Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de kweek van mcweed

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: de kweek van mcweed

    @hsmusiq: Er zitten inderdaad monsters in ja

    @poepzak200: De grond die je ziet op de foto is inderdaad flink nat, komt omdat ik de pot had aangewaterd. Als het goed is droogt deze verder op.
    Wat betreft het te nat staan, je zult hier volgens mij wel gelijk in krijgen en word het kliko-voer. Maar ach je moet eens wat proberen toch.

    Maar goed voor de andere dames is het vandaag ook feest! ze zijn vandaag 2weken oud geworden.
    2week.jpg Ze heeft er goed zin in. Je zou niet zeggen dat ze 2 weken geleden nog in een glas water lag

    Comment


      #17
      Re: de kweek van mcweed

      En zo zijn we weer (bijna) een week verder.

      De waterwietplant doet het voorlopig nog goed. Is al wat gegroeid. Door de bakken met regen nog niet echt kunnen testen of het een beetje wilt werken dit expirement.
      IMG_0048.jpg

      De dame welke als eerste haar kopje liet zien is toch ook al redelijk gegroeid ondanks het natte weer. Zij stond dan ook samen met haar zusje droog onder een veranda.
      IMG_0052.jpg

      En dan heb ik nog 2 achterblijvers, waarbij er eentje ze niet allemaal op een rijtje heeft.
      IMG_0053.jpg

      Op naar week 4! En beter weer

      Comment


        #18
        Re: de kweek van mcweed

        Dat zijn een paar mooie vissen zeg.
        Maar gewone potgrond zou ik niet constant nat houden denk ik, er spoelen toch stoffen van in je vijver ook.

        Je kan met behulp van het vijverwater wel een aquaponics bak maken.
        Pot vol hydrokorrels, klein pompje, en een Bell sifon.
        Als je deze site
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: de kweek van mcweed

          lol, veel reacties op mun visjes.
          er zitten 3 karpers in van 70 / 80cm, 16jaar gelden gekocht. Deze zijn mee genomen uit mijn ouderlijke vijver.
          Een stuk of 10 tussen de 30 en 40cm, en dan nog wat ander soorten erin.
          Ik had 3 steuren, maar allemaal niet overleefd.
          Volgende keer zal ik wat foto's nemen van de visjes.

          Over de potgrond, daar ben ik zelf niet zo bang voor eigenlijk. Ik heb van die standaard plantenbakken in de vijver hangen (alle kanten recht naar diepte van 1,30m) met daarin gewoon potgrond. Deze staan er al 5jaar in.
          Water is altijd kraakhelder geweest en op de bodem zie je de vissen ook perfect zwemmen.

          Die link van je is inderdaad wel intressant. Daar kan welleens een extra expirementje uit komen. Zoiezo het idee dat mocht ze te droog komen te staan, dat er dan automatisch water uit de vijver getapt gaat worden.
          De plantjes krijgen zoiezo allemaal vijver water. Dit lijkt me nog steeds veel beter dan kraanwater. Voor een regenton heb ik hellaas geen plek over. Bijna heel de tuin is vijver.

          Comment


            #20
            Re: de kweek van mcweed

            Ah, zo leer je weer eens wat.
            Ik had het idee dat cocopeat of speciale vijveraarde daar beter voor was.
            Zolang de vijver gezond is, is het water is prima voor de planten, dus dat komt wel goed denk ik
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: de kweek van mcweed

              Ja denk dat het daar ook niet aan zal liggen, maar lijkt me echt niet goed om de aarde constant zo nat te hebben
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

              Comment


                #22
                Re: de kweek van mcweed

                ja vijveraarde had misschien beter geweest, maar totaal geen last gehad van de andere potgrond in de vijver, staat echt een mega plant in dus die groeien wel.

                En tjaa zoals jullie al zeggen: ik ben er ook bang voor dat ze te nat staat. Ne heeft het wel bijna iedere dag een buitje gedaan, maar heb niet het idee dat de aarde droger gaat worden.
                Het water is denk ik tever omhoog gezogen in de pot. Ik had gehoopt dat het maar tot max. de helft zou zijn.

                En na een boel topics te lezen hier blijkt wel dat teveel water nooit goed is voor je plantje.

                Maar goed we zijn dit experimentje gestart en zullen het natuurlijk gewoon afmaken. Wel ga ik de pot iets verhogen zodat onderkant pot net wel/ net niet in het water zit. Hopelijk zakt het waternivo iets in de pot daardoor.
                Ook ik heb er een hard hoofd in dat het wat gaat worden, maar omdat ik hier nog nooit van gehoord had (en daar zal wel een reden voor zijn) en ik aan 2 plantjes meer dan genoeg heb vond ik dit wel lachen om te gaan doen. Voor de wetenschap! lol

                Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte hoe de vorderingen ermee zijn.

                Comment


                  #23
                  Re: de kweek van mcweed

                  Je kunt 'm ook net boven het water hangen, dan trek je een ouwe katoenen sok door de bodem van de pot, en laat die in het water hangen, dan zuigt-ie zelf water op als het nodig is

                  Maarre..hoe staat het er mee ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: de kweek van mcweed

                    Hoi QnQ,

                    Dat is inderdaad ook een idee.
                    Ik wilde dus de pot wat omhoog brengen van de week, maar te druk met het werk dus nog geen tijd gehad daarvoor.

                    Tot mijn verbazing doet ze het nog uitstekend daar lekker in de vijver.
                    De 2 misvormde staan achter in een hoekje in de tuin en blijven tijdens de heftige regenbuien daar ook staan.
                    De 2 nette dames worden met zulke regen en wind lekker onder de veranda gezet en zijn nu 15cm hoog en begint al lekker mooi blad aan te komen.

