Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag RQS Outdoor Mix

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag RQS Outdoor Mix

Korting op 420shop
    Zit aan 10 weken met mijn twee plantjes.

De autoflower meet nu 37 cm, volop in bloei:

IMG_0805.jpgIMG_0809.jpgIMG_0816.jpg

IMG_0808.jpg

Zag net wat verkleuring aan de blaadjes:

IMG_0818.jpg

Hier op het forum lees ik tegengestelde tips over te veel/te weinig water bij deze verkleuring... Heb zeker niet overdreven met het watergeven tot nu toe. Zal misschien de dosis iets opvoeren?

De andere plant is nu 56cm groot en in goede doen (denk ik)

IMG_0811.jpg

Heb er daarnet een paar stokjes naast gestoken om wat te ondersteunen... De deze gaat misschien volgende week in volle grond, want de pot wordt wat te klein vrees ik...

Keep on chillin', alle tips welkom!

cheers
    calmos

Re: Kweekverslag RQS Outdoor Mix

en hoppa weer een kleine foto-update, beide zijn 11 weken oud
    IMG_0855.jpg

de autoflower is stillekesaan oogstrijp, vind het moeilijk om dit juist in te schatten, ik denk dat ik volgende week ga oogsten...
    IMG_0845.jpgIMG_0847.jpgIMG_0848.jpgIMG_0849.jpgIMG_0851.jpg
    heb vorige week vanonder een weinig gesnoeid opdat ze al haar energie in de toppen steekt
    toppen bovenaan kleuren verder, onderaan nog grotendeels wit...

de regular blijft maar groeien, meet nu 67cm. heb haar enkele dagen geleden getopt zodat ze wat meer in de breedte gaat groeien (hoop ik)
    voor de rest in goeie doen lijkt me... ben wel verbaasd over de hoeveelheid water die ze drinkt, zit denk ik aan ong. 50cl per dag. Is dit normaal in een 12l pot?

IMG_0839.jpgIMG_0841.jpg
    alle tips en bedenkingen meer dan welkom!

cheers
    calmos

Comment

Autoflower ziet er lekker uit! Wat voor soortje?

Comment

hey subbie, thanks!
        ben niet 100% zeker welke soort... zat in een outdoor mix van Royal Queen Seeds dus zou ofwel de Royal Bluematic ofwel Northern Light automatic moeten zijn, maar de uitleg daarover op hun site komt niet overeen met de kenmerken van mijn plantje...

cheers
        calmos

Comment

je mag nog wel even wachten met oogsten hoor!
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

weer ff tijd voor een update...(uit newbie-land)

We zijn nu twaalf weken ver en ben sinds gisteren geconfronteerd met het fenomeen toprot op de bloeiende autoflower. ben blij dat ik vorige week niet al geoogst heb (thanks poepzak200) want de toppen zijn nog veel verdikt, maar dus nu toch enkele verbruinde blaadjes op de bovenste top, die ik voorzichtig verwijderd heb. de top lijkt vanbinnen ook wat aangetast, hoewel het zich voor de rest op een erg kleine oppervlakte van de top afspeelt.
            IMG_0898.jpgIMG_0899.jpgIMG_0900.jpgIMG_0901.jpgIMG_0902.jpgIMG_0903.jpgIMG_0904.jpgIMG_0910.jpg

ik denk dat ik ze ten laatste binnen 7 dagen ga oogsten, ze is dan 90 dagen oud en ik las hier op het forum dat dat ongeveer de leeftijd is om een autoflower te oogsten.
            ik ga ze zo weinig mogelijk water geven de komende dagen. vermits ze overdag droog buiten staan en 's nachts in een goed verluchte schuur denk ik dat het rot misschien te wijten is aan teveel water de afgelopen week (in combinatie met dat weer van de laatste tijd..) schijnt ook goed te zijn om vlak voor de oogst geen water meer te geven zodat de plant meer hars produceert?
            ik denk dat ik morgen ook de kleinere blaadjes onderaan en binnenin de plant al wat ga snoeien om ventilatie zo optimaal mogelijk te krijgen...
            denken jullie dat deze strategie ok is om het toprot binnen de perken te houden? of zijn er radicalere oplossingen nodig? kan ik bv als het nodig is echt een stuk uit de top knippen en ze toch nog verder laten bloeien? of de top al afknippen en de rest van de kleinere toppen verder laten bloeien? ik vraag me echt af wat er dan zou gebeuren met de plant.

