Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste poging kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste poging kweekverslag

    Korting op 420shop
    Om hier toch ook een wat actievere rol te nemen, en niet alleen maar de kunst van andere af te kijken, begin ik voor de eerste keer ook maar een kweekverslag.
    Mocht ik in de loop van de tijd volslagen onzin typen of geheel het verkeerde doen, schroom niet dat te aan te vullen dan wel te corrigeren.

    Dus... een week of 2 geleden kreeg ik 9 zaadjes (in eerste instantie natuurlijk niet onthouden welke soort) het plan was om ze gewoon buiten in de grond te zetten maar nadat ik hoorde welke soort het was dat plan maar laten varen.
    Het zijn dus 9 Super Lemon Haze dames geworden, voor nu staan ze in 2 liter potten maar daarna ga ik ze buiten neerzetten in 80 liter potten ( waar normaal gesproken een boom instaat bij je tuincentrum..je kent ze wel)
    Achter de schuur heb ik nu een overkapping waar ik de helft van ga dicht maken voor de verduisteringsperiode ( hier ga ik van de zomer nog wat vragen over hebben)

    De dames hebben al een paar dagen buiten doorgebracht maar het weer is nu zo belabberd dat ik ze naar de kas verhuist heb tot het weer iets wordt dat op voorjaar lijkt.

    Ik zal voorlopig elke week wat aanvullen, zo hard zal het niet gaan..ondertussen probeer ik me kennis hier op peil te brengen.

    20140505_195824_1024x576.jpg
    1.5 week oud en buiten in de zon
    20140511_175300_resized_1024x576.jpg
    Vandaag in de kas dus ruim 2 weken oud.
    20140511_175327_resized_1024x576.jpg
    Eentje met een wat zeldzaam begin..
    20140511_175406_resized_1024x576.jpg
    Tomaat en komkommer op de achtergrond groeit wel prima..
    Last edited by goofy123; 12 May 2014, 21:53.

    #2
    Re: eerste poging kweekverslag

    Helaas een update zonder foto's ( daar zou je ook niet gelukkig van worden) afgelopen week zijn de plantjes aangevallen door een groepje bladluizen en heb de hele week nodig gehad om ze om zeep te helpen.
    Ik hoop dat de bruine blaadjes verder geen kwaad kunnen en de dames beginnen alweer met mooie groene blaadjes verder te groeien.
    Dus spoedig weer foto's

    Comment


      #3
      Re: eerste poging kweekverslag

      komt goed man
      zet de volgende keer een lieveheersbeestje op je plant, zijn ze zo allemaal weg!!
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: eerste poging kweekverslag

        Toch maar een paar foto's, zoals gezegd zijn ze recentelijk aangevallen door nare beestjes..
        20140522_193922.jpg
        20140522_193950.jpg
        20140522_194003.jpg
        Mocht er op de foto's iets te zien zijn wat ik anders moet doen, elke avond een rondje eromheen dansen behalve bij volle maan ofzo, dan hoor ik dat graag.
        Ze bivakkeren nu in een stukje oude moestuin en staan de hele dag in de zon ( als die er is dan)
        Nadeel is dat er al 1 dame is gesneuveld, een mus dacht dat het wel een mooie landingsplek was..kon ze niet tegen..

        Comment


          #5
          Re: eerste poging kweekverslag

          Je kan wat doen tegen mussen,katten etc. Span een rekje eromheen of kippengaas. En event. Voor slakken kun je kopertape gebruiken of bierblikjes met n laagje bier erin, dit trekt ze aan! Lees hier meer over op 't forum,

          btw, love lemon haze, succes ,bid voor veel zon

          Comment


            #6
            Re: eerste poging kweekverslag

            Zo de dames staan lekker in de zon en hebben het denk ik wel weer naar de zin..de eerste wortels kijken alweer onder uit de pot dus volgende week maar in hun definitieve pot zetten.
            20140525_144839_1280x720.jpg
            20140525_144710_1280x720.jpg
            20140525_144755_1280x720.jpg

            Comment


              #7
              Re: eerste poging kweekverslag

              Vandaag dan eindelijk een aantal dames al omgezet in hun uiteindelijke pot.
              20140603_201048.jpg
              20140603_201123_800x450.jpg
              Deze heeft helaas een tak verloren aan een moordzuchtige mus..komt dit nog goed???
              20140603_201239_800x450.jpg
              De rest van de dames moet ff wachten, moet eerst wat grond bijhalen.
              Last edited by goofy123; 3 June 2014, 20:01.

              Comment


                #8
                Re: eerste poging kweekverslag

                De dames groeien vrolijk verder en hebben het wel naar hun zin..
                20140611_202537_resized.jpg
                20140611_202546_resized.jpg
                20140611_202620_resized.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: eerste poging kweekverslag

                  Ja ze gaan lekker, het weer zit nu ook ff lekker mee! Gelukkig ben je van die beestjes af, ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Succes!
                  Grow bitch! Grow!

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste poging kweekverslag

                    Ondertussen de bakken verzet zodat ze fijn uit het zicht en in de volle zon staan..het groeit vrolijk verder..helaas wel weer wat in te kauwen zal wel zien of ik die weer dood krijg..rotbeesten
                    20140621_085919_resized.jpg
                    20140621_085942_resized.jpg
                    20140621_090019_resized.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste poging kweekverslag

                      Niet dat er gedacht wordt dat ik al heb opgegeven, ik heb het gewoon erg druk..maar het beginnen al aardig struiken te worden.
                      Zal proberen morgen ff wat pics te posten..goed weekend

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste poging kweekverslag

                        Die zien er gezond uit.

                        Ook goed weekend
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste poging kweekverslag

                          ze zijn natuurlijk de laatste 2 weken goed gegroeid..bij deze.
                          20140712_164550_resized.jpg
                          van uit de zijkant lijkt het net een bos.
                          20140712_164651_resized.jpg
                          met 10l. gietertje voor de juiste verhouding.
                          20140712_164609_resized.jpg
                          en nog eentje van wat dichterbij.
                          20140712_164622_resized.jpg

                          Nu nog een vraagje, ik heb een grote tunnelkas die eind van de zomer leeg is..is er een kans van slagen als ik de dames in zeg eind augustus in de kas parkeer of is het dan gewoon te koud later om af te bloeien.
                          Oftewel eigenlijk lijkt dat verduisteren me niets, maar als er anders niets van terecht komt zal ik wel moeten..

                          Bedankt

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste poging kweekverslag

                            Vanochtend de dames een slokje water gebracht, en toen zag ik eigenlijk pas hoe vreselijk hard ze groeien en wat voor'n stammen ze al hebben in slechts ...nou zeg 2.5 mnd tijd.
                            20140716_114021_resized.jpg

                            Ik zag ook dat bij bijna alle potten de wortels aan de bovenkant al uit de grond komen, op de foto is het net te zien..nog grotere potten de volgende keer?

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste poging kweekverslag

                              een maand geleden alweer dat er wat gepost werd door mij, ach ja het is een mooie coniferenhaag geworden natuurlijk nog geen spoor van bloei te bekennen dus het zal niets worden..
                              Volgend jaar beter dan maar..ik laat ze gewoon staan zolang ze leven en kijk wel wat het wordt.
                              Bedankt voor de talloze reacties en wellicht tot volgend jaar.

                              Comment

                              Bezig...
                              X