                    De water "wiet" plant heeft een mooie inhaal slag geslagen op deze 2 dames, vorige week was ze enorm kleiner, nu is ze al 13cm hoog (de blaadjes meer naar boven gericht dan naar onder, misschien zegt dit iets?)
                    Zolang ze dit aanhoud en zo gaat mag ze nog lekker met onderkant pot in de vijver blijven staan. Wel zitten er een paar hele kleine gaatjes in sommige blaadjes, kan door de zwerm muggen komen misschien?
                    Over die kleine gaatjes maak ik me nog niet echt zorgen. De vochtmeter geeft overal in de pot Moist aan, en niet extreem nat.

                    Normaal doe ik 1 keer in de week (op hun verjaardag) wat foto's maken, maar hier alvast de waterplant:
                    IMG_0070.jpg De pot is 18 liter, de plant dus 13cm hoog.

                    Hier nog een 2 tal foto's voor de karper liefhebbers:
                    IMG_0057.jpg Deze is dus zo tussen de 70 a 80cm groot, en naar schatting 15 tot 17jaar oud ongeveer.

                    IMG_0066.jpg Zoals je kunt zien doen de andere planten het ook goed. Hangen gewoon in van die standaard langwerpige bloembakken met tuinaarde. Zit wel een gaas omheen zodat de karpers niet alles kapot eten.

                    as. Zaterdag zal ik weer wat foto's plaatsen van de jarige dames. Dan alweer 4weken oud!

                    Comment


                      #25
                      Re: de kweek van mcweed

                      die zwart wit/geel tint ghost koi heb ik ook 2 van zijn nu 15 of 16 jaar ook en hebben een jongen van afgelopen zomer nu.
                      altijd leuk maar die verzouwen ook altijd alles met hun duwen tegen de planten.

                      Comment


                        #26
                        Re: de kweek van mcweed

                        heb ook 2 van zulke ghost, + 1 spierwitte en een geheel gele. Had ik als baby visjes gekocht 2 jaar geleden. Waren nog geen 5cm, nu de 2 zwart / witte 20cm en de volle witte en geheel gele 15cm ongeveer. Hellaas is mijn vijver niet echt jonkie vriendelijk, het meeste kuit wat ze schieten gaat gelijk het filter in........ Daar heb ik dan ook gelijk het meeste werk te pakken...........

                        Ben benieuwd hoe de water "wiet" plant het vanavond heeft gedaan, een mega wolkbreuk kwam op ons. in eerste instantie volgens buien radar niks over ons, nu al 2 uur met bakken uit de hemel, zelfs de keuken staat blank nu!

                        De 4 andere planten staan gelukkig droog onder de veranda (net op tijd geweest) maar ben bang dat het experiment met de water "wiet" plant over is, die is volgens mij dood geregend, niet normaal wat er nu al 2uur uit komt.
                        Terwijl ik er wel hoopvol over was, leek me echt goed te gaan
                        ]

                        Comment


                          #27
                          Re: de kweek van mcweed

                          Je kan zeggen wat je wilt.. Maar dat is echt een prachtige koi/koivijver.
                          Heb je die koi vanaf kleins af aan?

                          Comment


                            #28
                            Re: de kweek van mcweed

                            Dank je wel. Op voeren na is hij vrijwel onderhouds vrij. Alle koi's van baby afaan gekocht (moet ook wel wat een beetje vis is gewoon niet te betalen). Die 3 grote had ik al in ouderlijk huis. De vijver aldaar was een stuk kleiner als hier, en werden niet groter dan 40 / 50 cm, sinds ze in mijn vijver zitten dus echt lekker gegroeid.

                            Na de mega regen staat de dame nog heerlijk in de vijver, die lijkt het goed naar haar zin te hebben. 1 blad wel een groter gat in nu, dus nog even aankijken hoe de bladeren het verder gaan doen. Ze hangen totaal niet, de bladeren staan zelfs wat omhoog.

                            Comment


                              #29
                              Re: de kweek van mcweed

                              En dan zijn we aan beland bij week 4

                              Volgens mij doen ze het wel aardig.
                              IMG_0072.jpgIMG_0073.jpgIMG_0074.jpgIMG_0075.jpg
                              Foto 1 en 2 van de 2 dames welke dus bij flinke regen onder de veranda gaan. Zien er volgens mij gezond uit na 4 weekjes.

                              Foto 3 en 4 zijn van de Water "wiet" plant. Deze groeit nog wel, maar heeft het volgens mij best zwaar met de harde wind
                              en de harde regen van de laatste dagen. Ik zit nog te twijfelen of ik ze hoger ga zetten in de vijver, ik denk dat dit wel
                              verstandig is. Ook moet er nog slakken troep in de pot, want die rotzakken kunnen er nu zo bij.

                              Een mooie groeispurt gehad de laatste week zo lijkt me, op naar week 5!

                              Comment


                                #30
                                Re: de kweek van mcweed

                                even kleine update: De water "wiet" plant is 2cm hoger gezet. Deze staat nu met onderkant pot gelijk/ net iets in het water.
                                De plant gaat uitermate goed. Al een mooi dikker wordend stammetje tov de andere dames, ze staat ook lekker in de wind
                                en is nu op 2cm na net zo groot als de normale plantjes.

                                Nog geen tekenen van mislukking, hopelijk houden we dit.

                                Comment

                                Bezig...
                                X