natuurlijk mijn tweede plantje niet vergeten:

IMG_0906.jpgIMG_0907.jpg

ze meet nu een dikke 75cm cm en stelt het uitstekend. ik had ze vorige week getopt, en zoals je op de tweede foto kan zien, heeft ze zich daar niet veel van aangetrokken

ben benieuwd naar jullie mening over de autoflower

cheers
            calmos
            Last edited by calmos; 5 July 2012, 17:05.

Comment

heb daarnet de bladeren wat uitgedund en allerkleinste buds afgeknepen...
              IMG_0911.jpg

en het toprot op twee plaatsen zo veel mogelijk verwijderd...
              IMG_0916.jpgIMG_0917.jpg
              ook die (dode) bladluizen links onderaan op de tweede foto heb ik er maar uitgehaald

topjes zien er nu zo uit:

IMG_0920.jpg

topbud:
              IMG_0923.jpg
              trichomen zijn nog wit/niet amberkleurig, ik hoop dat ik het toprot onder controle hou want ze is dus nog niet oogstklaar.

zijkanten:
              IMG_0924.jpgIMG_0926.jpg

onderaan:

IMG_0927.jpg

cheers
              calmos
              Attached Files

Comment

Goede fotos kan jij maken hoor. ziet er lekker uit maar wel jammer van die rot. succes verder!

Comment

Hoop dat de rot onder controle blijft. Zou het restant rot afdekken met honing geen idee zijn? Om zo ook de spoorelementen niet weg te laten waaien op andere slachtoffers?

Voor de rest zien ze er lekker uit.

Comment

weer een verse update, week 13 met slecht maar ook goed nieuws...

heb de afgelopen twee dagen geen tijd gehad om de autoflower grondig te bekijken, maar daarnet serieus geschrokken van hoeveel bladluis ze opeens had. heb de besmette blaadjes carrement weggeknipt, hier een paar close-ups van de kleine ettertjes... (zal ze ook posten in de beestjes thread elders op het forum, misschien dat ze daar gedetermineerd kunnen worden maar ik zie er toch veel verschillende soortjes/generaties tussenzitten... ocharme mijn plantje )
                    IMG_0991.jpgIMG_0993.jpgIMG_0994.jpgIMG_0997.jpg

heb ook enkele dagen geleden een van de zijtakken wat moeten ondersteunen waarvan de toppen te zwaar werden

IMG_1015.jpgIMG_1018.jpg

het toprot is enkel aan de zijkant nog toegenomen, dus heb ik ook verwijderd:IMG_0999.jpgIMG_1001.jpg

tot zover het slechte nieuws... heb alleszins al geleerd dat het in de laatste weken echt moeilijk wordt om je plantje gezond te houden, zeker hier in dat k*tklimaat heb haar veel minder buiten kunnen zetten met die regen en te veel wind...

de plant is nu exact 91 dagen oud, wat volgens de fabrikant het tijdstip is waarop ze oogstklaar kan zijn.
                    heb een fotootje gemaakt van de top bovenaan
                    IMG_1004.jpg

en hier gecropped:

IMG_1004 - Copie.jpg

ik zie daar nu precies toch enkele amberkleurige trichomes tussenstaan, of niet ? need some confirmation here

ervan uitgaand dat de plant nog een beetje verder "bloeit" na oogsten, en dat alle trichomes eergisteren nog melkwit waren, lijkt het me dat voor haar de eindmeet eindelijk in zicht is
                    ik wacht de reacties hier nog eventjes af maar tegen het weekend hangt ze wat mij betreft te drogen hier op zolder...

erg benieuwd naar jullie mening en expertise

cheers
                    calmos

Comment

DP Think Different buitenkweek

(foute titel: moet zijn: Oogstverslag RQS Outdoor Mix)

Hey allemaal,

Na exact drie maanden wachten is vandaag de oogstdag aangebroken voor mijn autoflower. Ik begon steeds meer last te krijgen van ongedierte en toprot, maar zag wel de eerste amberkleurige trichs en na alle goeie raad en tips van de voorbije weken en dagen hier op het forum (thanks angel777 poepzak belladonna supersilverhaze vale QnQ en al de rest) dacht ik GO!

