Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn Nice 2013, new way

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Damn Nice 2013, new way

    Korting op 420shop
    Beste forumlieden!
    Ook ik ben van plan volgend jaar weer gezellig mee te doen! Ik zag al een paar begin posts staan en ik vond dat ik niet achter mocht gaan lopen, dus ik zet mijn opzet er ook alvast op!

    De New Way betekend ook letterlijk dat ik een nieuwe weg van kweken in wil gaan in 2013.
    Enkele aanpassingen:
    - de kweek in de volle grond gaat afgeschaft worden (misschien 1 plant voor de fun, en wie weet guerilla maar meer niet)
    - sinds dit jaar heb ik een compostbak bij gehouden. Hopelijk wordt dit erg goede compost. Ook heb ik de aarde van vorig jaar gemengt met veel bladeren, waarna ik er zon 100-200 wormen bij heb gestopt per 65L kuip (3x). Hopelijk krijg ik hier lekkere luchtige wormencompost van. Deze aarde zal ik uiteindelijk gaan testen op EC en PH.
    - hoogstwaarschijnlijk wil ik met smartpots gaan werken, eens zien wat het resultaat gaat geven!
    - ik ben het een beetje zat dat alles waar je maanden voor werkt op het end zo snel wegrot.. hierom ben ik dus van plan te gaan verduisteren! zie mijn verduisterhok idee: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...graag-wat-tips
    - ook heb ik bij flierefluiter vorig jaar een super mooie kweek gezien met scrogg als buitenkweek. Dit wil ik zeker ook een keer proberen,, uiteraard met wel het verduisteren om de rot in toom te houden.
    - dit jaar zet ik fv wat bijzondere soortjes erbij. Veel landrassen zullen ingewijd worden en hier zullen kruisingen mee gemaakt worden na afloop (dus selectie) en zullen het jaar erop verder uitgewerkt worden. kruisingen zullen gemaakt worden via stekken etc. dus geen kans op verkeerde kruisbestuivingen (of naja miss 99% zeker!)
    - Uiteraard ga ik ook dit jaar weer veel met natuurlijke producten werken zoals beendermeel, bloedmeel, guano, kalk etc.. maar ook wil ik wat met voeding gaan doen van plagron, omdat ik nu toch voornamelijk in potten ga werken!

    Soorten database (dit is wat ik tot nu toe in gedachte heb.. kan nog verandere)
    - Nadia (de onbetwiste winnaar wat betreft buiten kweek)
    - Killing Fields (misschien)
    - New Zeelands landras
    - 2 Afrikaanse landrassen
    - Colombiaans landras
    - Indiaas landras, uit het himalaya gebergte
    - Hindu Kush
    - Nepalees landras, ook uit het himalaya gebergte
    - Blueberry
    - G13(haze)
    - Herijuana
    - 16 weken bloeiende pure sativa
    - Blue Chocolate
    - Lemon Berry

    Pittig wat soortjes, ik weet het..
    Zal even moeten overleggen met de oude heer wat ik mag zetten en wat teveel wordt..
    Hopelijk kan ik alles zetten want dan gaan er flink wat mooie kruisingen uit komen.
    Uiteraard zal ik niet alles tegelijk neerzetten. Door het verduisterhok hoop ik veel tijdwinst te kunnen behalen zodat ik meerdere reeksen kan houden. D.M.V. stekken hou ik de genetica in leven en kan ik achteraf kruisen na selectie op bloeitijd en potentie etc..

    De New Way wat betreft het verslag:
    - Hopelijk kan ik er een informatief verslag van maken, door mijn ervaringen met verduisteren, smartpots etc. met jullie te delen
    - Hopelijk kan het erg interessant worden voor jullie door vele phenos uit de hele wereld te zien groeien en bloeien
    - Ik ben niet van plan een wekelijkse update te gaan houden. Omdat ik veel met selectie ga bezighouden zal er af en toe een asociaal aantal planten staan ben ik bang. Dit is echter maar voor enkele weekjes waarna het grootste gedeelte de compostbak weer ingaat. Dus al te illigaal wordt het niet (meer dan 5 planten wel, maar dat gaat erg snel.. ) maar ik zal geen 40 planten tegelijk afbloeien! Door de vele verschillende planten, en omdat ik meerdere verduisterhokken wil maken, zal er na verloop van tijd wel vaker een update komen (de 1 bloeit langer als de ander etc...). Dit komt omdat ik waarschijnlijk pas fotos update als een plant is afgebloeit zodat ik een volledige fotosessie kan geven van bepaalde highlights van de plant (bv. net boven gekome plantje, voordat de plant op 12/12 gaat, 2 verschillende momenten tijdens de bloei en dan een wat uitgebreider oogst/droog/rook verslag). Tussendoor zullen er wel eens preview fotos worden upgeload van een erg mooie plant!

    Zo, dat is wel een goede omschrijving wat betreft 2013.. hopelijk zijn jullie er ook bij

    Grtz

    #2
    Re: Damn Nice 2013, new way

    Ik ben er zowiezo bij kerel, komt helemaal goed, en die soortjes horen er in ieder geval erg lekker uit

    Comment


      #3
      Re: Damn Nice 2013, new way

      Tuurlijk ben ik erbij, mijn stoelje is gezet

      Comment


        #4
        Re: Damn Nice 2013, new way

        met terug werkende kracht.
        Last edited by mildred; 26 January 2013, 19:11.

        Comment


          #5
          Re: Damn Nice 2013, new way

          Deze ga ik zeker volgen, leuk

          Comment


            #6
            Re: Damn Nice 2013, new way

            ik kijk ook weer meee
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Damn Nice 2013, new way

              Ga het zeker volgen. Wanneer ga je voorgroeien?

              Comment


                #8
                Re: Damn Nice 2013, new way

                moet ik nog eve bekijke.. kheb de soortjes die ik wil zette bij elkaar.. nu nog een verduisterhok en eigenlijk wil ik van een soortje nog meer zade maar dat wordt nog eve zeure hehe..

                uiteindelijk hoop ik in april van start te kunne gaan (incl. guerilla)
                ik weet nog steeds niet hoe ik precies ga werke.. maar dat komt denk ik wel goed..

                bedankt alvast voor de interesse!

                Comment


                  #9
                  Re: Damn Nice 2013, new way

                  -----
                  Last edited by Damn nice; 14 September 2013, 17:51.

                  Comment

                  Bezig...
                  X