.

29-04 test 01.JPG
                Dit is mijn lab rat.
                Deze ga ik gebruiken om dingen op te testen.

Comment

Nou ik vond het wel eens tijd voor een kleine update.
                  De planten groeien nu goed, staan nog steeds alleen in de potgrond heb 1 week wortel stimulator gebruikt.
                  Verder zullen ze het zo moeten doen. Heb van m'n broer een lamp gekregen (BLIJ) 300 wat.
                  Daar ga ik 1 plant onder verder proberen te kweken, heb hem nu even zolang in de kast hangen.

Hier een paar pic's:

2012-05-11 13.30.37.jpg
                  lamp plant.

2012-05-11 13.31.32.jpg
                  Deze staat non stop buiten.

2012-05-11 13.31.39.jpg
                  Heeft alleen een paar vreemde bladeren.

2012-05-11 13.31.44.jpg
                  Dit is de drieling die gaan ook zo samen
                  straks in een speciekuip.

2012-05-11 13.31.51.jpg

Comment

Gmorgen Thrix

Nu alleen nog wat mooier weer....

"volgt"

Gr HomeGhost
                    “Tipping is for birds…”
                    Reservoir Dogs

Comment

Hier weer eens even een leuke update.
                      De dames doen het goed, en staan gewoon weer allemaal buiten naar een ongelukje met de transformator van de lamp .
                      Er is er wel 1 bij waarvan de bladeren er net zo deftig meer uit zien.
                      Ze voelen droog aan en hangen een beetje omlaag, misschien dat iemand weet waar dit door word veroorzaakt?
                      Hier volgen een paar foto's van verschillende weken:

2012-05-13 13.35.59.jpg
                      2012-05-19 15.59.16.jpg
                      2012-05-26 21.12.35.jpg
                      2012-05-26 21.13.04.jpg
                      Deze heb ik 'geknakt' zoals ik hier op het forum
                      heb gelezen (al vaker gedaan en werkt echt goed!)

2012-05-29 11.50.03.jpg
                      2012-05-29 11.50.13.jpg
                      2012-05-29 11.50.23.jpg
                      2012-05-29 11.50.37.jpg
                      2012-05-26 21.02.25.jpg
                      Dit is het schatje met blad troubles, misschien
                      dat iemand mij kan vertellen wat ik mis doe?

Als een van jullie mede growers nog iets opvalt aarzel dan niet om het te melden!
                      Attached Files

Comment

even een vraagje over het knakken, waarom doe je dat eigenlijk?
                        want volgens mij hoef je dat alleen te doen als je niet wilt dat je plantje al te groot word.
                        k heb ook weleens iets gelezen over "supercroppen" maar dat moet je volgens mij niet bij de hoofdstam doen.
                        ik zeg er alvast bij dat ik op dat terrein niet helemaal bekend ben, maar ik vroeg het me even af

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoboto View Post
                          even een vraagje over het knakken, waarom doe je dat eigenlijk?
                          want volgens mij hoef je dat alleen te doen als je niet wilt dat je plantje al te groot word.
                          k heb ook weleens iets gelezen over "supercroppen" maar dat moet je volgens mij niet bij de hoofdstam doen.
                          ik zeg er alvast bij dat ik op dat terrein niet helemaal bekend ben, maar ik vroeg het me even af
                          Ik had gelezen in een bepaald forum hier op JD, dat dit er voor zorgt dat het licht de onder liggende takken en bladeren
                          beter kan bereiken. En dat moet voor een betere opbrengst zorgen. Ik denk dat jij 'toppen' bedoelt met het niet te groot laten worden van je plant.
                          knakken is als ik het goed gelezen heb (super)croppen.
                          En die verbetering van de opbrengst stond mij wel aan

Comment

Hier was ik weer met een update over mijn mooie PP Dames.
                            En die naam doen ze eer aan vind ik want ze dijen goed!
                            Heb hier onder foto's op een rij gezet per plant zodat je ze 'kunt zien groeien' vanaf het begin
                            29-04 test 01.JPG2012-05-11 13.31.32.jpg2012-05-26 21.12.35.jpg2012-06-06 13.31.03.jpg2012-06-17 09.10.03.jpg
                            Dit is mijn favoriet, deze stond bij de vierling maar heb ik snel haar eigen potje gegeven. En daar maakt ze nu flink gebruikt van

26-04 Vierling 02.JPG2012-05-11 13.31.51.jpg2012-06-02 11.51.06.jpg2012-06-25 09.46.25.jpgIMG-20120623-WA0013.jpg
                            Deze waren begonnen als vierling, maar daar ging de eerste vanaf die naar haar eigen pot ging, en heb er 1 aan mijn zwager gedaan. En de over gebleven twee heb ik doen in een speciekuip gedaan.

29-04 groot 01.JPG2012-05-13 13.34.43.jpg2012-05-29 11.50.23.jpg2012-06-06 13.31.19.jpg2012-06-17 09.10.31.jpg
                            Dit dametje heeft al een beetje kuurtjes sinds ik haar heb. Raar blad, desondanks blijft ze goed groeien. En heb ik weinig aan te merken op de miskleun.

----------------------------

Als er iemand is met aan- of opmerkingen is, dan hoor ik ze graag.
                            Ben tot veel toe in staat om ze nog beter te laten groeien als dat mogelijk is. (wel zonder speciale voeding)

Peace out, Thrix
                            Last edited by Thrix; 25 June 2012, 10:59. Reden: Foto's organiseren

Comment

ziet er netjes uit.. laatste plantje lekker door laten gaan en niet teveel voeding geven lijkt me komt vast goed.. ennuh.. elke gram is er 1 toch?

groet,

T-o

Comment

Bezig...
                              X