Misschien ff beginnen met wat foto's van de oogstklare autoflower (geplant 11/4/2012):

IMG_2002.jpgIMG_2004.jpgIMG_2009.jpg

heb gisteren ook het kweekverslag van de Outdoor Mix bijgewerkt (weet niet juist hoe ik daarnaar kan linken hier?) dus daar vind je meer foto's van het toprot en de beestjes voor de liefhebbers

heb eerst twee kartonnen dozen geprept die ik wil gebruiken als droogrekje:

IMG_1995 - Copie.jpgIMG_1997.jpgIMG_2000.jpgIMG_2001.jpg

en dan maar beginnen knippen...

IMG_2008.jpgIMG_2012.jpgIMG_2015.jpg

met deze mooie top als resultaat:

IMG_2028.jpgIMG_2031.jpg

en hetzelfde met de rest van de plant:

IMG_2033.jpgIMG_2034.jpg

was oorspronkelijk van plan om ze misschien iets minder kort rond de bud te snoeien, maar heb nog veel kleine blaadjes moeten verwijderen met ongedierte op, en ook nog wat rot
                      totaal gewicht nu is net geen 100gr. na een snelle berekening - min 20%takjes en gedeeld door drie (verschil nat/droog) - geeft dat toch ongeveer 25gr opbrengst

vind dat zelf best wel ok gezien het absolute minimum aan zonlicht dat ze de afgelopen cruciale maand hebben gehad. Oh Mother Nature please!

nu maar hopen dat ik het de komende weken niet verknal bij het drogen
                      heb de kartonnen dozen op zolder gezet waar het donker is en voor de rest enkel dakpannen zonder isolatie, dus de dames zouden voldoende ventilatie moeten hebben. ik hoop echt dat het toprot nu echt weg is...
                      fingers crossed, heb een klein topje te drogen gehangen dat ik de komende dagen kan gebruiken als testwietje

greets from a happy grower ( en thanks aan mijn vriendin voor de foto's )

cheers
                      calmos
                      Attached Files
                      Last edited by calmos; 14 July 2012, 11:10.

Comment

de autoflower is ondertussen geoogst , had gisteren de andere plant nog niet gepost...

IMG_1011.jpg

ze meet nu 86cm en is in goeie doen. als de zon schijnt hangt ze snel slap, maar nothing that water can't fix...
                        bij veel wind waait ze ook gemakkelijk omver dus ik overweeg om ze alsnog in volle grond te zetten, of is het daarvoor te laat?

cheers
                        calmos
                        Last edited by calmos; 26 July 2012, 22:07.

Comment

eergisteren de regular dame in volle grond gezet
                          heb de grond gemengd met een klein beetje turf, compost en (duiven)mest

IMG_2090.jpgIMG_2092.jpg
                          en she likes it want ze is nu bijna een meter groot en heb daarnet vastgesteld dat ze in bloei staat
                          IMG_1090.jpg

Ondertussen is het 2 weken geleden dat ik de autoflower te drogen heb gehangen:

IMG_2085.jpg

Had gehoopt op 20 gr maar is uiteindelijk maar 17gr geworden. de weed is wel super lekker
                          IMG_2086.jpg
                          Alles in acht genomen dus toch wel trots op mijn eerste oogstje
                          IMG_2088.jpg

cheers
                          calmos

Comment

Je mag een boel meer water geven, als ze bij mij zo met de top naar beneden staat betekent dat ze te weinig water heeft gehad.
                            bij jou hangt alles slap...

Geniet van je lekkere wietje

Comment

ziet er mooi uit hoor!
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                              X