Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, welkom bij mijn kweekverslag

    De titel spreekt boekdelen, deze zomer heb ik gekozen voor een autoflower kweekje. Dit jaar heb ik voor het eerst een eigen balkonnetje tot mijn beschikking, dus hele bomen kan ik me helaas niet meer veroorloven.

    De set-up:

    - 3 Fastbud2 autoflower zaden.fast-bud-2-autoflowering.jpg
    - 3x 18 liter bakken.
    - Een lightmix met perliet, samengesteld door de lokale growshop.
    - Een laag hydrokorrels op de bodem voor een goeie drainage.
    - Als voeding heb ik gekozen voor een biotap starters pakket. Het fijne hiervan is dat je tot de 3e week van de bloei gewoon kraanwater kan geven zonder ph metingen enz. biotabs-starterkit.jpg

    Eindelijk van start:

    3 Mei was het zover, toen ik terug kwam van vakantie heb ik gelijk mijn aarde gemengd en alles gedaan volgens het boekje, toen was het wachten of alle kopjes boven zouden komen. 8 dagen later werd mijn geduld beloond een uitkomst percentage van 100%.
    Plantjes 1.jpg

    Inmiddels is het 16 Mei, er zijn er al een paar mooie dagen geweest mijn plantjes staan er nu zo bij:

    20140516_192855.jpg

    Vanaf nu zal ik geregeld een update plaatsen. Alle tips/commentaar is welkom, ik hou dit kweekverslag bij om van te leren.


    Grtz, Stoflong.

    #2
    Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

    Zo kan je tog niet op je bankje relaxen in de zon xd succes man

    Comment


      #3
      Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

      Gehehe komt goed, als ik de zon nodig heb moeten mijn plantjes plaats maken voor mij idd.

      Comment


        #4
        Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

        Even een update.
        strekken.jpgstrekken2.jpg
        Wat is jullie mening? ik vind ze behoorlijk aan het strekken. Wat ik alleen niet snap is waarom, het is heel de week al lekker weer. Wel is het zo dat pas vanaf 12u ong de zon op mijn balkon staat, zou het daardoor komen?
        Lekker zo laten gaan of zou ik de potten bijvullen tot aan het randje?

        Comment


          #5
          Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

          Oorspronkelijk geplaatst door stoflong View Post
          Even een update.
          [ATTACH=CONFIG]228426[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228427[/ATTACH]
          Wat is jullie mening? ik vind ze behoorlijk aan het strekken. Wat ik alleen niet snap is waarom, het is heel de week al lekker weer. Wel is het zo dat pas vanaf 12u ong de zon op mijn balkon staat, zou het daardoor komen?
          Lekker zo laten gaan of zou ik de potten bijvullen tot aan het randje?
          Wat ik meestal doe is ze nog tot een centimeter of 20 latem groeien en dan tot de rand bij vullen... en ja die zon daar doe je niks aan jo hoop wel dat je wel wint heb op je balkon?

          Comment


            #6
            Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

            gewoon laten groeien dat strekken gaat vanzelf over.
            groetjes!!! succes pik!!!
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

              Heb toch een beetje aarde bijgevuld zodat ze ook wat stabieler staan. Diamond: het kan wel aardig waaien op mijn balkon ja.

              Binnekort weer een fototje schieten, heb ook een leuk nieuw speeltje binnen gekregen. Jewel: een tensiometer

              Laat die zomer maar doorkomen!

              Comment


                #8
                Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                Ja is nog wel een beetje wazig weer buiten en wtf is een jewel: tensionmeter?

                Comment


                  #9
                  Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                  Wel is het zo dat pas vanaf 12u ong de zon op mijn balkon staat, zou het daardoor komen?
                  Jazeker. Ze staan dus vrij lang in schaduwlicht. Je plantje "ziet"dan meer verrood dan rood en "denkt" dan dat ze wordt overschaduwd door andere planten waardoor ze niet in bladaanmaak maar in lengtegroei investeert in hoop zo boven de afschaduwende plant te komen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                    @diamond. Een tensiometer is een aparaatje waarmee je kan zien hoe vochtig je grond is, zodat je veel beter weet wanneer en hoeveel water je moet geven.

                    @flintstoned. Jammer, helaas is mijn balkonnetje niet de ideale plek. Hopen dat ze niet teveel strekken

                    Comment


                      #11
                      Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                      Helaas werkt het weer ook niet echt mee, ze hebben natte voetjes. Hopen op betere tijden ghehe

                      30.5.14.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                        Moet je niet zo druk over maken dat ze nat staan gewoon paardagen geen water geven. Die van mij staan ook nat door dit wissel vallend weer en ze gaan gewoon toppie

                        Comment


                          #13
                          Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                          03.06.jpgze vermaken zich wel

                          Comment


                            #14
                            Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                            3/4 weekies oud nu?

                            Comment


                              #15
                              Re: Fast bud2 Autoflower biologisch balkon kweekje

                              @qux

                              +- 3 weken, vanaf 11 mei zijn ze ontkiemt

                              Comment

                              Bezig...
                              X